Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Czas trwania lekcji |
Tadek | 18-10-2020 20:02:00 [#01] |
---|
Jak długo ( 30 - 45 min ) trwają u was lekcje przy nauczaniu zdalnym.
|
teka57 | 24-10-2020 19:52:31 [#03] |
---|
Jedni 30 min.-np. w szkole średniej , a w podst. 45 min. ? Jak długo trwają lekcje ostatecznie ? |
Ed | 24-10-2020 19:55:09 [#04] |
---|
30 min - szkoła ponadgimnazjalna więc uczniowie mają dość sporo zajęć w tygodniu. Wyszliśmy z założenia, że uczniowie mieliby spory problem wysiedzieć 7 godzin zegarowych (z drobnymi przerwami). |
Skimir | 24-10-2020 19:56:34 [#05] |
---|
Lekcja od zawsze trwała i trwa 45min. To ile nauczyciel będzie on-line i czy w ogóle będzie on-line na każdej lekcji to jest zupełnie inna sprawa. post został zmieniony: 24-10-2020 19:57:28 |
teka57 | 24-10-2020 20:34:12 [#06] |
---|
tylko dzieci np. z kl.IV , bez rodziców w domu nie wysiedzą 47 min. x 6 godzin lekcyjnych z przerwami 10 min. Stary sie zmęczy , a co dopiero dziecko. |
Skimir | 24-10-2020 20:46:41 [#07] |
---|
Czy jeśli lekcja trwa 45 minut to nauczyciel musi trzymać uczniów przed monitorem przez 45 minut? przecież może być w kontakcie on-line przez 15 minut a przez resztę czasu uczniowie np. robią zadanie w zeszycie, które będzie omawiane na następnej lekcji...
Skoro rozprawiamy nad czasem trwania lekcji to ja zapytam ile ma trwać lekcja gdy nie ma połączenia on-line z nauczycielem? |
Ed | 24-10-2020 23:04:51 [#08] |
---|
Godzina lekcyjna zajęć edukacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość trwa 45minut. W uzasadnionych przypadkach dyrektor jednostki systemu oświaty może dopuścić prowadzenie tych zajęć w czasie nie krótszym niż 30 minut i nie dłuższym niż 60 minut |
malmar15 | 25-10-2020 16:54:22 [#09] |
---|
co to znaczy w uzasadnionych przypadkach?
czy uzasadnionym przypadkiem jest ilość czasu spędzana przed komputerem przez dziecko? |
bardu | 25-10-2020 17:57:12 [#10] |
---|
Czy ktoś może zamieścić link do rozporządzenia o czasie zajęć podczas nauki zdalnej w tym rozporządzeniu z 23.10. nie ma o tym mowy. post został zmieniony: 25-10-2020 17:57:27 |
bobi367 | 25-10-2020 18:19:12 [#11] |
---|
Ja też uważam jak Skimir
Każda lekcja to 45 minut, przecież nauczanie zdalne to nie jest równoznaczne z nauczaniem online.
Zależnie od przedmiotu i realizowanych treści, jeżeli nauczyciel planuje lekcję online może np. pierwsze 10-15 minut poświęcić na wprowadzenie i omówienie lekcji, później 20 minut pracy własnej uczniów i na koniec 10 minut na podsumowanie (ewaluację) zajęć.
Ważne jest aby nauczyciele uczący w danej klasie wspólnie rozpisali cały tydzień jakie treści będą realizować na swoich przedmiotach i które lekcje będą prowadzić online, tak aby tych zajęć nie kumulować w jednym dniu. |
KaPi | 25-10-2020 18:24:41 [#12] |
---|
plan zajęć dla każdej klasy rozpisaliśmy na lekcje on-line i te "z wysyłaniem", każdy nauczyciel dostał taki plan i wie, kiedy ma łączenie, a kiedy tylko wysyła materiały
zrobiliśmy to odgórnie, bo już przerabialiśmy przypadki, że jednego dnia wszystkie lekcje były on-line, a innego żadna
łączenie trwa max 30 minut, reszta to praca własna uczniów |
alis | 25-10-2020 19:04:59 [#13] |
---|
KaPi, u mnie identycznie ;) Pozdrawiam |
teka57 | 25-10-2020 19:10:19 [#14] |
---|
Jak ma wyglądać rewalidacja w kl.IV , gdy dziecko jest upośledzone , ma rodzeństwo upośledzone i samotną pracująca matkę ,tez upośledzoną. Uczeń nie posiada komputera i dostępu do Internetu . Przy tym nie umie obsługiwać komp. |
bobi367 | 25-10-2020 19:15:59 [#15] |
---|
Wszystkie zajęcia dla tego ucznia organizujesz w szkole
Rozporządzenie RM z dnia 23 października 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
3f. W przypadku szkół podstawowych dla dzieci i młodzieży w zakresie dotyczącym klas IV–VIII, szkół podstawowych dla dorosłych oraz szkół ponadpodstawowych, o których mowa w § 1a ust. 1, w odniesieniu do uczniów, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności lub brak możliwości realizowania zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, o których mowa w ust. 3a, w miejscu zamieszkania, dyrektor szkoły ma obowiązek:
1) zorganizować zajęcia w szkole lub
2) umożliwić uczniowi realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły.
