Forum OSKKO - wątek

TEMAT: zajęcia logopedyczne w czasie zajęć przedszkolnych
strony: [ 1 ]
dwalcz22-02-2020 19:20:48   [#01]

Proszę o informację, czy nauczyciel logopeda może zabierać w czasie zajęć przedszkolnych dziecko na zaj. logopedyczne?

elkap23-02-2020 10:30:56   [#02]

Każde dziecko ma prawo i obowiązek udziału w zajęciach będących realizacją podstawy programowej, więc z takich zajęć dziecko nie powinno być zabierane na zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogicznej. To powinny być zajęcia dodatkowe. Ale to wszystko zależy od tego, jak długo dziecko przebywa dziennie w przedszkolu i jak przedszkole ma zorganizowaną pracę dla poszczególnych grup.

dwalcz23-02-2020 19:37:48   [#03]

dziękuję bardzo

izael24-02-2020 10:35:49   [#04]

a u nas zabiera w trakcie zajęć

bo

jest w dwóch grupach (pracują równolegle) kilkanaście osób do terapii

gdyby zajęcia logopedyczne miały być po obowiązkowych, niektóre dzieci musiałyby długo czekać

ot logistyka

oczywiście dzieje się to w uzgodnieniu z nauczycielkami przedszkola, by było jak najbardziej przyjaźnie dla dzieci

joljol29-02-2020 10:54:32   [#05]

§ 6. 1. W przedszkolu pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie:

1) zajęć rozwijających uzdolnienia;
2) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
3) zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego;
4) porad i konsultacji.

 

wg mnie w trakcie realizacji podstawy programowej bo jeżeli dziecko uczęszcza do przedszkola tylko na podstawę programową to kiedy ma być ta bieżąca praca?

i tak czynię 

tylko rewalidacja i wwrd są po podstawie

dwalcz02-03-2020 17:54:25   [#06]

Jeszcze raz bardzo dziękuję.

elkap02-03-2020 20:43:21   [#07]

Joljol, zgodnie z przywołanym przez Ciebie cytatem z rozporządzenia, pomoc psychologiczno – pedagogiczna może być udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem i to dzieje się podczas realizacji podstawy programowej. W przypadku dziecka z wadą wymowy będzie to monitorowanie przez nauczyciela wymowy dziecka, zachęcanie do korekty nieprawidłowych wypowiedzi, czy np. prowadzenie nieskomplikowanych ćwiczeń artykulacyjnych. Ale jak mówi poniższy przepis:

§ 6. 1. W przedszkolu pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie: (…)

2) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;

Zajęcia specjalistyczne, a takimi są zajęcia logopedyczne, nie mogą odbywać się podczas zajęć z zakresu podstawy programowej. Podobnie w szkole nikt nie zabierze ucznia z języka polskiego, czy matematyki po to, by wziął udział w zajęciach logopedycznych. Kwestie organizacyjne dotyczące udziału dziecka w dodatkowych zajęciach specjalistycznych, to rola dyrektora, OP i rodziców.

elkap02-03-2020 20:55:22   [#08]

Mam trochę znajomych w kuratorium, wierzcie mi, że w przypadku kontroli doraźnej, wykrycie iż dziecko jest na zajęcia logopedyczne zabierane z zajęć podstawy programowej, będzie skutkowało zaleceniem.

izael02-03-2020 21:40:27   [#09]

Elkap😊zalecenia są dla ludzi...

W tym wariatkowie trzeba mieć też zdrowy rozsądek i zdrową ocenę,  co jest dobre dla dzieci... a pozostawanie po zajęciach grupy przedszkolnej w kolejce na zajęcia logopedyczne dobre nie jest😉

 Hmmm...też mam znajomych w kuratorium, ale co to zmienia?😉


post został zmieniony: 02-03-2020 21:41:46
Roman Langhammer03-03-2020 04:48:07   [#10]

Zgodziłbym się z elkapem. W szkole jest podobnie. PPP udziela się w trakcie bieżącej pracy z uczniem, ale również w formie zajęć. I w mojej szkole wszystkie te zajęcia, a jest ich nie mało są przed lub po lekcjach. Zdarza się, że uczeń musi na jakąś formę poczekać godzinę lub dwie w świetlicy. Nikt nie zabiera dziecka z lekcji. W przedszkolu też z zajęć w ramach podstawy nie wolno tego robić. To są dwie niezależne sprawy: podstawa <-> ppp. Oczywiście dziecko nie musi zostawać na zajęcia z ppp, wszak jest ona dobrowolna. Rodzic musi wyrazić zgodę. Jeśli wyrazi, dziecko w odpowiedni dni zostaje dłużej w przedszkolu/szkole.

