Forum OSKKO - wątek

TEMAT: ocena roczna
strony: [ 1 ]
Jot30-05-2020 15:15:21   [#01]

Gdzieś tu na forum czytałam o tym, ale  nie mogę znaleźć. Czy  można uczniowi postawić na koniec roku bardzo dobry jeśli na półrocze miał dostateczny/do czwórki było daleko/, a z oceny z II półrocza wskazują na bardzo dobry? Skoro zgodnie z Ustawą o systemie oświaty klasyfikacja roczna polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych ........... ucznia w danym roku szkolnym oraz ustaleniu rocznych ocen klasyfikacyjnych z tych zajęć? Zaznaczam, że uczeń nie brał udziału w II półroczu w jakimś konkursie, który miałby mieć na to wpływ.

MKJ30-05-2020 15:39:54   [#02]

Ocena śródroczna jest oceną osiągnięć edukacyjnych ucznia na dzień jej ustalenia, czyli mniej więcej w połowie roku szkolnego. Zatem nie może mieć ona żadnego wpływu na ocenę roczną, skoro ocena roczna jest ustalana za spełnienie wymagań edukacyjnych na koniec roku szkolnego.

Czy uczestnictwo w jakimś konkursie jest warunkiem spełnienia wymagań edukacyjnych na jakąś ocenę?

Jot30-05-2020 16:31:19   [#03]

Czasem decyduje o ocenie celującej nawet gdy uczeń ma dobrą. art 44j.  83 [Oceny klasyfikacyjne dla laureatów konkursów i olimpiad]

Ale wracając do mojego pytanie to  muszę dopytać nauczyciela i przejrzeć wymagania edukacyjne na roczną. Ja przez rok szkolny rozumiem osiągnięcia z I półrocza plus z II półrocza w odniesieniu do wymagań edukacyjnych. Może mam dzisiaj "ciężkie " myślenie i odłożę to na poniedziałek:-)

Skimir30-05-2020 18:11:38   [#04]

Osobiście nie widzę formalnych przeszkód aby na koniec roku postawić bardzo dobry nawet wtedy gdy na półrocze była ocena niedostateczna. Jeśli ktoś ma np. w statucie szkoły zapisane, że ocena roczna może być najwyżej o stopień wyższa od śródrocznej to jest to niezgodne z prawem.

Jeśli uczeń spełnia wymagania nauczyciela wynikające z programu nauczania i podstawy programowej na ocenę bardzo dobrą to otrzymuje ocenę bardzo dobrą. Pytanie w jaki sposób to było sprawdzone? Jeśli w drugim okresie nauczyciel sprawdzał umiejętności z pierwszego okresu i ten uczeń spełnił je na bardzo dobrym poziomie to nie ma problemu. To nauczyciel powinien wiedzieć co sprawdza i jak sprawdza w odniesieniu do swoich wymagań.

Oczywiście, w praktyce, taki "skok" budzi wątpliwości i chyba bardzo rzadko z takimi sytuacjami się spotykamy no ale jeśli faktycznie się nauczył?

U mnie uczeń może w dowolnym czasie zapytać o dowolną ocenę jaką by chciał otrzymać na koniec roku i jestem mu w stanie powiedzieć co ma umieć i w jakiej formie to udowodnić. Jeśli to zrobi to ma to co chciał :-) Oczywiście wymagania muszą być realne i mierzalne a nie typu - "jak zrobisz prezentację to ci podniosę ocenę".


post został zmieniony: 30-05-2020 18:14:20
MKJ30-05-2020 18:14:38   [#05]

Do [#03]:

No tak, ale w tym przypadku jest to z ustawowego automatu i nie ma nic wspólnego z wymaganiami na poszczególne oceny ustalonymi przez nauczycieli.

Jot30-05-2020 19:33:05   [#06]

Dzięki MKJ i Skimir:-). Dobrze, gdy pewne sprawy się "przedyskutuje"

aligatorka01-06-2020 05:26:56   [#07]

Skimir - strzał w dziesiątkę ;-)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]