post został zmieniony: 25-10-2020 19:18:33 |
matyldaa | 12-03-2021 10:58:28 [#16] |
---|
W naszym regulaminie nie określona została ilość lekcji online (bezpośrednio z uczniami). Po analizie okazuje się, że ich ilość w mojej szkole jest bardzo zróżnicowana i widzę konieczność uregulowania tej kwestii i zmiany regulaminu. Czy w Waszych regulaminach narzuciliście procentowo ile ma być lekcji prowadzonych bezpośrednio z uczniami? |
Jacek | 12-03-2021 12:54:11 [#17] |
---|
u nas w sp ilościowo np. na 4 godz. matmy 3 na Teams, na 5 godz. j. polskiego 4 na Teams |
KahaM | 12-03-2021 15:44:49 [#18] |
---|
Przede wszystkim ja nie robiłam żadnego regulaminu. Zrobiłam nowy podział godzin z lekcjami online i ClassRoom i nauczyciele realizują. Jeżeli ktoś chce sobie zamienić lekcję bo nie może poprowadzić online w danym momencie to zmieniam podział godzin. Generalnie od początku zdalnego liczba lekcji online się zwiększyła, nauczycieli sami chcieli więcej i realizują od 50% do 100%. A ja pilnuję, żeby nie było zbyt dużo. |
Urszula | 12-03-2021 22:16:55 [#19] |
---|
Lekcje maturzystów - 45 minut, w pozostałych klasach- 30 minut on-line, a 15 - to mogą być zadania wyznaczone przez nauczyciela, konsultacje indywidualne, odpowiedzi na pytania itp. Staramy się też, żeby przy kompie było ok. 75 % zajęć (ja np. mam j. polski 4 godziny - 3 lekcje robię on-line, 1 - to np. praca uczniów z maturalnymi kartami pracy, ja w tym czasie jestem dostępna on-line; czasami mam wszystkie lekcje on-line w tygodniu). |
Roman Langhammer | 13-03-2021 05:17:17 [#20] |
---|
Ja robię on-line całość (bez wf). Natomiast w połączeniu jest od 30-40 minut, reszta to praca "bez monitora". Nie robię WF on-line. WF odbywa się w formie tzw. "przez dziennik", gdzie nauczyciele wysyłają pewne propozycje, uczniowie od czasu do czasu coś odsyłają (żeby nie było, że nic nie robią), a nauczyciele WF pomagają mi w szkole i chętnie się opiekują uczniami kl. 4-8 uczącymi się stacjonarnie i jak w planie Ci uczniowie mają WF, to idą na niego z nimi. :) |
zemi | 13-03-2021 14:03:19 [#21] |
---|
U mnie (sp) podobnie jak u Romana. 35 min lekcja przez Teams, 10 min bez monitora, ale n-l czuwa, gdyby ktoś miał pytania.
Poza Teams jest wf i religia. |
Karolina | 13-03-2021 15:56:22 [#22] |
---|
Czemu wykluczacie WF? Ja mam normalnie na TEAMS - minimum pół godziny; nawet ćwiczymy. Nic nie wysyłam, dużo gadamy, podtrzymujemy relacje, wymyslamy wyzwania, gotujemy, tańczymy itp. |
Roman Langhammer | 13-03-2021 16:06:17 [#23] |
---|
Bo jest okazja, żeby dzieci wyszły z pokoju, a oczy odpoczęły od komputera. |
zemi | 14-03-2021 11:54:58 [#25] |
---|
Ja się rozpędziłam co do wf :-)
Nie prowadzimy wf w ten sposób jak inne przedmioty, ale kanał wf na Teamsie każda klasa ma. Realizują wychowanie zdrowotne, krótkie spotkania na Teamsie, zalecenia, przekazanie materiałów, no i miejsce gdzie uczeń odsyła ćwiczenia.
| UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|