Forum OSKKO - wątek

TEMAT: tematy maturalne
strony: [ 1 ]
Mariola09-05-2002 16:45:08   [#01]

a gdyby ktoś chciał zobaczyć jakie były u nas tematy z j . polskiego to ja je tu wpiszę:

  1. Jakie są twoim zdaniem zadania literatury? Przedstaw swoje refleksje na ten temat, odwołując sie do wybranych przykładów z różnych epok.
  2. "Każdy z was z osobna jest olbrzymem (...), ale wzięci razem jesteście tylko karłem". Czy zgadzasz sie z opinią Adama Mickiewicza o Polakach? Odpowiedź uzasadnij, odwołując się do wybranych dzieł literackich.
  3. Opinia o twórczości poetyckiej Pani Wisławy Szymborskiej. Sprawdzian z rozumienia czytanego tekstu i tworzenie własnego. (Abiturient wybierający ten temat, musi opracować obie jego części)
  4. W jaki sposób można przywołać miniony czas? Odpowiedz na pytanie interpretując wiersz Juliana Tuwima " Zapach szczęścia" (wiersz dołączony)

Takie były tematy u nas.

Podobno nie takie trudne. Ja się na tym nie znam.

Istotne dla mnie jest to, że jutro matematyka. Jak ja nie cierpię tej matury w takiej formie.
Bo jak to jest ,że uczniowie dzisiaj prawie nie wychodzili z sali a jutro będą potrzebowali po kilka razy?

Zawsze po drugim dniu mam okropnego kaca moralniaka.
Chociaż po dzisiejszym już też mam :-(
Niech forma matury zmieni sie jak najszybciej!

Janusz Pawłowski10-05-2002 00:05:50   [#02]

No to się poznęcam ...

Tak se myślę, że gdy formułuje się pytania (tematy) na egzamin maturalny, to powinny one być wolne od wszelkich zarzutów - same w sobie - ich sformułowania.

Weźmy je na tapetę:

--------------------------------

1. Jakie są twoim zdaniem zadania literatury? Przedstaw swoje refleksje na ten temat, odwołując się do wybranych przykładów z różnych epok.

Wybranych? ... Przez kogo wybranych?
No bo jeśli chodzi o to, że nie trzeba się odwoływać się do wszystkiego co się wydarzyło (całej literatury ze wszystkich epok), to brzmi to jak masło maślane - przykłady mają same w sobie to do siebie, że są zawsze wybrane spośród wszystkich możliwości.
Wystarczyłoby zatem napisać: odwołując się do przykładów z różnych epok.

Zastanawia mnie wobec tego, czy wystarczy odwołać się do przykładów z kilku epok - czy trzeba z każdej epoki wybrać jakiś przykład?
Bo skoro podkreśla się z naciskiem, że przykłady ma się wybrać, a nie podkreśla się, że epoki mogą być wybrane, to ...

-------------------------------

2. "Każdy z was z osobna jest olbrzymem (...), ale wzięci razem jesteście tylko karłem". Czy zgadzasz się z opinią Adama Mickiewicza o Polakach? Odpowiedź uzasadnij, odwołując się do wybranych dzieł literackich.

Po pierwsze:
Czy człowiekowi zdającemu egzamin maturalny trzeba przypominać, aby swoją odpowiedź uzasadniał?
No ... jeśli trzeba, to ... mam pewne wątpliwości co do jego dojrzałości i tego, czy powinien zdać ów egzamin.

Po drugie:
A jeśli nie zgadzam się (lub zgadzam) z ta opinią - mam pewne przemyślenia z nią związane - ale nie znajdują one swego potwierdzenia w dziełach literackich - to co?
Jak rozumiem - powinienem wybrać inny temat ...

Po trzecie:
Co to znaczy - w uzasadnieniu odwołać się do wybranych dzieł?
To się nazywa manipulacja - wybieram jedynie te dzieła, które potwierdzają moje zdanie, a pomijam milczeniem te, które go nie potwierdzają.
Nie bardzo podoba mi się taka Lepperszczyzna.

