Z grudniowego szkolenia
Może, zgodnie z pismem MEN - DWKI-WSPE.515.32.2019.MŻ
...Natomiast w przypadku gdy z wielospecjalistycznych ocen poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego opracowanego przez zespół nauczycieli i specjalistów we współpracy z rodzicami ucznia (lub pełnoletnim uczniem) wynika, że nierealizowanie zajęć rewalidacyjnych nie utrudni uczniowi edukacji – dyrektor szkoły, w opinii Ministerstwa Edukacji Narodowej, powinien uwzględnić decyzję pełnoletniego ucznia jak również decyzję rodziców w tej sprawie respektować. Bowiem zgodnie z Konstytucją Rzeczpospolitej Polskiej to rodzice ucznia mają wyłączne prawo do decydowania o swoim dziecku, o ile prawo to nie zostanie im ograniczone lub nie zostaną go pozbawieni.
....Uzasadnieniem może być natomiast zaspokojenie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia w inny sposób niż organizacja zajęć rewalidacyjnych w szkole. Powinno to jednak zostać uwzględnione w IPET oraz brane pod uwagę podczas dokonywania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia.
Rezygnacja z zajęć rewalidacyjnych powinna, w opinii Ministerstwa Edukacji Narodowej, być złożona na piśmie i zawierać uzasadnienie, bowiem dyrektor szkoły jest zobowiązany przepisami prawa4 do organizacji dostosowanych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia zajęć rewalidacyjnych, które wynikają z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, z wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia w szkole i zostały określone w IPET. |