Forum OSKKO - w±tek
TEMAT: |
zindywidualizowana ¶cieżka kształcenia - czy tak można |
izagim | 22-09-2020 10:52:22 [#01] |
---|
Witam, trzech uczniów z tej samej klasy ma przydzielon± ¶cieżkę, czy można poł±czyć lekcje w grupę trzyosobow±, czy każdemu uczniowi trzeba organizować zajęcia indywidualne, maj± wskazane te same przedmioty |
izael | 22-09-2020 10:58:11 [#02] |
---|
czytam o ¶cieżce i wychodzi na to, ze ona jest jednak zindywidualizowana :)
nie ma mowy o grupach |
izagim | 22-09-2020 10:59:49 [#03] |
---|
Ło Matko, 4 nauczycieli j.polskiego, matmy na jedn± lekcję, szukam chętnych ): |
izael | 22-09-2020 11:01:33 [#04] |
---|
i coraz czę¶ciej mamy takie sytuacje... |
AndrzejW | 26-09-2020 16:18:21 [#05] |
---|
Moim zdaniem je¶łi uczeń ma z¶k to nie musi mieć lekcji w tym samym czasie co klasa. Choćby dlatego, że z¶k to zwykle sporo mniej godzin przedmiotu niż klasa. Może w tym czasie uczyć się samodzielnie w ¶wietlicy czy bibliotece.
Że nie do końca sensownie...? Wiem. |
AndrzejW | 26-09-2020 16:19:33 [#06] |
---|
I dokładam pytanie o z¶k - czy wszyscy mamy to samo zdanie, ze jak uczeń ma z¶k to nie chodzi na lekcje tego przedmiotu z klas±? W sensie, ze nie chodzi i już a nie tak tam się rodzicom spodoba. |
Ala | 26-09-2020 19:00:37 [#07] |
---|
ja też jestem zdania, że albo z¶k albo lekcje z klas±
to nie s± korepetycje, a do nadrabiania braków s± zdw z grup± |
izagim | 28-09-2020 05:21:19 [#08] |
---|
Klasa na polskim-uczeń na z¶k, klasa na matmie-uczeń na z¶k, tak jak napisałam - jedna lekcja czterech nauczycieli, OP dał dwie matematyki, więc na dwóch pozostałych uczeń z klas± normalnie na lekcji, współpraca nauczyciela ucz±cego w klasie i z¶k i jest ok |
MMW | 28-09-2020 11:26:33 [#09] |
---|
Na konferencji kuratoryjnej 2 lata temu (rejon podwarszawski), wyraĽnie było powiedziane, iż ilo¶ć godzin ucznia ze z¶k w jego planie lekcji nie może przekraczać ilo¶ci godzin w ramówce.
Je¶li ramówka ma się zgadzać i jest np. 1 godzina matematyki indywidualnie, to pozostałe z klas±, co nam daje ł±cznie ilo¶ć zgodn± z ramówk±.
Organizujemy te godziny niekoniecznie w tym samym czasie/równolegle z lekcjami matematyki klasy (dobrze by było wprowadzić klonowanie nauczyciela).
U nas bywa, że godziny z¶k s± realizowane przed lub po zajęciach lekcyjnych, ze względu na braki kadrowe. Wtedy uczeń ma okienko i jest pod opiek± ¶wietlicy lub biblioteki. Staramy się, aby plan nie był poszatkowany, ale nie zawsze jest taka możliwo¶ć.
|
Ala | 28-09-2020 18:24:36 [#10] |
---|
ł±czenie lekcji z klas± i lekcji w ramach z¶k rzadko kiedy ma sens
najczę¶ciej realizacja materiału z uczniem na z¶k nie idzie równolegle z tym co się robi w klasie
i w takim przypadku bez sensu jest ł±czenie
uczeń na z¶k nie musi mieć tyle godzin ile wynika z ramówki dla klasy
z¶k to takie nauczanie indywidualne realizowane w szkole
mam uczniów, którzy w czasie 2 godzin ¶cieżki robi± dużo więcej niż klasa w 4 godziny, ci sami uczniowie w klasie s± w stanie rozwalić każd± lekcję i sami wtedy też nie korzystaj±
inny przypadek: uczeń w ogóle nie pojmuje tego co się dzieje w klasie z powodu swoich ograniczeń, podczas ¶cieżki pomalutku robi postępy, dla niego czas na lekcji w klasie to czas stracony bo i tak nie rozumie :(
oczywi¶cie trzeba jeszcze wzi±ć pod uwagę specyfikę przedmiotu ale i tak te ¶cieżki s± przyznane z jakiego¶ powodu, najczę¶ciej dlatego, że uczeń w warunkach klasowych nie jest w stanie się nauczyć, to po co ma tam siedzieć? | UWAGA! Nie jeste¶ zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedĽ w tym w±tku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Je¶li nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|