Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
zindywidualizowana ścieżka kształcenia |
margo13 | 07-12-2020 11:49:10 [#01] |
---|
Jak przydzielić zśk uczniowi klasy 5. Mam tylko do podziału 6 h.
|
Ala | 07-12-2020 14:03:08 [#02] |
---|
a co napisała poradnia w opinii?
powinni podać zakres |
margo13 | 08-12-2020 08:21:48 [#03] |
---|
Zakres z opinii: ze względu na stan zdrowia i wynikające stąd trudności w funkcjonowaniu: problemy z koncentracją uwagi, formułowaniem wypowiedzi ustnych, pisaniem i czytaniem uczeń nie może brać udziału w zajęciach z klasą, wymagających większej ilości samodzielnego czytania i pisania oraz logicznego myślenia. |
Ala | 08-12-2020 09:27:48 [#04] |
---|
dałabym j.polski - 3, matematykę - 3, reszta z klasą
tak naprawdę to wszystko zależy od tego jak uczeń radzi sobie na poszczególnych przedmiotach i trzeba dać mu indywidualnie te, z którymi jest największy problem i które mają największy wpływ na radzenie sobie na innych lekcjach
a to Wy wiecie najlepiej :)
zindywidualizowana ścieżka nie musi obejmować wszystkich zajęć edukacyjnych ale powinna dać szansę na poprawę funkcjonowania ucznia w ogóle co oczywiście wcale nie jest takie proste
no i dostosowanie wymagań edukacyjnych na wszystkich przedmiotach |
AnJa | 08-12-2020 09:29:47 [#05] |
---|
polski rozumiem - faktycznie jest tam czytanie
ale matematyka dlaczego? |
Ala | 08-12-2020 09:32:49 [#06] |
---|
logiczne myślenie :) |
margo13 | 08-12-2020 09:33:39 [#07] |
---|
My daliśmy j. polski 3, j. angielski 2, matematyka 1 - czyli jak ma 5 h polskiego to 3 indywidualnie, a 2 z klasą, angielski 2 indywidualnie, a1 z klasą matematyka 1 indywidualnie z 3 z klasą.
Czym można przydzielić mu np. polski indywidualnie jak w tym czasie ma matematykę? post został zmieniony: 08-12-2020 09:34:01 |
Ala | 08-12-2020 10:20:26 [#08] |
---|
nie można |
margo13 | 08-12-2020 10:31:07 [#09] |
---|
Czyli ten uczeń ma chodzić na wszystkie zajęcia z klasą plus te 6h z przydziału na Zśk?
|
AnJa | 08-12-2020 11:42:45 [#10] |
---|
Nie. Jego jednak też ramówka obowiązuje. Także ze względu na obciązenia.
Jeśli wiec pytanie z #07 brzmiało: Czy mozna mu przydzielić polski indywidulanie podczas gdy oddział ma matematykę inną niżz puli tych 3 co realizuje z klasą? - to moim zdaniem tak. |
Ala | 08-12-2020 11:44:14 [#11] |
---|
nie, nie może mieć więcej godzin niż miałby bez ścieżki
ale tak mu trzeba ułożyć plan, żeby nie tracił lekcji, na których powinien być z klasą |
margo13 | 08-12-2020 12:30:43 [#12] |
---|
Dziękuję bardzo. |
BeataGie | 04-11-2021 17:32:34 [#13] |
---|
Proszę o potwierdzenie/zaprzeczenie mojej interpretacji:
- uczeń klasy 7 ma ZŚK z j. polskiego i matematyki po 2 godziny. Ma te 4 godziny z nauczycielem i nie chodzi na 5 godzin j.polskiego i matematyki z klasą.
- uczeń klasy 3 ma ZŚK nauczanie zintegr. 2 godziny i j. angielski 1 godzina. Nie chodzi na 2 godziny z klasą i w ogóle na j. angielski??
|
kasia1 | 05-11-2021 15:13:07 [#14] |
---|
7 klasa- uczeń chodzi na 2 godziny j.polskiego i 2 godziny matematyki z nauczycielem, pozostałe godziny z klasą zgodnie z ramówką, czyli 3 z klasą
3 klasa-jeżeli z j. angielskiego 1 godzina, to tylko indywidualnie, jak więcej, to o ile więcej tyle z klasą, 2 zintegrowanego z nauczycielem indywidualnie, pozostałe z klasą zgodnie z ramówką |
rzewa | 06-11-2021 08:00:30 [#15] |
---|
klasa 7: jeśli chodzi na 2 godziny matematyki i 2 godziny polskiego indywidualnie, to już z klasą może na te przedmioty nie chodzić w ogóle, a jeśli chodzi to nie jest na nich oceniany
klasa 3: powinien mieć zajęcia indywidualne wtedy gdy zmęczy go praca w grupie i nie po to by realizować podstawę programową tylko by umożliwić uczniowi wyciszenie się |
izagim | 06-11-2021 10:42:27 [#16] |
---|
zindywidualizowana ścieżka kształcenia - poradnia wskazuje przedmioty i należy przydzielić ilość godzin zgodnie z ramówką, 5 polskich, 4 matematyki itd |
rzewa | 06-11-2021 11:23:12 [#17] |
---|
w żadnym razie NIC takiego nie wynika z jakichkolwiek przepisów -> czy możesz podać pp tego co twierdzisz w #10? |
Dante | 06-11-2021 13:45:35 [#18] |
---|
Na poziomie 4 i 5 klasy mam zindyw. ścieżki w wymiarze ,,15 godz. tyg.", co wynika z opinii PPP.
