Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Szkoły od 27 marca |
laostic | 26-03-2021 07:50:30 [#01] |
---|
Czy jeśli chodzi o szkolnictwo zawodowe (możliwość zajęć stacjonarnych) ma się coś zmienić? Czekamy na rozporządzenie? |
MagFi | 26-03-2021 07:58:09 [#02] |
---|
Też chciałabym się już dowiedzieć, czy w szkolnictwie specjalnym będą jakieś zmiany. Ale nie śpieszy im się z tym rozporządzeniem... |
Marcin | 26-03-2021 09:13:39 [#04] |
---|
Czyli w przedszkolu zdalne zajęcia lub inne ustalone przez dyrektora. Szkoły specjalne bez zmian. Dobrze czytam? |
laostic | 26-03-2021 09:18:36 [#05] |
---|
Nie widzę tam stacjonarnego dla zawodowców... |
laostic | 26-03-2021 10:31:22 [#06] |
---|
Z uzasadnienia wynika, że nie ma. |
tarek | 26-03-2021 21:41:53 [#07] |
---|
No i trochę rozszerzyli: Od dnia 29 marca 2021 r. do dnia 11 kwietnia 2021 r. dyrektor szkoły podstawowej oraz szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej, na wniosek rodziców dzieci uczęszczających do klas I–III szkoły podstawowej lub klas szkoły artystycznej odpowiadających klasom I–III szkoły podstawowej, którzy: 1) są zatrudnieni w podmiotach wykonujących działalność leczniczą, 2) realizują zadania dotyczące koordynacji ratownictwa medycznego, 3) realizują zadania publiczne w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, 4) pełnią służbę w jednostkach zapewniających bezpieczeństwo i porządek publiczny, 5) wykonują działania ratownicze, 6) są zatrudnieni w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej w rozumieniu art. 6 pkt 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, 7) są zatrudnieni w ogrzewalniach i noclegowniach, o których mowa w art. 48a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, 8) są zatrudnieni w placówkach zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, o których mowa w art. 67 i art. 69 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, 9) są zatrudnieni w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówkach opiekuńczo-terapeutycznych oraz w interwencyjnych ośrodkach preadopcyjnych, 10) są zatrudnieni w formach opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, 11) są zatrudnieni w jednostkach systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, i realizują zadania na terenie tych jednostek – ma obowiązek zorganizować dla tych dzieci opiekę w szkole, do której uczęszczają. 2. Dyrektor szkoły umożliwia dzieciom objętym opieką, o której mowa w ust. 1, realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły. |
Róża56 | 29-03-2021 06:49:17 [#08] |
---|
Jak pracuje u Was administracja i obsługa podczas lockdownu? Szczególnie o obsługę mi chodzi, bo przecież zdalnie nie popracują... |
Roman Langhammer | 29-03-2021 07:17:01 [#09] |
---|
U mnie jest trochę dzieci w szkole, więc pracują normalnie. :) |
Zwojka | 29-03-2021 08:24:47 [#10] |
---|
u mnie pracują, mam małą szkołę, mało obsługi, jest tyle do zrobienia, że ho ho :-D |
Grazzza | 29-03-2021 16:48:56 [#11] |
---|
Wysłałam na urlopy za ubiegły rok, pozostali pracują. 2 osoby chciały postojowe. |
Adaa | 20-04-2021 15:36:17 [#12] |
---|
Mam wniosek o opiekę dla dziecka - tylko jedno z rodziców spelnia warunek (4). Drugi z rodziców nie. Mam obowiązek zapewnienia opieki, czy nie? |
AnJa | 20-04-2021 20:54:49 [#13] |
---|
Gdzieś na stronie ok. 2-3 tygodni temu MEN napisał, ze tak. |
Roman Langhammer | 21-04-2021 17:04:18 [#14] |
---|
Dobra, podzielcie się tym, jak organizukecie naukę hybrydową w klasach 1-3. Proszę o konkretne przykłady. Ja jestem w śląskim, więc na razie dalej zdalne, ale pewnie nas to też nie ominie. |
Danusia | 21-04-2021 17:23:07 [#15] |
---|
Dla mnie istotne jest, czy MUSIMY robić hybrydę, czy MOŻEMY. Nie dosłuchałam. Jeśli szkoła jest mała, klasy kilkuosobowe, to hybryda tylko zdezorganizuje pracę. Pozostaje też sprawa innych nauczycieli uczących w I-III (informatyka, religia angielski, ppp i in.) Mam sieczkę w głowie. |
mika | 21-04-2021 17:41:27 [#16] |
---|
Jak zawsze trzeba poczekać na rozporządzenie, niemniej jednak p. minister powiedział: "podkreślam hybryda" |
Zwojka | 21-04-2021 18:05:11 [#17] |
---|
coś czuję, że będę tu zaglądać przynajmniej co godzinę hahah ;-) u mnie do poniedziałku hybryda. Wcześniej miałam po jednej klasie stacjonarnie reszta zdalnie, ale mam tylko 3 klasy w 1-3 więc nie było problemu. |
KaPi | 21-04-2021 18:39:21 [#18] |
---|
Zwojka, a jak ich organizowałaś? Tydzień w szkole, dwa zdalnie, czy częściej wymiana? |
Zwojka | 21-04-2021 18:51:06 [#19] |
---|
kwestia w sumie jednego tygodnia, poniedz. 3 klasa, wtorek 2, środa 1 i tak w koło Macieju miało być, skończyło się szybciej niż chcieliśmy. |
KaPi | 21-04-2021 19:01:01 [#20] |
---|
Ma ktoś jeszcze jakieś doświadczenia na tym polu?