NQla03-03-2020 11:30:25   [#11]

Z mądrości skontrolowanego prze miesiącem dyrektora :-): 100% racja Roman Langhammer i elkap.

alis24-01-2022 13:21:17   [#12]

Długość zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne  w przedszkolu to 45 minut? Tak przynajmniej wyczytałam w rozp. o PPP

joljol24-01-2022 13:29:06   [#13]

dobrze wyczytałaś

do #11 - mnie, czasie kontroli ppp, nikt tego nie zarzucił

sprawdzano łączny tygodniowy czas zajęć, dokumentację dziecka w tym obserwacje, kwalifikacje nauczycieli specjalistów; 

 

a mamy tych dzieciaczków w pomocy grubo ponad 100

 


post został zmieniony: 24-01-2022 13:32:42
alis24-01-2022 13:50:33   [#14]

Od poniedziałku mają ruszyć zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne u mnie w oddziale przedszkolnym i mam trudność ,,wyrzucenia" ich ponad podstawę z uwagi na dojeżdżających do mnie nauczycieli na 1 lub 2 godziny.

Joljol, na 45 minut terapeuta czy psycholog zabiera dziecko z podstawy u Ciebie?

U mnie byłoby to 2 razy w tygodniu po 45 minut zajęć z podstawy mniej dla jednego dziecka. Nie wiem, czy nikt się nie przyczepi....

aza24-01-2022 19:37:39   [#15]

Podstawa programowa jest realizowana w przedszkolu przez cały dzień.

Jeśli logopeda ma swoje godziny pracy określone w arkuszu - to pracuje z dziećmi w tym czasie. Inaczej jest pewnie w oddzialach przedszkolnych w szkole- ale zajęcia indywidualne z logopedą zawsze dla mnie bedą priorytetem.

AnJa24-01-2022 19:56:55   [#16]

Wydaje mi się, ze w oddziałach przedszkolnych podstawa programowa też jest realizowana cały dzień.

Dzień=czas pracy przedszkola/oddziału. Nie mniej niż 5 godzin.

joljol25-01-2022 07:20:52   [#17]

do alis

zajęcia ze specjalistami mamy podzielone na dwie jednostki w tygodniu 20 i 25 minut. Razem 45 minut z każdym

Bywa tak, ze dziecko objęte jest kilkoma rodzajami pomocy

Pilnuję tego by specjaliści nie zabierali dzieci z zajęć planowanych - tak to ułożone jest w ramówce każdej grupy

alis25-01-2022 08:20:43   [#18]

Joljol, nie wiem czy dobrze zrozumiałam.

Dziecko ma przydzielone zgodnie z opinią ppp zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne.

Teraz- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dzielę na dwie jednostki w tygodniu 20 i 25 minut  dla tego dziecka i zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne też dzielę na dwie jednostki w tygodniu 20 i 25 minut, tak aby łącznie miało 2 rodzaje zajęć po 45 minut.

Czy może 20 minut dla zajęć kk i np. 25 minut dla zajęć rozw. kompetencje społeczno-emocjonalne, dziecko wówczas będzie miało jedną jednostkę 45 min. w tygodniu zajęć ze specjalistami.

Mam nadzieję, że nie zawikłałam za bardzo.

joljol25-01-2022 08:26:56   [#19]

każdy rodzaj zajęć ma mieć 45 min -

logopeda 2x (20 i 25)

psycholog - jw

alis25-01-2022 08:39:54   [#20]

:) dziękuję joljol, pozdrawiam.

Renatka25-01-2022 08:51:51   [#21]

Mam taki wybór albo zajęcia się dublują albo nie będzie logopedy, bo czas pracy dostosowuję do jego możliwości czasowych i jestem wdzięczna ,że chciał przyjść do nas na 8 godzin pracy . Choć teraz stracił ok 200zł to nie wiem czy będzie chciał pracować . To taka rzeczywistość.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]