Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Nauczanie hybrydowe jak zorganizować?
strony: [ 1 ]
Zbig6005-03-2021 21:06:30   [#01]

Dzień dobry,

zgodnie z komunikatem woj.pomorskie przystąpi do nauczania hybrydowego. Proszę koleżanki i kolegów o część wniosków z prowadzonej nauki w tej formie. Jesteśmy szkołą wiejską, do której dzieci częściowo są dowożone, więc nie bardzo jest sens dowozić tylko część ich. Nasza szkoła mieści się w dwóch  budynkach oddzielonych łącznikami. Dziś cztery klasy pracują w jednym budynku na parterze. Czy można je rozlokować w innych pomieszczeniach nawet w dwóch budynkach, w których nie będą miały styczności? Nie będzie to nauka hybrydowa w rozumieniu informacji pn. Dobre praktyki zdalnego nauczania, zamieszczonych na stronach MEN, czyli nie będą prowadzone zajęcia zamiennie itp. A jak ma się taka sytuacje, kiedy w szkole jest razem w klasach 1-3 25 dzieciaków. Praca "hybrydowa" w rozumieniu MEN jest zupełnie bez sensu, ale ktoś musi podjąć decyzję o jej zaniechaniu. Czy może to zrobić sanepid?

Marek Pleśniar05-03-2021 21:15:19   [#02]

a to nie mieliście tego cały zeszły rok prawie?

martek06-03-2021 13:19:06   [#03]

Marku, w poprzednim roku szkolnym, dzieci w klasach I- III miały nauczanie zdalne( w całości tzn wszyscy uczniowie jednocześcnie), a Zbig 60 pyta jak zorganizować w jej/jego sytuacji nauczanie w formie hybrydowej, dzieci jest rzeczywiście mało i wydaje się, że nie ma potrzeby w tej konkretnej placówce, ale chyba sam/a takiej decyzji nie może podjąć w myśl zapowiedzianych dla woj pomorskiego zmian

AnJa06-03-2021 15:00:52   [#04]

Zaczekajcie na rozporządzenie. Moim zdaniem pod pojęciem edukacji hybrydowej PM rozumiał to, co mamy w przepisach obecnie - a co nazywamy nauczaniem zdalnym.

 

DICK06-03-2021 15:26:51   [#05]

 Zasłyszane w TVN24 -  nauczanie hybrydowe polega na tym iż część klas jest w domu a część w szkole.

AnJa06-03-2021 15:35:11   [#06]

No to takie jest teraz wszędzie, poza warmińsko-mazurskim. A w warmińsko- mazurskim jest zdalne- poza niektórymi kategoriami szkół i grupami uczniów- gdzie moze być takze stacjonarne.

Marek Pleśniar06-03-2021 15:46:22   [#07]

miałem na mysli że hybrydowe to to, co akurat mówiący ma na myśli;-)

Roman Langhammer06-03-2021 16:40:01   [#08]

Sam się zastanawiam co to nauczanie hybrydowe w kl. 1-3. Dajcie konkretne rozwiązania. U mnie jeszcze nie ma, ale się zawsze nad tą konstrukcją zastanawiałem... Hmm.... Chodzi o rozrzedzenie szkoły? Jeśli tak, to bez sensu, bo kl. 4-8 nie ma, więc w szkole luz. Chyba, że chodzi o rozrzedzenie klas? Co, pół klasy przychodzi? Przecież to sensu dużo nie ma...

Krzysztof U07-03-2021 08:09:02   [#09]

Wszystko ok, tylko, że do wielu szkół uczniowie są dowożeni z okolicy i uczą się w różnych klasach na różnych poziomach. Domyślam się, że OP nie zorganizuje dowozu dla wszystkich uczniów do szkół w gminie.  

