Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Trwały zarząd
strony: [ 1 ]
Skimir21-09-2020 10:35:18   [#01]

Jakie są konsekwencje przekazania dyrektorowi, nieruchomości szkoły w trwały zarząd?

Jakie są wady i zalety takiego rozwiązania dla OP?

Jakie są wady i zalety dla DS?

AnJa21-09-2020 10:38:53   [#02]

Szczerze pisząc- wad nie widzę.

I tak w zasadzie dyrektor ma ten zarząd i odpowiedzialność.

Skimir21-09-2020 11:14:54   [#03]

To jaki jest powód tego, że niektóre OP chcą przekazywać w trwały zarząd a niektóre chcą się wycofywać z trwałego zarządu?

 

AnJa21-09-2020 11:34:30   [#04]

Nawet nie usiłuję tego zrozumieć/ Ot, tak mają.

Skimir21-09-2020 13:17:52   [#05]

Chciałbym zrozumieć :-)

U nas OP nagle wpadł na pomysł aby DS-y złożyły wnioski o przekazanie nieruchomości w trwały zarząd. Trochę zamieszania i niepewności to zasiało bo:

- jesteśmy obsługiwani przez "centrum" zatem na stanie mamy bardzo ograniczone zasoby kadry administracyjnej;

- budżety remontowe itp. są ścinane prawie do zera co budzi niepokój na zasadzie - "teraz będzie na dyrka, że budynek w kiepskim stanie"...

Czy wzięcie nieruchomości w trwały zarząd wiąże się ze zwiększeniem pracy związanej z administrowaniem tą nieruchomością?

Jakie skutki prawne ma "trwały zarząd"?

Niepewność bierze się stąd, że OPek obok chce wycofać się z trwałego zarządu. Ciekawe.


post został zmieniony: 21-09-2020 13:18:47
DYREK21-09-2020 14:09:17   [#06]

Zobacz ustawa o gospodarce nieruchomościami/rozdział 5 

bogna421-09-2020 16:32:29   [#07]

OP wybudował nową siedzibę szkoły, stary budynek jest jeszcze w trwałym zarządzie dyrka, mimo złożonego wniosku o jego zniesienie. OP twierdzi, że nie można znieść trwałego zarządu w trakcie roku szkolnego,(na podstawie opinii z KO).Rozumie ktoś coś z tego? Budynek stoi pusty, nowy działa na obrotach.

AnJa21-09-2020 17:19:45   [#08]

Trwały zarząd dotyczy szkoły- nie dyrektora. Jeśłi szkoła ma siedzibę/jedną z siedzib- nie ma powodu do znoszenia zarządu.

Choć nie znaczy, że nie można.

Roman Langhammer31-10-2022 11:35:43   [#09]

Nieruchomość oddana w trwały zarząd dla ZSP.

Cześć pomieszczeń przedszkola będzie użyczana na prowadzenie środowiskowego domu samoopomocy przez stowarzyszenie.

Rozumiem, że na podstawie art. 43 ust. 2 pkt 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami występuję o zgodę (użyczenie ponad 3 lata) do organu (w tym przypadku Burmistrza) na użyczenie części nieruchomości oddanej w trwały zarząd.

Czy w tym przypadku jest (dyrektor / Burmistrz) zobligowany do stosowania art. 35 ww. ustawy, jeśli chodzi właśnie o pomieszczenia, o których mowa wyżej?

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]