Rozporządzenie MEN z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz. U. poz. 639)
§ 5. ust. 2. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność podejmuje rada pedagogiczna po uzyskaniu: 1) opinii zespołu, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 ustawy - Prawo oświatowe, z której wynika potrzeba przedłużenia uczniowi okresu nauki, w szczególności z powodu znacznych trudności w opanowaniu wymagań określonych w ,podstawie programowej kształcenia ogólnego lub efektów kształcenia określonych w podstawie programowej kształcenia w zawodzie szkolnictwa branżowego, oraz 2) zgody rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia.
Wobec tego zespół wydaje opinię o potrzebie przedłużenia z uzasadnieniem, potem rodzice wyrażają na to zgodę (brak pisemnej zgody oznacza, że tej zgody nie ma - nie ma dokumentu na "brak zgody" :-))
albo rodzice wnioskują o przedłużenie (to wówczas jest właśnie zgoda o jakiej mowa w przepisie), a zespół wydaje pozytywną opinię z uzasadnieniem - z konstrukcji przepisu wynika, że opinia ta musi być pozytywna - jeśli nie jest taka, to rp nie ma się czym zajmować
następnie rp podejmuje (lub nie :-)) uchwałę o przedłużeniu etapu uczniowi
pp tej uchwały to § 5 ust 2 w/w rozporządzenia |