Chciałam zrobić tydzień na dwa ale może faktycznie lepiej dzień na dwa... |
Jot | 21-04-2021 19:18:27 [#21] |
---|
Jestem zdziwiona, że nie jest to uzależnione od wielkości i warunków szkoły, liczby oddziałów... Chyba jest to gdzieś napisane już? post został zmieniony: 21-04-2021 19:24:07 |
Roman Langhammer | 21-04-2021 19:18:48 [#22] |
---|
Pytanie czy nie korzystniej jest dla rodziców 1 tydzień stacjonarnie, 2 zdalnie. Bo co któryś dzień, to lekko bardziej chyba dezorganizujące... nie wiem, dawajcie swoje doświadczenia. |
KaPi | 21-04-2021 19:25:27 [#23] |
---|
Mamy taki układ, że spokojnie zmieścilibyśmy nasze trzy klasy w budynku, że mogliby się nie widzieć cały dzień, ale cóż... hybryda (choć rozporządzenia jeszcze brak...) |
Jot | 21-04-2021 19:29:05 [#24] |
---|
Tygodniami oczywiście, że korzytnie, ale skoro to dotyczy klas I-III na razie w przyszłym tygodniu? Jeszcze nie wiemy, czy kolejne klasy w kolejnych dojdą też hybrydowo...a to może dużo zmienić w organizacji. Wygląda na to, że trzeba pomyśleć "do przodu i założyć, że następne klasy też będą hybrydowo? |
Jot | 21-04-2021 20:25:28 [#25] |
---|
KaPi , u nas taka sama sytuacja |
Skimir | 21-04-2021 20:38:01 [#26] |
---|
W mojej opinii, jeśli ta hybryda ma działać i w jakikolwiek sposób wpływać na ograniczenie transmisji wirusa a nie być tylko sztuką dla sztuki to zupełnie nie ma sensu rotacja typu dzień w szkole, dzień w domu... itp. szybkie zmiany.
Może zastosować w jednym tygodniu uczniowie z nieparzystymi numerami z dziennika w szkole, z parzystymi w domu... Zmniejszy to do połowy nie tylko ilość uczniów ogółem w szkole ale i ilość jednocześnie przebywających w sali lekcyjnej.
Wiem, że będzie problem bo nauczyciele nie będą prowadzić zajęć podwójnie ale może w trakcie zajęć stacjonarnych każdy nauczyciel znajdzie np. godzinę aby włączyć do zajęć grupę uczniów pozostających w domu. Przekazać informację co mogą robić samodzielnie (z pomocą rodziców itp. - przy odrobinie pomysłu i organizacji może takie „zajęcia” włączyć w pracę z tymi co będą stacjonarnie. |
KaPi | 21-04-2021 20:50:54 [#27] |
---|
Skimir... za nic tego nie widzę...
9 w klasie na stacjonarnych, 9 w domu na zdalnym i jak to zorganizować?
nauczyciel prowadzi z klasy zajęcia z kamerką i biega z nią po klasie, jak ogarnia uczniów?
nie widzę tego...
inna opcja: normalne zajęcia stacjonarne dla 9 uczniów, reszcie wysłane zadania i duża część zrzucona na rodziców?
tego też nie widzę...
inna opcja: nauczyciel prowadzi 5 godzi stacjonarnie w szkole, a po nich łączy się z uczniami i robi to zdalnie?
tego to bym nawet nie miała sumienia im robić...
a pamiętajmy, że to uczniowie na przykład klasy pierwszej...
post został zmieniony: 21-04-2021 20:51:56 |
Skimir | 21-04-2021 21:01:54 [#28] |
---|
Ostatnia opcja odpada z oczywistych względów.
