Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Czas trwania lekcji
strony: [ 1 ]
Tadek18-10-2020 20:02:00   [#01]

Jak długo ( 30 - 45 min ) trwają u was lekcje przy nauczaniu zdalnym. 

 

 

dariuszn724-10-2020 19:47:19   [#02]

45 min

teka5724-10-2020 19:52:31   [#03]

Jedni 30 min.-np. w szkole średniej , a w podst. 45 min. ? Jak  długo  trwają  lekcje ostatecznie ?

Ed24-10-2020 19:55:09   [#04]

30 min - szkoła ponadgimnazjalna więc uczniowie mają dość sporo zajęć w tygodniu. Wyszliśmy z założenia, że uczniowie mieliby spory problem wysiedzieć 7 godzin zegarowych (z drobnymi przerwami).

Skimir24-10-2020 19:56:34   [#05]

Lekcja od zawsze trwała i trwa 45min. To ile nauczyciel będzie on-line i czy w ogóle będzie on-line na każdej lekcji to jest zupełnie inna sprawa.


post został zmieniony: 24-10-2020 19:57:28
teka5724-10-2020 20:34:12   [#06]

tylko dzieci  np. z kl.IV , bez rodziców w domu nie wysiedzą 47 min. x 6 godzin lekcyjnych z przerwami 10 min. Stary sie zmęczy , a co dopiero  dziecko.

Skimir24-10-2020 20:46:41   [#07]

Czy jeśli lekcja trwa 45 minut to nauczyciel musi trzymać uczniów przed monitorem przez 45 minut? przecież może być w kontakcie on-line przez 15 minut a przez resztę czasu uczniowie np. robią zadanie w zeszycie, które będzie omawiane na następnej lekcji...

Skoro rozprawiamy nad czasem trwania lekcji to ja zapytam ile ma trwać lekcja gdy nie ma połączenia on-line z nauczycielem?

Ed24-10-2020 23:04:51   [#08]

Godzina lekcyjna zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość trwa 45minut. W uzasadnionych przypadkach dyrektor jednostki systemu oświaty może dopuścić prowadzenie tych zajęć w czasie nie krótszym niż 30 minut i nie dłuższym niż 60 minut

malmar1525-10-2020 16:54:22   [#09]

co to znaczy w uzasadnionych przypadkach?

 

czy uzasadnionym przypadkiem jest ilość czasu spędzana przed komputerem przez dziecko?

bardu25-10-2020 17:57:12   [#10]

Czy ktoś może zamieścić link do rozporządzenia o czasie zajęć podczas nauki zdalnej  w tym rozporządzeniu z 23.10. nie ma o tym mowy.


post został zmieniony: 25-10-2020 17:57:27
bobi36725-10-2020 18:19:12   [#11]

Ja też uważam jak Skimir

Każda lekcja to 45 minut, przecież nauczanie zdalne to nie jest równoznaczne z nauczaniem online.

Zależnie od przedmiotu i realizowanych treści, jeżeli nauczyciel planuje lekcję online może np. pierwsze 10-15 minut poświęcić na wprowadzenie i omówienie lekcji, później 20 minut pracy własnej uczniów i na koniec 10 minut na podsumowanie (ewaluację) zajęć.

Ważne jest aby nauczyciele uczący w danej klasie wspólnie rozpisali cały tydzień jakie treści będą realizować na swoich przedmiotach i które lekcje będą prowadzić online, tak aby tych zajęć nie kumulować w jednym dniu.

KaPi25-10-2020 18:24:41   [#12]

plan zajęć dla każdej klasy rozpisaliśmy na lekcje on-line i te "z wysyłaniem", każdy nauczyciel dostał taki plan i wie, kiedy ma łączenie, a kiedy tylko wysyła materiały

zrobiliśmy to odgórnie, bo już przerabialiśmy  przypadki, że jednego dnia wszystkie lekcje były on-line, a innego żadna

łączenie trwa max 30 minut, reszta to praca własna uczniów

alis25-10-2020 19:04:59   [#13]

KaPi, u mnie identycznie ;) Pozdrawiam

teka5725-10-2020 19:10:19   [#14]

Jak ma wyglądać rewalidacja w kl.IV , gdy dziecko  jest upośledzone , ma  rodzeństwo upośledzone  i samotną pracująca matkę ,tez upośledzoną. Uczeń nie posiada  komputera i dostępu do  Internetu . Przy tym nie umie obsługiwać  komp. 

bobi36725-10-2020 19:15:59   [#15]

Wszystkie zajęcia dla tego ucznia organizujesz w szkole

Rozporządzenie RM z dnia 23 października 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii 

3f. W przypadku szkół podstawowych dla dzieci i młodzieży w zakresie dotyczącym klas
IV–VIII, szkół podstawowych dla dorosłych oraz szkół ponadpodstawowych, o których mowa w § 1a ust. 1, w odniesieniu do uczniów, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności lub brak możliwości realizowania zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość,
o których mowa w ust. 3a, w miejscu zamieszkania, dyrektor szkoły ma obowiązek:

1) zorganizować zajęcia w szkole lub

2) umożliwić uczniowi realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły.

