Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
zakres obowiązków nauczyciela wspomagającego |
Afraniuk | 16-02-2021 13:59:16 [#01] |
---|
w związku ze sporem kompetencyjnym pomiędzy wychowawcą a n. wspomagającym pilnie potrzebuję
zakresu obowiązków tego ostatniego. Oczywiście znalazłem ogólniki z rozporządzenia z 2017 ale poszukuję inspiracji bardziej konkretnych, uszczegółowionych.
Ktoś mógłby z Koleżeństwa wesprzeć i poratować ? |
DICK | 16-02-2021 15:42:19 [#02] |
---|
Zwolnić obydwu i po problemie. |
kulka | 17-02-2021 08:01:01 [#03] |
---|
Myślę, że Afraniuk oczekiwał innej rady....
Wysyłam na priv zakres obowiązków.
Pewnie chodzi o to, co "może", a czego nie nauczyciel tzw.wspomagający wg wychowawcy. Niestety wg mojej wiedzy jest to częsty konflikt na tym tle właśnie - taka obrona terytorium, głównego miejsca w zespole klasowym przez wychowawcę. Niektórzy uważają, że "wspomagający" ma prawo działać tylko w stosunku do dziecka, z powodu obecności którego jest zatrudniony. Sądzę, że nic bardziej mylnego - dbając o właściwe funkcjonowanie dziecka z niepełnosprawnością nie uniknie się oddziaływania również na innych uczniów tworzących zespół. Od tego, jaki funkcjonują wszystkie inne dzieci zależy też komfortowe lub nie funkcjonowanie dziecka z orzeczeniem. Taki nauczyciel może/powinien współorganizować, współprowadzić zajęcia, wspólnie z nauczycielem przedmiotu tworzyć sprawdziany, przygotować materiały, itp. W końcu nazwa się "współorganizujący kształcenie"... post został zmieniony: 17-02-2021 08:01:42 |
AnJa | 17-02-2021 10:36:31 [#04] |
---|
Nieustannie uważam, ze najwiekszy problem jest w tej kalce sprzed lat (niewielu i krótko- ale jednak)- czyli, ze wspomagający. A on jest współorganizaujący.
Więc to, co w #3 mi bardzo pasuje. Z tym, ze chodzi teżo to, jak to zrobić. Bo jest model idealny: wychowawca, nauczyciele przedmiotów, współorganizator i np. pedagog potrafią się porozumieć - np. na gruncie IPETu.
Ale ideały nie zawsze się spotyka- i wtedy w zasadzie powinno się to prelożyć na formę kontraktu, z dyrkiem jako gwarantem.
Nie wiem jak to wygląda dzisiaj- ale ja pamiętam, że próba ujęcia w słowo pisane życia szkolnego nigdy nie zakończyła sie sukcesem.
| UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|