--------------------------------

Dlaczego mówi się o Pani Wisławie Szymborskiej, a Julian Tuwim i Adam Mickiewicz już jakby obdarci zostali z owej Pańskiej godności?
Czyżby to kwestia autorytetu nagrody Nobla?
A może ta "Opinia ..." to jakiś tekst, który trzeba było zanalizować i się do niego ustosunkować? Wtedy zwracam honor - ktoś taki tekst napisał i go zatytułował jak umiał - tu jedynie go powielono.

------------------------------

Na temat "Zapachu szczęścia" nie będę się wypowiadał, bo z tego wiersza nie wycisnąłbym nawet jednej strony interpretacji, która miałaby być przepisem na przywoływanie minionego czasu.
Niestety w te klocki nigdy nie byłem zbyt dobry.
Gdyby nie ten nałożony kaganiec, sugerujący, że ów przepis ma wynikać z wiersza, to pewnie coś bym wyskrobał - ale tak ... niestety musiałbym zostawić ów temat dla lepszych.
Zapewne można wiele - dalekimi dygresjami - ale, czy wtedy nie okaże się, że zaczynam pisać nie na temat, bo przecież - miałem odpowiedzieć na pytanie interpretując wiersz ... żeby on jeszcze zwrotek miał ze 20 ... ;-)))
Trudny temat ... nie dla mnie.

Zapach szczęścia

Wtedy paloną kawą pachniało w kredensie,
A zimne, świeże mleko, jak lody, wanilią.
Kiedy się, mrużąc oczy, orzeszynę trzęsie,
Po gałęziach w olśnieniu pędzi liści milion.

Żywiołem zachłyśnięty, zziajany w rozpędzie,
Ileś pokrzyw posiekał, ile traw stratował!
A kijem obtłukując szyszki i żołędzie
Ileżeś mil po drzewach małpio przecwałował!

I wszystko to w ognistej pamięci dziś błyska.
Ciska się małe, szybkie, gorąco, daleko...
I szczęście pachnie kawą. I chłoniesz je z bliska.
A chłód w pokoju sączy waniliowe mleko.

Mariola10-05-2002 05:53:00   [#03]

to dzisiaj jak dam radę

wklepię zadania z matematyki :)

dla tych którzy chcieliby zerknąć :-)

Majka10-05-2002 07:32:34   [#04]

zaczynam sprawdzać...

Temat dla "czytaczy":

Jakie są, twoim zdaniem, źródła popularności motywów alternatywnych światów w kulturze (np. tajemniczych wysp, baśniowych krain, mitycznych miejsc, utopii...)? Rozwiń temat, odwołując się do różnych tekstów kultury.

Temat dla "stukaczy":

Odczytaj i skomentuj sens myśli Josefa Conrada: "Człowiek musi wierzyć w parę prostych pojęć, jeśli chce żyć przyzwoicie". Rozwijając temat, odnieś się do losów wybranych bohaterów literackich.

Jak sądzicie, których prac jest więcej? :)))

Mariola10-05-2002 07:55:07   [#05]

Majka ja o tej porze już nic nie myślę :-(
Jestem w stresie
Za godzine zdaję
No kiedy mi to minie...?

ale spróbuję
więcej jest dla stukaczy?
trafiłam?

a teraz już znikam

asan10-05-2002 09:49:34   [#06]

Tematy na 200...rok

Janusz
"rozbierz",uzasadnij , dokonaj analizy, USTONSUNKUJ się...  
Tematy maturalne na przyszły rok !!!
1. "I'm not a girl, not yet a woman" - odnies sie do slów Britney Spears
na przykladzie utworów literackich róznych epok.
2. Twoje refleksje nad fenomenem telefonii komórkowej w literaturze
starozytnej i sredniowieczu.
3. Motyw murzyna w literaturze staropolskiej.
4. Analiza i interpretacja tekstu jednego z wybranych utworów zespolu
muzycznego "Metallica".
5. Osama Bin Laden - romantyk czy pozytywista

Autor tematów anonimowy ( jak zwykle )
Natasza10-05-2002 11:08:18   [#07]

Sprawdziłam pierwsze strony i za  błędy popełnione przy przepisywaniu z tablicy.

