Czy rada pedagogiczna może zatem podjąć decyzję o dostosowaniu warunków wszystkim? Mam wrażenie, że w roku pandemii sytuacja kryzysowa dotyczy WSZYSTKICH uczniów. Dostosowanie: wydłużenie czasu.
Zgodnie z komunikatem CKE, pkt. 4. Uczniowie uprawnieni do dostosowania:
6.c: który w roku szkolnym 2020/2021 był objęty pomocą psychologicznopedagogiczną w szkole ze względu na sytuację kryzysową lub traumatyczną
Wszyscy uczniowie klas 8 objęci są pogrubionymi formami pomocy (rozp.: https://prawo.vulcan.edu.pl/przegdok.asp?qdatprz=akt&qplikid=4384), niektórzy korzystają dodatkowo z podkreślonych.
2. W szkole, z wyjątkiem szkoły dla dorosłych, branżowej szkoły II stopnia prowadzącej kształcenie w formie stacjonarnej lub zaocznej i szkoły policealnej prowadzącej kształcenie w formie stacjonarnej lub zaocznej, pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie:
1) klas terapeutycznych;
2) zajęć rozwijających uzdolnienia;
3) zajęć rozwijających umiejętności uczenia się;
4) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
5) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
6) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu - w przypadku uczniów szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych;
7) zindywidualizowanej ścieżki kształcenia;
8) porad i konsultacji;
9) warsztatów. |