Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Monitorowanie faktycznego czasu pracy n-li w czasie n. zdalnego
strony: [ 1 ]
MIwonka30-05-2020 08:58:55   [#01]

Mój OP życzy sobie odpowiedzi na pytanie: W jaki sposób dyrektor szkoły monitoruje faktyczny czas pracy nauczyciela realizującego pensum z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość?

Ktoś z Was był tak kreatywny i monitorował ten faktyczny czas? Przegapiłam jakiś przepis, który nakłada na dyrektora taki obowiązek?  

 

Ala30-05-2020 09:02:30   [#02]

pewnie szukają oszczędności 

Daniel120830-05-2020 10:45:30   [#03]

Faktyczny czas pracy można monitorować jak nauczyciel jest w pracy w szkole i prowadzi lekcję. Lekcje zostały jednak zawieszone decyzją ministra.

Nauczyciele rejestrują swoją pracę zdalną na dokumencie ustalonym zarządzeniem i wprowadzonym na początku pracy zdalnej szkoły.

Elementem kontrolnym, monitorującym jest też sprawdzenie logowania się do dziennika elektronicznego.

Inaczej się nie da monitorować, bo nauczycieli faktycznie nie ma w miejscu pracy.

 

izael30-05-2020 21:31:27   [#04]

i jeszcze monitoruje poprzez kontakt z rodzicami, z uczniami

monitoruje zaglądając na lekcje on-line

monitoruje ilość przesyłanych materiałów i systematyczność oceniania

i rozmawia z nauczycielami

:)

 

 

 

bogda430-05-2020 21:45:42   [#05]

a kto monitoruje pracę OP ?

MIwonka30-05-2020 22:11:53   [#06]

Chciałoby się odpisać: Dokładnie w taki sam sposób, jak włodarz miasta monitoruje faktyczny czas pracy swoich pracowników-urzędników pracujących zdalnie. ;) 

Zbig6031-05-2020 09:06:49   [#07]

A co będzie, jak okaże się, że pracują dużo więcej niż OP im płaci? Czy zmienią się wypłaty?

AnJa31-05-2020 16:25:55   [#08]

To OP u Was zatrudna nauczycieli i ustala "wypłaty"?

aligatorka01-06-2020 05:22:40   [#09]

Lista kontrola, wg której nauczyciel zaznacza na koniec każdego tygodnia, że "wykonywał" razem z liczbą godzin. Generalnie mam to w wersji aplikacji on-line ale excel przyjmie równie dobrze. 

 

Zadania nauczycieli wynikające z rozporządzenia dotyczącego kształcenia na odległość- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 ( Dz.U. 2020 poz.493)

1. Prowadzenie zajęć na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej MEN lub innej platformie wskazanej przez dyrektora placówki.

2. Analiza i przygotowanie materiałów dostępnych na stronach internetowych urzędu obsługiwanego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, stronach internetowych jednostek podległych temu ministrowi lub przez niego nadzorowanych (np. ORE),
w tym na stronach internetowych CKE i OKE.

3. Analiza i przygotowanie materiałów dostępnych i prezentowanych w programach publicznej telewizji i radiofonii lub innych wartościowych źródłach multimedialnych.

4. Analiza i przygotowanie autorskich materiałów w tym m.in. testów, sprawdzianów, quizów, kart pracy, filmów, nagrań słuchowisk, opowiadań, kart ćwiczeń oraz innych.

5. Komunikacja z uczniami poszczególnych klas w formie komunikacji elektronicznej zapewniającej wymianę informacji między nauczycielem, uczniem, rodzicem m.in. w postaci poczty elektronicznej, czatu lub innej- przesyłanie materiałów, filmów, inicjowanie i podsumowywanie działań uczniów, wprowadzanie nowych treści podstawy programowej itp.

6. Ocena prac uczniów - komunikacja z uczniem i/lub rodzicem dająca uczniowi informację zwrotną na temat jego osiągnięć oraz wskazówki do dalszej pracy.

7. Informowanie rodziców o dostępnych materiałach, możliwych formach ich realizacji przez dziecko lub ucznia w domu.

8. Inne działania wynikające z przyjętego w placówce modelu organizacji kształcenia na odległość ( nietypowe sytuacje, dodatkowe indywidualne kontakty z uczniem lub rodzicem, odpisywanie na e-maile lub wiadomości z pytaniami, wyjaśnianie problemów itp.)

Ala01-06-2020 10:16:35   [#10]

łoooo matko !!!

Jot01-06-2020 11:13:21   [#11]

aligatorka- rozpłakałabym się ze złości, gdyby mi na koniec tygodnia kazali coś takiego rozpisać:..bo niestety nie umiałabym nawet tego przeliczyć...Owszem, jest szczegółowo, ALE ...to jest moje zdanie, ktoś może to widzi inaczej.

kulka01-06-2020 11:15:11   [#12]

Gdyby mi dyrektor kazał co tydzień wyliczać czasowo te wszystkie punkty, to bym się załamała. I wnioskowała o dodanie kolejnego punktu tj. wyliczanie czasu poświęconego  na wyliczenie czasu  wykonywania punktów 1-8.

Czy urzędnik też wypełnia ile czasu poświęca na analizę przepisów, na kontakt z klientem, na wypełnianie dokumentów, na tworzenie dokumentów, na konsultacje z przełożonym, na zebranie z ...itp....??

AnJa01-06-2020 19:15:30   [#13]

Nie wydaje mi sie by trzeba było deklarować udział w każdej formie.

Ale np. nie wiem, ile ma wykazać nauczyciel, który miał w tygodniu tylko następujące aktywności:

5. Komunikacja z uczniami poszczególnych klas w formie komunikacji elektronicznej zapewniającej wymianę informacji między nauczycielem, uczniem, rodzicem m.in. w postaci poczty elektronicznej, czatu lub innej- przesyłanie materiałów, filmów, inicjowanie i podsumowywanie działań uczniów, wprowadzanie nowych treści podstawy programowej itp.

6. Ocena prac uczniów - komunikacja z uczniem i/lub rodzicem dająca uczniowi informację zwrotną na temat jego osiągnięć oraz wskazówki do dalszej pracy.

7. Informowanie rodziców o dostępnych materiałach, możliwych formach ich realizacji przez dziecko lub ucznia w domu.

by miał "zaliczony" etat?

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]