Teraz zabiorę się za strony drugie ??? :-)

Jak się ma temat pierwszy z warmńskiego (zadania literatury) do :

 

temat pierwszy - wymaga przywołania i omówienia przez zdającego tych lektur, które łączy wspólny motyw,

temat drugi - wymaga scharakteryzowania i ocenienia postaw bohatera literackiego, stającego przed koniecznością wyboru egzystencjalnego lub znajdującego się w sytuacji ekstremalnej,

temat trzeci - odwołuje się do szeroko rozumianych doświadczeń czytelniczych zdającego, wymaga także od maturzysty znajomości innych tekstów szeroko rozumianej kultury,

temat czwarty - proponuje interpretację wiersza współczesnego poety (XX w.), ukierunkowaną przez sugestię interpretacyjną.

bogna10-05-2002 11:08:52   [#08]

asan - świetne tematy ;-))))))))))))

Mam nadzieję, że będą one w roku 2004 - jak będzie zdawało moje dziecko :-))))))))))))))))))))))

Ania10-05-2002 11:11:17   [#09]

zapach szczęścia

Wiersz piękny ale wtórny, takie magdalenki Prousta. Może chodziło właśnie o nawiązanie do niego?
Mariola10-05-2002 16:41:00   [#10]

to teraz trochę matematyki

może ktoś będzie chciał się pobawić
a może tylko zerknąć
 

Egzamin dojrzałości z matematyki a profili ogólnym LO i 5-lotnich technikach woj . mazowieckie

Zad.1
Wyznacz wszystkie wartości parametru b, dla których równanie
(x2-(4b+3)x+3b2+3b)/(x-2) = 0 ma

a)      jedno rozwiązanie,

b)      dwa rozwiązania ujemne.
(pogrubione 2 to kwadraty liczb)

Zad.2
Wyznacz wszystkie wartości parametru m, dla których prosta o równaniu y=x-3 dzieli trójkąt ABC o wierzchołkach A=(1,1), B=(2,3), C=(m,1) na dwie figury o równych polach.
Zad.3

Przekątne czworokąta wypukłego ABCD przecinają się w punkcie E. Wiadomo, że trójkąty ABE i CDE mają równe pola, długość boku AB jest równa 4 a przekatna AC jest zawarta w dwusiecznej kąta A. Oblicz długość boku BC.
Zad.4

Miary kątów trójkąta prostokątnego o obwodzie równym 3(PIERWKW(6) + PIERWKW(2)) są kolejnymi wyrazami ciągu arytmetycznego. Oblicz:

a)      długość boku tego trójkąta,

b)      objętość bryły, która powstanie z obrotu tego trójkąta dookoła jego przeciwprostokątnej.

Zad.5

W zbiorze piętnastu monet dwanaście jest prawidłowych a trzy mają po obu stronach orły, Losowo wybraną monetą rzucano 10 razy i otrzymano 10 razy orła. Oblicz prawdopodobieństwo, że wybrano monetę z orłami po obu stronach.

Zad. 5*

Ze zbioru liczb {1,2,...,2n, 2n+1}, (n>=1), losujemy jednocześnie dwie liczby. Niech An oznacza zdarzenie – iloczyn wylosowanych liczb będzie liczbą parzystą. Oblicz  granicę P(An) przy n dążącym do nieskończoności.

 

Zadania te zostawiam bez komentarza.

Muszę ochłonąć.

Mariola10-05-2002 16:41:43   [#11]
w profilu
Natasza10-05-2002 16:55:16   [#12]

Wrócę jednak do interpretacji, chyba nie będzie już okazji.

Prawdę mówiąc ja nie bardzo mam tu coś do zarzucenia autorom, hm, nawet czekałabym na taki temat, podoba mi się.

 I nie mogę wytrzymać, żeby coś nie powiedzieć na ten temat.

Ta jedna strona interpretacji wiersza wystarczyłaby , ponieważ mamy tu wyraźny kontekst.