Zbig6008-03-2021 10:26:30   [#10]

Niestety nie ma jasnych wytycznych w sprawie nauczania hybrydowego, szczególnie w tym czasie, gdy do szkoły chodzą dzieci z klas 1-3. Może jestem naiwny, ale poczekam kiedy ukaże się w tej sprawie Rozporządzenie, w którym zostaną określone zasady organizacji tej formy nauki. Pozdrawiam

Marek Pleśniar08-03-2021 10:33:55   [#11]

szczerze pisząc, to całe szczęście że nie ma na to standardu - bo to jest elastyczne, a szkoły różne

kłopot się zacznie jak naprawdę to uregulują rozporządzeniem

izael08-03-2021 10:47:18   [#12]

zgadzam się z Markiem całkowicie

niech nas siły tego świata bronią przed nadmierną regulacją tego, co robimy w szkołach

zza biurka urzędniczego, a już szczególnie w instytucjach centralnych, świat naprawdę wygląda zupełnie inaczej

;)

Liwa08-03-2021 21:32:06   [#13]

Też mam nadzieję, że będzie możliwa elastyczność. Jesteśmy b.duża placówką, aktualnie w szkole jest 1/3 naszych uczniów, więc uczą się w komfortowych warunkach, "nie wchodząc sobie w drogę". Słabe ogniwo to oczywiście świetlica.

bobi36710-03-2021 13:55:52   [#14]

Czy już coś wiadomo w temacie?

Jest już rozporządzenie?

Zbig6011-03-2021 11:07:52   [#15]

Obawiam się, że stosowne Rozporządzenie ukaże się w piątek, z którego i tak nic konstruktywnego nie będzie wynikać.... Już przestałem się łudzić.

Krzysztof U11-03-2021 14:13:59   [#16]

Co w przypadku oddziałów przedszkolnych w szkołach? Czy także hybrydowo tak jak klasy 1 - 3? 

aza11-03-2021 14:26:08   [#17]

Przedszkola pracują normalnie - od maja - 

Nas covid nie dotyczy...

 

dorotagm11-03-2021 17:11:16   [#18]

Pan minister dzisiaj powiedział że rozporządzenie już jest dla województwa mazurskiego i pomorskiego czy ktoś może znalazł i czy może udostępnić link?  

gosia6811-03-2021 18:19:35   [#19]

Też usilnie szukam od godziny 14.00, ale raczej nic nie ma. Jutro ogłoszą i jak zwykle dyrektor- sobota i niedziela tworzenie harmonogramów i procedur. Nikt się z nami nie liczy, brak totalny szacunku dla naszej pracy. 

Zwojka11-03-2021 18:28:48   [#20]

10 dni roboczych, mam trzy klasy. Połowa uczniów dojeżdża, więc u mnie problem to autobus i świetlica. Myślę, żeby zrobić stacjonarnie 4 dni w klasie 3 6 zdalnych, po 3 dni stacjonarnych w klasie 1,2 i 7 dni zdalnych. Nie wiem czy dobrze kombinuje, ale jeszcze do dzisiaj myślałam, że zostawię wszystko tak jak jest ... niech chodzą te 3 klasy, potem przyszło olśnienie ... nie daj Boże jakiegoś covida w szkole i będzie zadyma. Nie będę chyba robić pod rodziców ..., ale może się mylę :-( myślałam też o jednodniowej zmianie, klasa 3 poniedziałek, klasa 2 wtorek , klasa 1 środa i tak dalej


post został zmieniony: 11-03-2021 18:32:13
bobi36711-03-2021 19:49:33   [#21]

Ja też mam trzy klasy i na tyle duży budynek, że klasy nigdzie nie będą się mieszać.

Po rozmowie z sanepidem ... biorę wszystkie trzy klasy do szkoły

Zwojka11-03-2021 19:51:14   [#22]

#21, jak ugryziesz dowozy i świetlicę?

bobi36711-03-2021 20:23:30   [#23]

Można powiedzieć, że mam ten luksus że kl 1-3 nie są bardzo liczne i tylko 50% dzieci dojeżdża  Autobus mamy duży i tylko dla naszych dzieci więc spokojnie mogą siedzieć pojedynczo no i oczywiście w maseczkach :)

Dzieci "świetlicowe" zostają w swoich salach pod opieką n-la świetlicy i pomocy n-la, a że nie mamy zgłoszeń że trzeba zaopiekować się dziećmi dłużej niż do końca zajęć w szkole, to autobusy powrotne też tak ustawimy żeby dzieci mogły od razu wracać do domu. Tylko w dwa dni niektórzy będą musieli czekać godzinę w szkole w swojej klasie.

malmar1511-03-2021 23:10:22   [#24]

Mała szkoła wiejska. W trzech klasach 1-3 razem 35 uczniów. Budynek duży, 3 kondygnacje, 3 wejścia do szkoły. Od 15 marca mamy mieć nauczanie hybrydowe.

