Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Indywidualne zajęcia edukacyjne dla ucznia z orzeczeniem
strony: [ 1 ]
Jaga17-06-2020 21:48:40   [#01]

Czy ktoś z Was na podstawie 6 ust. 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym organizował dla uczniów z orzeczeniem indywidualne zajęcia edukacyjne? Przepis mówi, że wystarczy zapis o takich zajęciach umieścić w IPECIE, choć oczywiście może być także w orzeczeniu.

Będę mieć takie orzeczenie (indywidualne zajęcia edukacyjne z języka angielskiego). Mam to zorganizować tak jak zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia? Dodatkowe godziny z OP i równoległe zajęcia dla klasy i ucznia niepełnosprawnego? Jeśli w tej klasie będzie troje dzieci niepełnosprawnych (nie jest to oddział integracyjny), to te indywidualne zajęcia mogą być dla tej trójki (podobna taka grupa może liczyć do 5 uczniów; wszyscy mają mieć zapisy w orzeczeniu lub w IPECIE).

Proszę podzielić się swoimi doświadczeniami. Będę wdzięczna :)

Roman Langhammer18-06-2020 04:12:08   [#02]

Chodzi o zajęcia indywidualnie lub w grupie do 5-osób? Ja mam takie zajęcia. Wystarczy informacja w ipecie, ale z praktyki wiem, że warto aby była również informacja w orzeczeniu (organ prowadzący mniej się "czepia"). Zazwyczaj w orzeczeniu piszą, że w celu lepszej realizacji zaleca się prowadzenie zajęć indywidualnie lub w grupie do 5-osób z następujących zajęć edukacyjnych... A zespół w ipecie określa w jakiej ilości. I teraz przykład:

1. 2 uczniów u mnie z klasy 3 ma zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej np. 5 godzin - i wtedy drugi nauczyciel zabiera tę dwójkę w czasie, gdy klasa ma edukację. Musi dobrze współpracować z nauczycielem z klasy, aby to było spójne.

2. Uczeń kl. 8 ma indywidualnie z matematyki, polskiego i angielskiego (zespół ustalił, że odpowiednio ma 3,4 i 2 godziny). Ja to robię tak, że jak klasa ma polski, to on ma matematykę z nauczycielem, który uczy w klasie, jak ma matematykę, to uczeń ma angielski itd. Czyli w moim przypadku jest z klasą 1 godzinę na matematyce, 1 na polskim i 1 na angielskim, a resztę indywidualnie z tymi nauczycielami, którzy uczą w klasie. I realizuje normalnie program, normalnie tzn. wg ipetu, ale to, że prowadzi te zajęcia nauczyciel, który ma lekcje w klasie, powoduje, że jest niejako ciągłość tego co ma klasa i na 1 godzinę kiedy uczeń jest w klasie nauczyciel wie na czym "stoi".

Jaga18-06-2020 18:51:17   [#03]

Dziękuję za informację :))

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]