Na przykład :

Dom, jego trwałość i przemienność w historii począwszy od tradycji biblijnej i antycznej, m.in.:

    zniszczenie i utrata domu ( “ Iliada” Homera) powrót do domu ognisko domowe

    Dom rodzinny jako źródło wartości, dzieciństwo ( kraj lat dziecinnych), twierdza

    i “Pan Tadeusz”, “Trylogia”, Cz. Miłosz “Dolina Issy”, to tylko niektóre propozycje, które akurat przychodzą mi na myśl...motywy arkadyjskie

    Dom w krajobrazie, dom i jego otoczenie w przemianach społecznych i obyczajowych: “Pan Tadeusz”, “Nad Niemnem”, “Chłpoi”, “Granica”, “Cudzoziemka”, “Przedwiośnie” (“Wszystko tu było na swoim miejscu, dobrze postawione i rozumnie strzeżone, wszystko pociągało i wabiło, niczym rozgrzany piec w zimie, a cień rozłożystego drzewa w skwar letni”), “Noce i dnie”, “Tango”, Bruno Schulz.

    B. Leśmian “Krajobraz utracony” – raj dzieciństwa jednostki ( kojarzony z pięknem przyrody, szumem lip, powiewem pachnących pól itd.. – dostępną niegdyś tajemnicą), to co miłe przeciwstawione zostało utraconemu rajowi ludzkości

    Dom, jego znaczenie dosłowne i przenośne, elementy składowe domu – fundamenty, ściany, dach, okna, próg, drzwi,.

    Związki z rodziną, rodem, pokoleniem, dziedzictwem.

    Dom jako gniazdo ojczyste – “Na dom w CzarnolesieKochanowskiego, C.K. Norwida “Fortepian Szopena” i “dom modrzewiowy wiejski”- symbol tradycji narodowych, synteza wartości etycznych, estetycznych, religijnych.

    Iwaszkiewicza “Panny z Wilka” z przeszłością, która bezpowrotnie minęła, a czas wszystko zmienił.

    Pamiętniki, powieść autobiograficzna, saga rodzinna, powieść psychologiczna, historyczna, dramat i poezja , różne sposoby mówienia...wiersz-apel, charakter konsolacyjny, sonet, epopeja ( narodowa, wiejska), synkretyzm, groteska, tragizm, komizm ( to należało by poukładać wg jakiegoś porządku).

    Poemat dygresyjny i “Kwiaty polskie” Tuwima – złączenie dwóch utraconych wartości: domu rodzinnego i ojczyzny, modlitwa (sposób mówienia) o możliwość powrotu do tego, co własne, znajome.

    L. Staff i “Pierwsza przechadzka”:

    Będziemy mieszkać w swoim domu,
    Będziemy stąpać po swych własnych schodach.
    Nikt o tym nie mówił nikomu,
    Lecz wiatr już o tym szepcze po ogrodach.

    W. Broniewski:


    Kiedy przyjdą podpalić dom,
    ten, w którym mieszkasz - Polskę,
    kiedy rzucą przed siebie grom
    kiedy runą żelaznym wojskiem
    i pod drzwiami staną, i nocą...

    I jeszcze jeden cytat: “one dopiero rankiem się zadziwią, że tak cicho zawalił się w nocy ich dom” – A. Świrszczyńska. Trochę Cz. Miłosza -"Świat poema naiwne".

    Temat interesujący, ale bardzo szeroki, a to przecież tylko jedna z propozycji.

    Janusz Pawłowski10-05-2002 21:23:39   [#13]

    A ktoś coś zarzucał autorom tematu z interpretacją?

    Ja tylko pisałem, że zostwiłbym go lepszym.