Jaki jest sens robienia hybrydy, skoro każda klasa na jednym piętrze.

Z dowozów korzysta 20 uczniów. Rano mamy 2 autobusy, wiec tłok rozładowany po połowie. Zaś po zajęciach jeden (ale część odjeżdża, a część oczekuje na powrót autobusu- czyli dowozy rozładowane).

______

a przy szkole 2 oddziały przedszkolne, które funkcjonują normalnie (korzystają również z osobnego- czwartego- wejścia)

bobi36712-03-2021 09:33:53   [#25]

... i nasza wizja powrotu klas 1-3 prysła

Sanepid kategorycznie odradził

Czekam jeszcze na stanowisko OP czy mogę chociaż hybrydę :)

Czy jest już dostępne rozporządzenie?

 

jurkoz12-03-2021 09:43:34   [#26]

Czy ktoś może wie, gdzie Minister ukrył to rozporządzenie, które ponoć przed kamerami (widziałem zdjęcie) podpisał?

Proszę o pomoc, bo nie rozumiem pojęcia "nauczanie hybrydowe w klasach 1-3".

Może ktoś mnie oświeci?

(tylko proszę o konkrety, nie na zasadzie "mnie się wydaje")  :):)

 

mika12-03-2021 09:52:30   [#27]

https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12344554/katalog/12772029#12772029

jurkoz12-03-2021 10:34:50   [#28]

Dobre i to,

chociaż projekt jest!

 

Bardzo dziękuję!

Zbig6012-03-2021 10:50:44   [#29]

Niestety nawet ten projekt eliminuje "rozrzucenie" dzieci po szkole :(((

bobi36712-03-2021 10:53:29   [#30]

jak otwieracie ten projekt rozporządzenia, bo ja nie mogę

może mi ktoś podesłać bobi367@wp.pl

 

dyrlo12-03-2021 10:55:09   [#31]

też mi nie wchodzi


post został zmieniony: 12-03-2021 10:55:33
Zwojka12-03-2021 10:58:11   [#32]

#25, u mnie podobnie ... wykonałam telefon do sanepidu  usłyszałam kategoryczne NIE i w tym momencie przestałam się zastanawiać nad alternatywą "hybrydy" , pozdrawiam

graszka8212-03-2021 12:25:58   [#33]

Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 11 marca 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. (

Marek Pleśniar12-03-2021 12:54:35   [#34]

ciekawe CO przeszkadzało mieć takie rozporządzenie przygotowane kilka dni szybciej?

malmar1512-03-2021 17:03:18   [#35]
do #25
właśnie dostałam odpowiedź na piśmie z sanepidu
"PPIS informuje, że... możliwa jest nauka stacjonarna w szkole, z zachowaniem reżimu sanitarnego...."
AnJa12-03-2021 17:16:46   [#36]

Jakie województwo i kiedy zadano pytanie?

malmar1512-03-2021 17:27:29   [#37]

lubuskie, dzisiaj rano

 

dorotagm12-03-2021 18:36:30   [#38]

Ciekawe, czy Twój Sanepid zna rozporządzenie?

bobi36712-03-2021 19:12:16   [#39]

Bardzo proszę mądre głowy o wyjaśnienie

„3ba. Ograniczenie funkcjonowania szkół podstawowych w zakresie klas I–III, o którym mowa w § 1a ust. 1a, polega na prowadzeniu zajęć w taki sposób, że:

1) nie więcej niż 50% uczniów realizuje te zajęcia w szkole podstawowej oraz

2) co najmniej 50% uczniów realizuje te zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, o których mowa w ust. 3a, lub w inny sposób, o którym mowa w ust. 3b

– chyba że nastąpiło ograniczenie zgodnie z § 1 ust. 1.

