Forum OSKKO - wątek

TEMAT: zindywidualizowana ścieżka kształcenia
strony: [ 1 ]
margo1307-12-2020 11:49:10   [#01]

Jak przydzielić zśk uczniowi klasy 5. Mam tylko do podziału 6 h.

 

Ala07-12-2020 14:03:08   [#02]

a co napisała poradnia w opinii?

powinni podać zakres

margo1308-12-2020 08:21:48   [#03]

Zakres z opinii: ze względu na stan zdrowia i wynikające stąd trudności w funkcjonowaniu: problemy z koncentracją uwagi, formułowaniem wypowiedzi ustnych, pisaniem i czytaniem uczeń nie może brać udziału w zajęciach z klasą, wymagających większej ilości samodzielnego czytania i pisania oraz logicznego myślenia.

Ala08-12-2020 09:27:48   [#04]

dałabym j.polski - 3, matematykę - 3, reszta z klasą

tak naprawdę to wszystko zależy od tego jak uczeń radzi sobie na poszczególnych przedmiotach i trzeba dać mu indywidualnie te, z którymi jest największy problem i które mają największy wpływ na radzenie sobie na innych lekcjach

a to Wy wiecie najlepiej :)

zindywidualizowana ścieżka nie musi obejmować wszystkich zajęć edukacyjnych ale powinna dać szansę na poprawę funkcjonowania ucznia w ogóle co oczywiście wcale nie jest takie proste

no i dostosowanie wymagań edukacyjnych na wszystkich przedmiotach

AnJa08-12-2020 09:29:47   [#05]

polski rozumiem - faktycznie jest tam czytanie

ale matematyka dlaczego? 

Ala08-12-2020 09:32:49   [#06]

logiczne myślenie :)

margo1308-12-2020 09:33:39   [#07]

My daliśmy j. polski 3, j. angielski 2, matematyka 1 - czyli jak ma 5 h polskiego to 3 indywidualnie, a 2 z klasą, angielski 2 indywidualnie, a1 z klasą matematyka 1 indywidualnie z 3 z klasą.

Czym można przydzielić mu np. polski indywidualnie jak w tym czasie ma matematykę?


post został zmieniony: 08-12-2020 09:34:01
Ala08-12-2020 10:20:26   [#08]

nie można

margo1308-12-2020 10:31:07   [#09]

Czyli ten uczeń ma chodzić na wszystkie zajęcia z klasą plus te 6h z przydziału na Zśk?

 

AnJa08-12-2020 11:42:45   [#10]

Nie. Jego jednak też ramówka obowiązuje. Także ze względu na obciązenia.

Jeśli wiec pytanie z #07 brzmiało: Czy mozna mu przydzielić polski indywidulanie podczas gdy oddział ma matematykę inną niżz puli tych 3 co realizuje z klasą? - to moim zdaniem tak. 

Ala08-12-2020 11:44:14   [#11]

nie, nie może mieć więcej godzin niż miałby bez ścieżki

ale tak mu trzeba ułożyć plan, żeby nie tracił lekcji, na których powinien być z klasą

margo1308-12-2020 12:30:43   [#12]

Dziękuję bardzo.

BeataGie04-11-2021 17:32:34   [#13]

Proszę o potwierdzenie/zaprzeczenie mojej interpretacji:

  • uczeń klasy 7 ma ZŚK z j. polskiego i matematyki po 2 godziny. Ma te 4 godziny z nauczycielem i nie chodzi na 5 godzin j.polskiego i matematyki z klasą.

  • uczeń klasy 3 ma ZŚK nauczanie zintegr. 2 godziny i j. angielski 1 godzina. Nie chodzi na 2 godziny z klasą i w ogóle na j. angielski??

 

 

kasia105-11-2021 15:13:07   [#14]

7 klasa- uczeń chodzi na 2 godziny j.polskiego i 2 godziny matematyki z nauczycielem, pozostałe godziny z klasą zgodnie z ramówką, czyli 3 z klasą

 

3 klasa-jeżeli z j. angielskiego 1 godzina, to tylko indywidualnie, jak więcej, to o ile więcej tyle z klasą, 2 zintegrowanego z nauczycielem indywidualnie, pozostałe z klasą zgodnie z ramówką

rzewa06-11-2021 08:00:30   [#15]

klasa 7: jeśli chodzi na 2 godziny matematyki i 2 godziny polskiego indywidualnie, to już z klasą może na te przedmioty nie chodzić w ogóle, a jeśli chodzi to nie jest na nich oceniany

klasa 3: powinien mieć zajęcia indywidualne wtedy gdy zmęczy go praca w grupie i nie po to by realizować podstawę programową tylko by umożliwić uczniowi wyciszenie się

izagim06-11-2021 10:42:27   [#16]

zindywidualizowana ścieżka kształcenia - poradnia wskazuje przedmioty i należy przydzielić ilość godzin zgodnie z ramówką, 5 polskich, 4 matematyki itd

rzewa06-11-2021 11:23:12   [#17]

w żadnym razie NIC takiego nie wynika z jakichkolwiek przepisów -> czy możesz podać pp tego co twierdzisz w #10?