Natomiast dwie pierwsze. Hmm... Wielu rzeczy nie widziałem ale jak się czasy zmieniły to zobaczyłem. Nie upieram się. Może nie trzeba się kurczowo trzymać godzin - to, że uczniowie mają 5 godzin zajęć dziennie nie oznacza, że przez te 5 godzin muszą oglądać nauczyciela (teraz też tak nie jest). W końcu to jakiś okres przejściowy - albo będzie szło w kierunku powrotu wszystkich albo ponownego zamknięcia nauki stacjonarnej.
Propozycja Romana, do przemyślenia jednak może z szybszymi zmianami bo zakładając, że jedna klasa ma tydzień stacjonarnie i dwa zdalnie to może się okazać, że ci co zaczną od zdalnego pozostaną na nim do kolejnej zmiany rozporządzenia.
Co do samego rozporządzenia. Myślę, że będzie to, które już było z opcją hybrydy (nie więcej niż 50% uczniów stacjonarnie i nie mniej niż 50% zdalnie) - pewnie nikomu nie będzie się chciało nic nowego wymyślać. |
Jot | 21-04-2021 21:37:28 [#29] |
---|
Czy słyszał ktoś, że w kl.1-3 hybrydowe będzie minimum dwa tygodnie? Jeśli by tak było to jak najbardziej po tygodniu zmiana. Nie miałam czasu słuchać dzisiaj wszystkiego, albo może nie dosłyszałam?
Skimir. Myślałam o tym, gdyby tak miały pracować klasy starsze, które są u nas dużo liczniejsze, ale uważam, że organizacyjnie trudne, harówka dla nauczycieli. Nie wiem, czy już nie są zmęczeni, aby ogarniać te dwie formy. Tym, co w domu zostaną trzeba by jakieś materiały poprzesyłać, ciekawe linki itp, w szkole zajęcia swoją drogą. Nie twierdzę, ze niemożliwe, ale na pewno wymagające dużego wysiłku od nauczycieli.
Co do 50% to, czy to się odnosi do uczniów w szkole? Do liczby uczniów w klasie, czy liczby klas w szkole?...Bo ja już się pogubiłam. Jeśli chodzi o klasy, to skoro są trzy po jednym oddziale, to nijak nie podzieli po 50%, a jeśli ma się odnosić do uczniów w klasie to pozostaje polecenie połowie wykonania określonych zadań przez e-dziennik, czy e-maili i odsyłanie zadań, czyli podwójna robota dla nauczycieli...i kolejna dla rodziców...Chyba, że ktoś ma super wyposażoną szkołę do prowadzenia lekcji ze szkoły, z kamerą na tablicę,możliwość transmisji lekcji z klasy dla tych, którzy są w domu, to by było ułatwienie. |
Roman Langhammer | 21-04-2021 22:00:17 [#30] |
---|
50%... przy klasie nieparzystej nie do zrobienia... trzebaby dzielić na 3 grupy.
Tam było bodajże co najmniej 50% uczniów uczyć się miało zdalnie... Idealnie byłoby zrobić taki podział, żeby z całej szkoły wyszło pół na pół... ale to chyba cud... tym bardziej, że chyba trzeba do uczących się stacjonarnie doliczyć uczniów, którzy mimo zdalnego ich klasy/grupy byliby w szkole (np. niepełnosprawni)... a więc pół na pół nie wchodzi w rachubę... czyli wszystkich uczniów/klasy trzeba podzielić na 3 grupy... 5 dni w tygodniu... to i tak więcej czasu spędzą na zdalnym niż stacjonarnym... a robić tydzień np. klasa 1, drugi tydzień kl. 2 itd... bez sensu, bo MPCz mówił o powrocie za tydzień uczniów starszych...
... robić hybrydówkę na 1 tydzień w kl. 1-3? A później nagle dojdą kl. 4-8? Pewnie też hybrydowo...
... kompletnie nie mam pomysłu... |
KaPi | 21-04-2021 22:44:05 [#31] |
---|
Próbowaliśmy przeliczać te 50% na różne układy klas i za każdym razem za dużo o jednego ucznia...
niezła kombinacja nam się szykuje... |
Jot | 21-04-2021 22:50:38 [#32] |
---|
Może MEN jeszcze coś dopowie w rozporządzeniu ? Jaki jest sens nauczania hybrydowego w przypadku, gdy któraś szkoła jest w stanie trzy nieliczne oddziały ulokować tak, ze nie będą się stykały ze sobą i będą w wystarczająco dużych salach? Jaki jest sens dzielenia np małolicznych klas?
