Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Dotacja na dziecko z autyzmem i zZespołem Aspergera |
zemi | 25-08-2020 18:32:39 [#01] |
---|
Dzieko w przedszkolu, 4-latek.
Ile wynosi roczna subwencja na takie dziecko w przedszkolu publicznym?
Chociaż w przybliżeniu. |
AnJa | 25-08-2020 18:54:27 [#02] |
---|
Subwencja- O zł.
Dotacja na zadania z zakresu wychowania przedszkonego: 1434,58 zł
Rocznie oczywiście. |
zemi | 25-08-2020 19:14:42 [#03] |
---|
Anja, wszak w temacie napisałam "dotacja" :-)
No, to trochę mało :-(
To może przy okazji drugie pytanie (bo wątek będzie za krótki)
Pensum dla nauczyciela wspomagającego to 20 godz.? |
rzewa | 25-08-2020 19:19:48 [#04] |
---|
a to przedszkole jest samorządowe? |
zemi | 25-08-2020 19:21:16 [#05] |
---|
Samorządowe |
rzewa | 25-08-2020 21:00:51 [#06] |
---|
w subwencji dla Twojej gminy na to dziecko zostało naliczone: 9,5*A*Di, co przy Di=0,9100000000 (żadna gmina nie ma niższego Di) daje 51160,2 zł
plus dotacja przedszkolna: 1434,58 zł
otrzymujemy w sumie: 52594,78 zł rocznie
Pensum n-la współorganizującego kształcenie uczniów niepełnosprawnych to 20 godz/tydz
|
AnJa | 25-08-2020 21:47:22 [#07] |
---|
Z zasady nie czytam tytułow- kiedyś ksiązek, teraz wątków.
Zaczeło sie wiele lat temu, kiedy mając jakieś 9 lat przeczytałem Buszującego w zbożu - bo tytuł mi pasował do ówczesnych moich zainteresowań kregami w zbożu wykonywanymi przez ufoków. |
zemi | 26-08-2020 10:06:51 [#08] |
---|
Przepraszam, że drążę temat tej dotacji, ale ....
mój OP twierdzi, że takie pieniądze otrzymalibyśmy na 6-latka, a na 4-latka tylko tę dotację podstawową. |
AnJa | 26-08-2020 13:12:13 [#09] |
---|
Samorządowe nie dostaje ani dotacji ani subwencji - samorzadowe jest w całosci (poza godzinami za 1 zł) finasowane jest przez samorząd z jego środków. Na te środki składają się także wpływy z subwencji.
Więc - owszem- gmina otrzymuje na to dziecko kwotę wynikającą z wagi subwencyjnej- ale sposób jej wydatkowania okresla sama.
Byleby w całej gminie suma wydatków z rozdziałow kształcenia dzieci z SPE była co najmniej równa sumie wpływajacej na te dzieci z tytułu subwencji.
|
rzewa | 26-08-2020 14:47:08 [#10] |
---|
na niepełnosprawne przedszkolaki gmina ma naliczaną subwencję niezależnie od wieku przedszkolaka (o ile dziecko ma ukończone 2 i pół roku)
na 6-ciolatka jest subwencja (o niskiej wadze: 0,66 lub 0,75) niezależnie od tego czy taki przedszkolak jest niepełnosprawny czy nie post został zmieniony: 26-08-2020 14:47:53 |
Ed | 26-08-2020 20:18:53 [#11] |
---|
A na ucznia z Aspergerem szkoły ponadpodstawowej - jaka subwencja ? |
rzewa | 26-08-2020 20:30:14 [#12] |
---|
taka sama plus ta która przysługuje na każdego ucznia danego typu szkoły |
AnJa | 26-08-2020 20:40:21 [#13] |
---|
Generalnie to nie ma powodu zbytniego interesowania sięsubwencją - chyba, ze jest się j.s.t.
Chyba, ze ktoś ma takie hobby:-) |
zemi | 27-08-2020 15:39:28 [#14] |
---|
I jeszcze wtedy, gdy OP uważa, że na to dziecko będzie miał tylko wydatki, duże, a kasy mało.
