Drodzy uczestnicy Konferencji OSKKO
oddzielnie powiadamiamy o 2 zmianach w programie - i tym samym w harmonogramie
zmiany dotyczą 2 wykładów - jednego zapowiadanego i jednego zupełnie nowego.
1. Jeśli będziecie w Krakowie wcześniej - zapraszamy na wykład
temat zapowiadany - ale zostanie powtórzony w piątek 28.02 dwukrotnie - ze względu na duże zainteresowanie:
JEST PROBLEM, CZY GO NIE MA? - POLSKA MŁODZIEŻ NA TLE EUROPEJSKIEJ W BADANIACH EU KIDS ONLINE
Wykład. [Uwaga: ten wykład powtarzamy 2 razy: w piątek, 28.02.2020 o godz. 12:30 i o godz. 15:05] Prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski. Już wiemy, że będą gorzkie wieści… 10 lutego poznamy wyniki jednego z ważniejszych badań europejskich nad sytuacją młodych ludzi w sieci. Wystąpienie dotyczyć będzie wyników badań EU Kids Online dotyczących czynników związanych ze zdrowiem psychicznym oraz używaniem Internetu przez młodzież z 18 krajów w tym Polski. Skupimy się na tych problemach, które w sposób szczególny dotyczą polskiej młodych ludzi w Polsce (w wieku 9-16lat). W Polsce badania zrealizował zespół kierowany przez prof. UAM dra hab. Jacka Pyżalskiego z Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
To będą gorzkie wieści. Od profesora Pyżalskiego dowiadujemy się, że sytuacja emocjonalna naszych dzieci jest… najgorsza w Europie. To „koresponduje” z liczbą samobójstw młodych ludzi w Polsce, na tle Europy. Nie zostawimy tej sprawy obojętnie.
====
2. temat nowy - i ważny: będzie w piątek, 28.02. o godz. 17:00
CRACKING THE MYTHS OF HOMEWORK? – HEADTEACHERS THOUGHTS AND EXPERIENCE ON HOW AND WHY THEY SET OUT A NO-HOMEWORK POLICY: PRZEŁAMYWANIE MITÓW PRACY DOMOWEJ? - Myślenie dyrektorów i ich doświadczenie na temat tego, jak i dlaczego opracowali zasady braku pracy domowej w swych szkołach.
Wykład. Prof. Kjersti E. Lien Holte, Østfold University College. "Szkoły mające świadomość pracy domowej są ważne dla dobrej jakości życia. Od 2012 roku badam dlaczego i jak nauczyciele stosują pracę domową w szkole podstawowej. W projekt zaangażowani byli także uczniowie szkół pedagogicznych, szkół szkoleniowych i koledzy z nauczyciele akademiccy z Wydziału Edukacji.
Dyrektorzy szkół, nauczyciele i rodzice muszą mieć świadomy stosunek do korzystania z pracy domowej, aby nie uczynić pracy domowej zagrożeniem dla dobrego dzieciństwa. Dora Thorhallsdottir zebrała ponad 24 500 podpisów dla szkół wolnych od pracy domowej. W Szwajcarii odbędzie się referendum ponieważ zebrano 25 000 podpisów. W Norwegii podpisy zostały umieszczone w szufladzie w Ministerstwie Edukacji z komentarzem >Nie możemy dyktować nauczycielom<.
Dlatego jestem zaangażowana w debatę publiczną mającą na celu podniesienie świadomości na temat wykonywania pracy domowej. W swoich badaniach poświęcam się teraz dokumentowaniu dobrej pracy wykonywanej w «szkołach bez prac domowych” w całym kraju. W dniu 20 listopada 2018 r. utworzyliśmy pierwszą ogólnopolską sieć dla szkół świadomych prac domowych. Doświadczenia z tych działań będą przedmiotem seminarium".
cały harmonogram jest tu:
http://www.oskko.edu.pl/konferencjaoskko2020/harmonogram.pdf
post został zmieniony: 24-02-2020 14:33:22 |