Dante06-11-2021 13:45:35   [#18]

Na poziomie 4 i 5 klasy mam zindyw. ścieżki w wymiarze ,,15 godz. tyg.", co wynika z opinii PPP.

Jak dziecko będzie w klasie 7 to z pewnością wg nowej opinii będzie miało ponad 20h tyg. zajęć indywidualnych + pozostałe przedmioty ze swoim oddziałem.

Jeśli do tego porównam zindyw. ściekę w wymiarze 15 godz. w klasie 5 do nauczania indywidualnego ucznia  klasy 8

w wymiarze 10 godz. tyg., gdzie należy realizować wszystkie przedmioty (w tym 3 egzaminacyjne), to nie dostrzegam

tutaj spójności.

rzewa06-11-2021 18:04:34   [#19]

bo ZŚK powinna mieć mniejszy wymiar niż NI ale... jak OP daje, to ma tyle ile OP daje...

kto bogatemu zabroni?

a potem OP lamentuje, że oświata za dużo kosztuje i nie ma z czego dokładać...

ergo06-11-2021 19:48:10   [#20]

Mamy w szkole już kilkanaścioro dzieci objętych zśk. W różnym wymiarze godzin, bo różne są potrzeby dzieci.

Wnioskujemy do poradni o określoną liczbę godzin i taka  zostaje zalecona w opinii. OP najczęściej się przychyla,

czasem prosi o dodatkowe uzasadnienie. Bywa, że po roku zmniejsza się liczbę godzin, bo uczeń lepiej funkcjonuje w

grupie. Ta forma pomocy bardzo się sprawdza i na tym skupiłabym się najbardziej.

Korzystamy z tego, co jest dostępne, ale żeby skutecznie pomóc dziecku, to musi kosztować.

Szkoła nie zastąpi psychiatry, czy psychoterapeuty, ale zśk bardzo pomaga dzieciom z zaburzeniami zachowania,

problemami  emocjonalnymi, zaburzeniami koncentracji, trudną sytuacją rodzinną. Długo można o tym pisać.

Może to nie godzin ZŚK jest za dużo, ale NI jest na mało?

IK13-01-2022 09:39:06   [#21]

Witam, 

Rozpisywałam już ścieżkę dla uczniów szkoły podstawowej, nie potrafię tego przełożyć na przedszkole.

Dziecko w zerówce ma mieć zśk - jak ją rozpisać ?

Bardzo Was proszę  o pomoc.

I.K.

rzewa13-01-2022 11:08:25   [#22]

a po co rozpisywać?

Dziecko jest w grupie -> gdy n-l zauważy, że ma dosyć tej sytuacji przekazuje je n-lowi wspomagającemu na zajęcia indywidualne by odpoczęło i się wyciszyło

jeśli znacie to dziecko, to z dużym prawdopodobieństwem możecie przewidzieć kiedy taka sytuacja następuje

IK13-01-2022 11:51:30   [#23]

[#22]

Od organu otrzymałam 10 godz. indywidualnych poza grupą. Nauczycielowi przydzielam te godziny ale muszę jakoś logistycznie to ogarnąć. Gdyby to się miało odbywać tak jak piszesz to musiałabym mieć w grupie nauczyciela wspomagającego ?

ergo13-01-2022 12:19:46   [#24]

[#22] zśk nie dotyczy dzieci objętych kształceniem specjalnym, te dzieci nie mają nauczyciela wspomagającego

IK13-01-2022 12:43:48   [#25]

Dokładnie,

Dlatego myślałam aby rozpisać to na zasadzie np.:

aktywność społeczno - emocjonalna 2,5 godz. w grupie i 2 godz. indywidualnie z innym nauczycielem...

Musiałabym uwzględnić to w stałych godzinach, aby móc te 10 godz. indywidualnej pracy rozpisać nauczycielowi czyli zaplanować pracę i w grupie i indywidualnie.

Czy dobry kierunek obrałam ?

rzewa13-01-2022 16:30:54   [#26]

miałam na myśli właśnie te godziny dla dodatkowego n-la (n-la wspomagającego, nie współorganizującego KS)

zaplanuj tego n-la w tych godzinach, w których przewidujecie, że będzie najbardziej potrzebny (czyt.: dziecko będzie potrzebować odpoczynku czy wyciszenia) i niech wówczas zabiera on dziecko z grupy na zajęcia (opiszesz je jako zajęcia indywidualne i to wystarczy)

a jakie to zajęcia, to zależy od potrzeb dziecka - będzie dostosowywał je w miarę tego co potrzeba

IK13-01-2022 18:04:09   [#27]

W punkt !

Dziękuję bardzo za pomoc.

Pozdrawiam I.K

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]