    Mnie się po prostu nie nasuwa ... co najwyżej zasuwa. (taki rym - coby w temacie być ;-)) )

    Zola10-05-2002 21:54:40   [#14]

    a u nas zrezygnowano z gwiazdki ,celująca ocena jest w ramach kryteriów zadań

    z pierwszego matematycy twierdza ,że mamy w klasie mat-fiz same celujące

    no zobaczymy

    Zola10-05-2002 21:55:50   [#15]
    miało byc z pierwszego oglądu
    Mariola10-05-2002 22:03:28   [#16]

    u nas podobno mat-fiz był łatwiejszy niż ogólny :-(

    ja się cały czas zabieram do sprawdzania ale jakoś nie mogę się zabrać :-(

    przejrzałam moje prace
    nie chce mi się mówić zbyt wiele
    chyba nie jest źle
    ale jak zwykle nasuwa mi sie jedna myśl

    powinno się zmienić formę matury jak najszybciej :-(((

    Ewa z Rz10-05-2002 22:05:57   [#17]

    No własnie!

    Przecież miało tak być...

    Ale to zmieniono... Podobno pod naciskiem środowiska... ;)

    Mariola10-05-2002 22:08:58   [#18]

    no bo dla środowiska

    to lepiej
    czemu nie?

    łatwiej :-(

    Basia10-05-2002 22:24:23   [#19]

    nowa matura

    Moj syn zdawał nowa maturę. Po porównaniu zadań  obu matur większość  maturzystów żałowała, ze nie wybrała nowej!

    No ale tematy z j,polskiego w woj. śląskim z wyjatkiem tematu jednego: "W dziejowej mowie o Bogu słychać trzask łamanych i na nowo składanych słów". Słowa ks. Józefa Tischnera uczyń mysla przewodnią interpretacji utworów literackich podejmujacych motyw Boga"

     nie podobały się i zaskoczyły maturzystów.

    Majka10-05-2002 22:31:39   [#20]

    mam hopla ;(

    Obsesyjnie dręczy mnie wciąż ta sama myśl: dlaczego organ nie zgodził się na ujednolicenie tematów starej matury? Przecież- do licha- koszty byłyby te same, a nie budziłyby niesmaku porównania tematów z różnych województw. Monitowaliśmy, pisali rodzice - KO nie wyraża zgody. W żadnym okręgu.

    W dolnośląskim nie ma np. zadań dla mat-fizu, wszyscy mają trudne. Nie ma odrębnego polskiego dla humanistów. Ta sama matura ? Ile województw stosuje kryterialne sprawdzanie?

    Do tego wszystkiego nie trzeba Nowej, nie trzeba reformy hucznej - wystarczy odrobina rozsądku. Jak pomyślę, że jeszcze 2 lata takiej "równości", to mnie telepie.

    Janusz Pawłowski10-05-2002 22:59:19   [#21]

    Majko

    w Twojej wypowiedzi trochę brak konsekwencji.

    Z jednej strony pytasz:
    Dlaczego organ nie zgodził się na ujednolicenie tematów starej matury?

    Z drugiej nie podoba Ci się, że:
    W dolnośląskim nie ma np. zadań dla mat-fizu, wszyscy mają trudne.

    Albo jednolicie, albo nie - dopóki we wszelkiego rodzaju konkursach świadectw jedynie ocena będzie się liczyć (a w praktyce jedynie ona się liczy), a nie poziom zdawanego egzaminu, to ten sam poziom matur dla wszystkich wydaje się być rozsądnym rozwiązaniem.
    W wyniku tego - ci co umieją więcej mają lepsze oceny od tych co umieją mniej.
    Ale aby to miało sens powinien być spełniony warunek inny - raczej w stronę zadań łatwiejszych niż trudniejszych.

    Żywię nadzieję, że za trzy lata, gdy wejdzie nowa matura, uczelnie będą stawiały warunki inne - np. na polibudę wymagana matura z matematyki na poziomie rozszerzonym, na historię i prawo z historii ... itd.
    To ma sens.

    Piszę o tym, gdyż w tym, że w dolnośląskim nie ma zadań dla mat-fiz sam mam swój udział - gdy kilka lat temu pracowałem w programie "Nowa matura", byłem gorącym zwolennikiem tego poglądu - chyba nawet sam z tą propozycją wyszedłem, bo od zawsze o tym myślałem - bez względu na to, kto wystąpił z tą propozycją (ja, czy ktoś inny), to spotkała się ona z dobrym przyjęciem.