Jak to rozumieć, czy 50 na 50 dot. jednego dnia czy całego okresu ograniczenia nauczania w kl 1-3 tj. 15-28 marca?

i co oznacza "– chyba że nastąpiło ograniczenie zgodnie z § 1 ust. 1."?


post został zmieniony: 12-03-2021 19:14:08
Marek Pleśniar12-03-2021 21:28:05   [#40]

sprawdzisz na włąsnej skórze, gdy danego dnia, np 4go, będzie więcej niż 50% w szkole i dojdzie u was do zakażenia;-)

Roman Langhammer13-03-2021 05:22:39   [#41]

Rozumiem, że z tego rozporządzenie wynika, że należy "rozrzedzić" szkołę, a nie klasę? Czyli jak w kl. 1 mam 25 uczniów to dalej ich tylu będzie, ale nie będzie stacjonarnie np. kl. 2 i 3?

Co do efektów takiego działania mam spore wątpliwości... ale przepis jest przepisem i swoje trzeba zrobić... tzn. ja jeszcze mam stacjonarne (śląskie), ale psychicznie się już przygotowuję, bo chyba wszystkich nas to czeka.

gongmin13-03-2021 17:49:56   [#42]

Mam dwa budynki. Jak myślicie czy zasadne i zgodne z rozporządzeniem byłoby przeniesienie 50% uczniów klas I-III do drugiego, pustego budynku klas 4-8? 

AnJa13-03-2021 18:18:32   [#43]

Zasadne. Niezgodne. 

Jacek13-03-2021 18:27:18   [#44]

a dlaczegóż niezgodne?

gongmin13-03-2021 18:52:31   [#45]

AnJa pewnie ma na myśli rozporządzenie MEN:

"„3ba. Ograniczenie funkcjonowania szkół podstawowych w zakresie klas I–III, o którym mowa w § 1a ust. 1a, polega na prowadzeniu zajęć w taki sposób, że: 1) nie więcej niż 50% uczniów realizuje te zajęcia w szkole podstawowej oraz"

ale w informacjach MEN już jest inaczej:

"Dyrektor szkoły jest zobowiązany zorganizować naukę stosując następujące zasady:

  • nie więcej niż 50 proc. uczniów ma zajęcia w budynku szkoły;"

W ogóle to kuriozum by określać rygorystycznie liczbę uczniów w %. U mnie jest 85 uczniów klas I-III w 6 oddziałach. Jak podzielić liczbę uczniów na połowę?


post został zmieniony: 13-03-2021 18:53:17
AnJa13-03-2021 18:56:44   [#46]

Tak.  Ale ten budynek (l. poj.) może być furtką:-) Tyle że on w propagandzie tylko jest a nie w prawie. 


post został zmieniony: 13-03-2021 18:58:21
Roman Langhammer15-03-2021 15:37:14   [#47]

Mam pytanie do sformułowania "nie więcej niż 50 proc. uczniów ma zajęcia w budynku szkoły".

Czy w te procenty wliczacie uczniów, którzy realizują nauczanie na terenie szkoły (niepełnosprawnych albo innych z kl. 4-8 albo w przypadku grupy z kl. 1-3, która jest akurat na zdalnym, a są wśród nich niepełnosprawni, którzy byliby w szkole)?

Podam przykład:

Mam 6 oddziałów 1-3. Łącznie 120 uczniów. Akurat wybierając oddziały mogę zrobić 2 grupy po 60 osób (akurat tak wyszło). Ale np. z grupy, która ma być na zdalnym jest 3 uczniów niepełnosprawnych, którzy byliby stacjonarnie i robi się uczniów z 1-3 63 dzieci (czyli ponad 50%) w szkole. Do tego dochodzi kilku uczniów z kl. 4-8.

Gdyby tych dodatkowych uczniów nie wliczać, to byłaby idealna sytuacja: 3 oddziały w jednym tygodniu, 3 w kolejnym. Gdybym jednak wliczał tych uczniów, to musiałbym zrobić 3 grupy...

Roman Langhammer16-03-2021 09:41:01   [#48]

Podnoszę. :)

Dante16-03-2021 13:12:14   [#49]

Dołączam : z jakiej liczby liczyć 50 % ?: z klas 1-3 ?

W mojej szkole osobnych wejść do budynku jest więcej niż klas 1-3 (!), dzieci w zasadzie mogą się nie zobaczyć.

Nie wspomnę już o zmianowości, którą można wprowadzić.

 


post został zmieniony: 16-03-2021 13:23:29

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]