 


post został zmieniony: 25-10-2020 19:18:33
matyldaa12-03-2021 10:58:28   [#16]

W naszym regulaminie nie określona została ilość lekcji online (bezpośrednio z uczniami). Po analizie okazuje się, że ich ilość w mojej szkole jest bardzo zróżnicowana i widzę konieczność uregulowania tej kwestii i zmiany regulaminu. Czy w Waszych regulaminach narzuciliście procentowo  ile ma być lekcji prowadzonych bezpośrednio z uczniami?

Jacek12-03-2021 12:54:11   [#17]

u nas w sp ilościowo np. na 4 godz. matmy 3 na Teams, na 5 godz. j. polskiego 4 na Teams

KahaM12-03-2021 15:44:49   [#18]

Przede wszystkim ja nie robiłam żadnego regulaminu. Zrobiłam nowy podział godzin z lekcjami online i ClassRoom i nauczyciele realizują. Jeżeli ktoś chce sobie zamienić lekcję bo nie może poprowadzić online w danym momencie to zmieniam podział godzin. Generalnie od początku zdalnego liczba lekcji online się zwiększyła, nauczycieli sami chcieli więcej i realizują od 50% do 100%. A ja pilnuję, żeby nie było zbyt dużo.

Urszula12-03-2021 22:16:55   [#19]

Lekcje maturzystów - 45 minut, w pozostałych klasach- 30 minut on-line, a 15 - to mogą być zadania wyznaczone przez nauczyciela, konsultacje indywidualne, odpowiedzi na pytania itp. Staramy się też, żeby przy kompie było ok. 75 % zajęć (ja np. mam j. polski 4 godziny - 3 lekcje robię on-line, 1 - to np. praca uczniów z maturalnymi kartami pracy, ja w tym czasie jestem dostępna on-line; czasami mam wszystkie lekcje on-line w tygodniu).

Roman Langhammer13-03-2021 05:17:17   [#20]

Ja robię on-line całość (bez wf). Natomiast w połączeniu jest od 30-40 minut, reszta to praca "bez monitora". Nie robię WF on-line. WF odbywa się w formie tzw. "przez dziennik", gdzie nauczyciele wysyłają pewne propozycje, uczniowie od czasu do czasu coś odsyłają (żeby nie było, że nic nie robią), a nauczyciele WF pomagają mi w szkole i chętnie się opiekują uczniami kl. 4-8 uczącymi się stacjonarnie i jak w planie Ci uczniowie mają WF, to idą na niego z nimi. :)

zemi13-03-2021 14:03:19   [#21]

U mnie (sp) podobnie jak u Romana. 35 min lekcja przez Teams, 10 min bez monitora, ale n-l czuwa, gdyby ktoś miał pytania.

Poza Teams jest wf i religia.

Karolina13-03-2021 15:56:22   [#22]

Czemu wykluczacie WF? Ja mam normalnie na TEAMS - minimum pół godziny; nawet ćwiczymy. Nic nie wysyłam, dużo gadamy, podtrzymujemy relacje, wymyslamy wyzwania, gotujemy, tańczymy itp.

Roman Langhammer13-03-2021 16:06:17   [#23]

Bo jest okazja, żeby dzieci wyszły z pokoju, a oczy odpoczęły od komputera.

Jacek13-03-2021 17:42:14   [#24]

a ja się zgadzam z Karoliną i u mnie podobnie jak u niej. Obowiązkowa jedna lekcja wf (do 30 min.) na Teams w tygodniu. Reszta przez e-dziennik. Inne lekcje różnie jak w poniższym linku.

http://www.sp11.pulawy.witrynaszkolna.pl/upload/53/pliki/COVID19/Plan_lekcji_zdalny_od_26.10.2020_r..pdf 

Dzięki takiemu ustaleniu nie siedzą online więcej jak 4 - 5 x 30 min dziennie na Teams z przerwami między zajęciami


post został zmieniony: 13-03-2021 17:55:44
zemi14-03-2021 11:54:58   [#25]

Ja się rozpędziłam co do wf :-)

Nie prowadzimy wf w ten sposób jak inne przedmioty, ale kanał wf na Teamsie każda klasa ma. Realizują wychowanie zdrowotne, krótkie spotkania na Teamsie, zalecenia, przekazanie materiałów, no i miejsce gdzie uczeń odsyła ćwiczenia.

 

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]