Dlatego upewniłam się, że nauczyciel zatrudniony jako wspomagający będzie miał być z czego opłacony. |
AnJa | 30-08-2020 11:34:22 [#15] |
---|
Jesłi bedzie to dyplomowany na cały etat- nie będzie miał. Zabraknie najmniej na pochodne pracodawcy. |
zemi | 16-07-2021 12:03:09 [#16] |
---|
Kochani, sorry, że podczas wakacji, ale mam ważne pytanie:
W przedszkolu dla dziecka z autyzmem zatrudnia się pomoc nauczyciela lub nauczyciela współorganizującego
kształcenie i w Rozporządzeniu nie ma mowy o wymiarze zatrudnienia tej osoby.
Czy mogę, w porozumieniu i za zgodą OP, zatrudnić na cały etat pomoc z KP, na pół etatu nauczyciela wspomagającego
i jeszcze przyznać logopedę 1 godz. ? |
AnJa | 16-07-2021 12:30:03 [#17] |
---|
Kto bogatemu zabroni?
A powaznie- to zakres wsparcia ustala się w szkole (tu - w przedszkolu) - z uwzględnieniem oczywiście zaleceń z orzeczenia.
Propozycja wydaje mi się przeskalowana - ale nie znam ani orzeczenia, ani nie wiem jak faktycznie funkcjonuje dziecko ani ile godzin będzie pod opieką przedszkola. Czyli- nic nie wiem. |
zemi | 16-07-2021 13:20:28 [#18] |
---|
No może rzeczywiście przesadziłam :)
Dziecko obecnie 5-letnie przebywa ponad 5 godz. i n-l wspomagający 4 godz. dziennie to trochę za krótko.
Kombinuję, aby jak najdłużej w grupie były 2 osoby. Jeszcze opcja tańsza: obie osoby na pół etatu, to 6 godz. dziennie.
Dziecko ma wczesne wspomaganie poza przedszkolem.
|
AnJa | 16-07-2021 13:48:16 [#19] |
---|
Dla mnie optymalny model tzw. wspomagacza to takli, że jest on wsparciem dla nauczyciela pracujacego w grupie i ewentualnej pomocy nauczyciela przydzielonej do grup[y ze względu na dziecko z orzeczeniem.
I on diagnozuje to dziecko, jest decycujacym współautorem IPETu, udziela wskazówek nauczycielowi i pomocy- gdy jej potrzebują. A nie siedzi z dzieciakiem w grupie marnujac swoje kwalifikacje, które można wykorzystać znacznie lepiej.
Czyli nauczyciel współorganizujacy z kwalifikacjami - ale w roli nieco podobnej do pedagoga szkolnego, przeznaczonego głownie dla orzeczeniowców z zaleceniem posiadania takiego. Ale nie tylko- bo prawdziwy fachowiec mógłby pomóc i w przypadkach wielu i9nnych- np. na etapie diagnozy.
Wiem, wiem- prawdziwy fachowiec...
|
ergo | 16-07-2021 17:52:46 [#20] |
---|
Ale mamy w grupach/klasach takie dzieci z orzeczeniami, które nie funkcjonują bez "wspomagacza" - agresja, autoagresja, impulsywność, nadpobudliwość, zaburzenia koncentracji, długo można wymieniać.
On jest przy dziecku cały czas, dostosowuje pracę do możliwości, aktualnego stanu psychofizycznego, czasem wychodzi z dzieckiem, żeby je wyciszyć, czasem pracuje indywidualnie i tu nie wystarczy realizacja zadań w formie, o której piszesz.
|
rzewa | 16-07-2021 22:16:39 [#21] |
---|
jak ma być "cały czas" , to lepiej by to była pomoc nauczyciela |
ergo | 16-07-2021 22:40:55 [#22] |
---|
Pomoc nauczyciela po szkole zawodowej, czy nawet maturze nie zastąpi pedagoga specjalnego z odpowiednim przygotowaniem.
Rozumiem, że z punktu widzenia OP będzie taniej. Innych korzyści nie widzę. |
AnJa | 17-07-2021 09:03:35 [#23] |
---|
Ponieważ autyzm, a tym bardziej ZA mają niejedno imię mój pogląd na organizację wsparcia takich dzieci nie jest uniwersalny. |
Roman Langhammer | 17-07-2021 15:19:06 [#24] |
---|
@ergo, widziałem nie jedną "pomoc nauczyciela po zawodówce czy maturze", która miała większe kwalifikacje, umiejętności, empatię i podeście do dzieci niż "pedagog specjalny" po odpowiednim przygotowaniu (np. studia w tzw. "Pcimiu" albo on-line), które nic nie wniosło oprócz "papierka". | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|