A jak się do tego będzie miała świetlica? Dla kogo świetlica teraz będzie i na jakich zasadach? |
GAŁKA | 21-04-2021 22:50:50 [#33] |
---|
ja zaryzykowałam :)
....aby zorganizować naukę hybrydową, dyrektor placówki zobowiązany jest dostosować pracę szkoły tak, by NIE WIĘCEJ NIŻ 50 % UCZNIÓW MIAŁO ZAJĘCIA W BUDYNKU SZKOŁY....
DNI KALENDARZOWE
|
NAUKA STACJONARNA(w szkole)
|
NAUKA ZDALNA (w domu)
|
26-30 kwietnia 2021
|
oddział IA wych….
oddział IIA wych….
oddział IIIA wych.
|
oddział IB wych.
oddział IIB wych.
oddział IIIB wych.
|
W KOLEJNYM TYGODNIU NAJPRAWDOPODOBNIEJ nastąpi zmiana:
|
04-07 maja 2021
|
oddział IB wych.
oddział IIB wych.
oddział IIIB wych.
|
oddział IA wych.
oddział IIA wych.
oddział IIIA wych.
|
post został zmieniony: 21-04-2021 22:53:11 |
Jacek | 21-04-2021 23:02:49 [#34] |
---|
się napędzacie...
Szanowni Rodzice,
w związku z zapowiedzią Ministra Zdrowia o powrocie do nauki stacjonarnej klas 1-3 z naszego województwa od 26 kwietnia 2021 r. w tzw. "systemie hybrydowym", czekamy na stosowne rozporządzenia w tej sprawie.
Prosimy o cierpliwość i obserwowanie naszej strony, bo nie ma jeszcze projektów aktów prawnych w tym zakresie.
|
Jot | 21-04-2021 23:33:39 [#35] |
---|
Dokładnie Jacku:-)Do rodziców na spokojnie. Jedynie głowa planuje i myśli, coby się nam z niedzielą się nie zeszło:-) |
AnJa | 22-04-2021 07:37:16 [#36] |
---|
Niestety, nie sądzę by w MEiN jakaś refleksja pojawiła się. Czyli powtórka absurdalny zapis z poprzedniej wersji a więc hybrydy niezależna od warunków lokalnych. |
Skimir | 22-04-2021 08:41:18 [#37] |
---|
Stąd zastanawiam się nad sensem hybrydy polegającej na rotacji całych oddziałów. Z epidemicznego punktu widzenia chyba bardziej istotne jest zmniejszenie ilości osób przebywających w tym samym pomieszczeniu. Bo z ilością pomieszczeń w chwili obecnej (gdzie nie ma klas 4-8) to chyba żadna szkoła nie ma problemów.
Znamy już teorię „baniek”, teraz być może będziemy realizować teorię „hybrydowych baniek”. |
Agnieszka Ch | 22-04-2021 08:49:30 [#38] |
---|
Może jakaś podpowiedź? jak zorganizować zajęcia hybrydowe , wiadomo że nie więcej niż 50% uczniów realizuje zajęcia stacjonarnie w szkole oraz co najmniej 50% uczniów realizuje zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, jeśli mam w klasie I- 5 uczniów, w klasie II-III(łączona z racji małej ilości dzieci) licząca 11 dzieci ?
Łącznie ilość dzieci w I-III to 16 |
AnJa | 22-04-2021 08:50:20 [#39] |
---|
Moi zdaniem chodzi wyłącznie o ograniczenie zageszczenia dzieci w pomieszczeniach szkolnych i mobilnosci rodziców dowożacych pod szkoły swoje bąbelki.
Ponieważ bez klas IV-VIII faktyczna powierzchnia szkolna do dyspozycji 1 ucznia i tak jest ok. dwukrotnie wieksza - pozostaje albo dązenie by była jeszcze większa albo tylko mobilność.