Jak dziecko będzie w klasie 7 to z pewnością wg nowej opinii będzie miało ponad 20h tyg. zajęć indywidualnych + pozostałe przedmioty ze swoim oddziałem.
Jeśli do tego porównam zindyw. ściekę w wymiarze 15 godz. w klasie 5 do nauczania indywidualnego ucznia klasy 8
w wymiarze 10 godz. tyg., gdzie należy realizować wszystkie przedmioty (w tym 3 egzaminacyjne), to nie dostrzegam
tutaj spójności. |
rzewa | 06-11-2021 18:04:34 [#19] |
---|
bo ZŚK powinna mieć mniejszy wymiar niż NI ale... jak OP daje, to ma tyle ile OP daje...
kto bogatemu zabroni?
a potem OP lamentuje, że oświata za dużo kosztuje i nie ma z czego dokładać... |
ergo | 06-11-2021 19:48:10 [#20] |
---|
Mamy w szkole już kilkanaścioro dzieci objętych zśk. W różnym wymiarze godzin, bo różne są potrzeby dzieci.
Wnioskujemy do poradni o określoną liczbę godzin i taka zostaje zalecona w opinii. OP najczęściej się przychyla,
czasem prosi o dodatkowe uzasadnienie. Bywa, że po roku zmniejsza się liczbę godzin, bo uczeń lepiej funkcjonuje w
grupie. Ta forma pomocy bardzo się sprawdza i na tym skupiłabym się najbardziej.
Korzystamy z tego, co jest dostępne, ale żeby skutecznie pomóc dziecku, to musi kosztować.
Szkoła nie zastąpi psychiatry, czy psychoterapeuty, ale zśk bardzo pomaga dzieciom z zaburzeniami zachowania,
problemami emocjonalnymi, zaburzeniami koncentracji, trudną sytuacją rodzinną. Długo można o tym pisać.
Może to nie godzin ZŚK jest za dużo, ale NI jest na mało? |
IK | 13-01-2022 09:39:06 [#21] |
---|
Witam,
Rozpisywałam już ścieżkę dla uczniów szkoły podstawowej, nie potrafię tego przełożyć na przedszkole.
Dziecko w zerówce ma mieć zśk - jak ją rozpisać ?
Bardzo Was proszę o pomoc.
I.K. |
rzewa | 13-01-2022 11:08:25 [#22] |
---|
a po co rozpisywać?
Dziecko jest w grupie -> gdy n-l zauważy, że ma dosyć tej sytuacji przekazuje je n-lowi wspomagającemu na zajęcia indywidualne by odpoczęło i się wyciszyło
jeśli znacie to dziecko, to z dużym prawdopodobieństwem możecie przewidzieć kiedy taka sytuacja następuje |
IK | 13-01-2022 11:51:30 [#23] |
---|
[#22]
Od organu otrzymałam 10 godz. indywidualnych poza grupą. Nauczycielowi przydzielam te godziny ale muszę jakoś logistycznie to ogarnąć. Gdyby to się miało odbywać tak jak piszesz to musiałabym mieć w grupie nauczyciela wspomagającego ? |
ergo | 13-01-2022 12:19:46 [#24] |
---|
[#22] zśk nie dotyczy dzieci objętych kształceniem specjalnym, te dzieci nie mają nauczyciela wspomagającego |
IK | 13-01-2022 12:43:48 [#25] |
---|
Dokładnie,
Dlatego myślałam aby rozpisać to na zasadzie np.:
aktywność społeczno - emocjonalna 2,5 godz. w grupie i 2 godz. indywidualnie z innym nauczycielem...
Musiałabym uwzględnić to w stałych godzinach, aby móc te 10 godz. indywidualnej pracy rozpisać nauczycielowi czyli zaplanować pracę i w grupie i indywidualnie.
Czy dobry kierunek obrałam ? |
rzewa | 13-01-2022 16:30:54 [#26] |
---|
miałam na myśli właśnie te godziny dla dodatkowego n-la (n-la wspomagającego, nie współorganizującego KS)
zaplanuj tego n-la w tych godzinach, w których przewidujecie, że będzie najbardziej potrzebny (czyt.: dziecko będzie potrzebować odpoczynku czy wyciszenia) i niech wówczas zabiera on dziecko z grupy na zajęcia (opiszesz je jako zajęcia indywidualne i to wystarczy)
a jakie to zajęcia, to zależy od potrzeb dziecka - będzie dostosowywał je w miarę tego co potrzeba |
IK | 13-01-2022 18:04:09 [#27] |
---|
W punkt !
Dziękuję bardzo za pomoc.
Pozdrawiam I.K |
Ed | 02-02-2022 07:27:31 [#28] |
---|
Witam.
Czy zśk odnotowujemy gdziekolwiek w SIO ? |
Ed | 04-02-2022 13:02:41 [#29] |
---|
podnoszę... |
margo13 | 04-02-2022 13:38:52 [#30] |
---|
Tak. Dane zbiorcze - inne - pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole. post został zmieniony: 04-02-2022 13:41:51 | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|