nie
regulamin pracy - jeśli w jednostce jest zatrudnionych mniej niż 50 pracowników (w osobach) i nie działają w niej zz-ty, to nie ma obowiązku wprowadzania tego regulaminu -> jeśli pracodawca chce go wprowadzić, to go samodzielni ustala (OP i PIP mogą jedynie sprawdzić zgodność jego zapisów z prawem)
jeśli jest zatrudnionych więcej niż 50 osób to regulamin musi być opracowany ale też w takim wypadku samodzielnie przez pracodawcę
pp to 1042 §2 k.p.
w takim wypadku regulamin wynagradzania prac. samorządowych jest on ustalony samodzielnie przez pracodawcę - pp to art 772 §4 k.p.
regulamin ZFŚS - Pracodawca, u którego nie działa zakładowa organizacja związkowa, uzgadnia regulamin z pracownikiem wybranym przez załogę do reprezentowania jej interesów - art 8 ust 2 zdanie drugie ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1070 i 2400) |