Może i być jeszcze inna wersja: komuś w MEiN spodobał sie termin "nauczanie hybrydowe" a rzad uznał, że zrobimy przy jego pomocy (pojęcia- nie nauczania) wrażenie na świecie. |
mariz | 22-04-2021 10:08:04 [#40] |
---|
do # 33
Czy naukę w systemie hybrydowym można planować do 7 maja? Wydaje mi się, że na maj zapowiedziano uregulowania, które dopiero zostaną ogłoszone. Czyli hybryda na tydzień? |
izael | 22-04-2021 10:14:56 [#41] |
---|
doświadczenie ostatnich miesięcy nauczyło mnie, że planowanie na tydzień już świadczy o ogromnym mym optymizmie/naiwności
:) |
Marcin | 22-04-2021 10:17:54 [#42] |
---|
Moim zdaniem planowanie hybrydy musi być na dystansie 2 tygodni. Wynika to po prostu z czystej matematyki. W pięć dni ja by tego nie zorganizować, to zawsze jakaś grupa dzieci będzie pokrzywdzona... |
izael | 22-04-2021 10:19:44 [#43] |
---|
Marcin, przypomnę tylko, że ostatnio zaplanowaliśmy hybrydę od poniedziałku, a już w środę wiadomo było, że to rozwiązanie kończy się w piątek
więc jak Pan sobie życzy:))) |
Marcin | 22-04-2021 10:23:44 [#44] |
---|
Izael, oczywiście masz rację ale ja wciąż naiwnie chciałbym posługiwać się logicznym myśleniem... Tak czy inaczej nie spodziewam się w rozporządzeniu pomocy. Zapewne zapis będzie ładnie brzmiał ale jak zwykle "to DYREKTOR...itd... post został zmieniony: 22-04-2021 10:25:58 |
slos | 22-04-2021 11:18:07 [#45] |
---|
Jot ma rację. Każda szkoła ma inne warunki, więc po co ta gra pozorów. Krebotynizm. (hybryda;-P) A poza tym będziemy się martwić, jak ono wypsnie z siebie przepis. |
Jot | 22-04-2021 11:18:41 [#46] |
---|
Czy myślicie, że w takim razie dyrektor będzie miał możliwość zdecydowania, że do szkoły przyjdą uczyć się stacjonarnie wszystkie trzy klasy, bo są małe i mogą być w różnych częściach budynku? Choćby i wyżej przykład Agnieszki Ch?
Czy skoro przepis, że hybrydowe to ma być hybrydowe i koniec kropka? |
AnJa | 22-04-2021 11:18:51 [#47] |
---|
Widzę istotną sprzeczność w Twoim Marcinie rozumowaniu - logicznie myslac logiczne myślenie wyklucza albowiem sprawiedliwość.
Jełśi jednak chcesz być sprawiedliwym w przedziale 5 dniowym zaproponuj np: 1. w poniedzialek i wtorek klasy A i B zdalnie a C i D stacjonarnie. 2. w srodę i czwartek - odwrotnie 3. w piatek- wariantowo: a) jak kto chce, b) wszyscy zdalnie, c) wszyscy stacjonarnie
Mozesz też podzielić dzięń na do przerwy po 2 lekcji i po 2 lekcji - i częśc klas do przerwy stacjonarnie a po przerwie zdalnie- i odwrotnie.
Mozesz też wyłaczyć niektóre edukacje- np. wf i organizowac je tylko stacjonarnie (np. w ten piątek)
Zauważyłem, że odkąd nie jestem dyrektorem i nie musze przejmowac sie tym, jak pomysły wprowadzac- stałem sie bardziej kreatywny. |
ktosik | 22-04-2021 11:32:36 [#48] |
---|
Myślicie Państwo, że nikt nie zakwestionuje takiego podziału:
26.04 - 30.04
klasy 1a,1b,1c, 2a,2b - stacjonarnie
klasy 2c,2d, 3a,3b,3c - zdalnie
04.05-07.05
klasy 1a,1b,1c, 2a,2b - zdalnie
klasy 2c,2d, 3a,3b,3c - stacjonarnie
Chodzi mi o to, że w 1 tygodniu nie będą do szkoły chodzić żadne klasy 3.
post został zmieniony: 22-04-2021 11:33:40 |
bobi367 | 22-04-2021 11:33:31 [#49] |
---|
... a czy już wiadomo jaką hybrydę miał na myśli minister MEN?
bo może się jeszcze okazać, że tym razem nie będzie to 50/50 |
Marcin | 22-04-2021 12:24:42 [#50] |
---|
AnJa #47
Niestety widzę sprzeczność w Twoim rozumowaniu gdyż pisząc:
3. w piatek- wariantowo: a) jak kto chce, b) wszyscy zdalnie, c) wszyscy stacjonarnie
Czytaj:W piątek - Róbta co chceta... Tak być nie może, bo piątek niczym nie różni się od innych dni, w związku z tym czemu nie np. w poniedziałek hybryda we wtorek róbta co chceta we środe hybryda itd...
Wiem, że te wszystkie dywagacje to wróżenie z fusów ale myślę, że w rozporządzeniu będzie tylko zapis o 50 % uczniów na terenie szkoły i to wszystko.
|
|