    Ten pomysł wymaga jednak konsekwentnego trzymania się jednej podstawowej zasady:
    Jeśli nie ma wyróżnionego egzaminu na poziomie rozszerzonym, takiego, który byłby wyraźnie lepiej promowany przez uczelnie, to zadań ma być dużo i mają być łatwe - trudnością powinno być jedynie ograniczenie czasowe - dobrzy rozwiążą więcej zadań niż słabi - ale każdy ma szanse samodzielnie cos rozwiązać.

    Niestety - ten pomysł z równoczesnym pozostaniem przy formule starej matury (trzy zadania z pięciu na pięć godzin) - nie bardzo może zostać zrealizowany.
    Efekt jest taki, że mając świadomość aż 5-ciu godzin na rozwiązanie trzech zadań, układający zadania mimowolnie podkręcają trudność owych.

    Innymi słowy - to jak gotowanie makaronu na patelni - albo patelnia za płytka, albo makaronu za dużo.

    Jednym z zadań programu "Nowa matura" było przeprowadzenie pewnych eksperymentów pozwalajacych dopracować właśnie formułę nowej matury - ale łaską miłościwie nam panującej - stał się standardem obowiązującym w maturze starej - po prostu ten makaron kipi.

    Majka10-05-2002 23:12:29   [#22]

    nie tak :)

    Nie irytuje mnie brak zadań dla mat-fizu w naszej pięknej krainie, tylko fakt, że matura tak naprawdę w każdym okręgu jest inna - i potrwa to jeszcze. Program "Nowa matura" sprawdził się u nas wyjątkowo. Ale jeśli tylko u nas ? Czytałeś tematy i zadania z innych ośrodków? Niektóre baaardzo odstają :)

    Świadectwo dostaną to samo...

    Majka10-05-2002 23:17:23   [#23]

    :)

    A mat-fiz pisze w całości nową maturę- rozszerzoną :)
    Mariola11-05-2002 07:32:05   [#24]

    z tym programem Nowa Matura

    to prawda.
    Sama brałam udział w pracach nad Nową Maturą .
    Ale właśnie tamten program zakładał ,że nie ma podziałów na profile (to był 1998 rok) 

    Jednak później wrócono do profilowanej matury (2000r) nie wiadomo dlaczego ale tylko z matematyki?

    I tak mamy teraz maturę profilowaną na mat-fiz i inne.

    Jeżeli chodzi o podejście uczelni to muszę nie zgodzić się z Januszem bo np. Politechnika Gdańska (gdzie jest sporo miejsc na konkurs świadectw) bierze pod uwagę właśnie profil mat-fiz.
    Nie pamiętam dokładnie ale Politechnika Warszawska też chyba daje dodatkowe punkty za mat-fiz.

    Tak , że nie jest prawdą to, że Uczelnie nie promują egzaminów na poziomie rozszerzonym.

    Jednak wydaje mi się ,że wiem o co chodzi Majce i się z nią zgadzam.

    Nawet stara matura mogłaby być ujednolicona. To przecież nie wymaga aż tak wielkich nakładów finansowych lecz chęci.
    Potrzebne jest nie tylko ujednolicenie tematów maturalnych, poziomów itd. lecz także organiazacji i praw ucznia na maturze.
    I tu wrócę do tych nieszczęsnych tablic, z których u nas uczeń mógł korzystać tylko przy stoliku komisji a takrze słowników ortograficznych z , których mogli korzystać uczniowie w niektórych szkołach(?).

    A swoją drogą ,Majka ten wasz mat-fiz mnie zaskoczył. W całości nową maturę?

    fiu fiu fiu ... :-)

    Majka11-05-2002 07:51:16   [#25]

    Mariola :)

    Ze słowników ortograficznych i poprawnej polszczyzny ma prawo korzystać tylko nowa matura.
    Gaba11-05-2002 08:44:09   [#26]

    Matura czyli dorosła

    1. tematy jak tematy - ani złe, ani dobre.

    2. świetna Januszowa dekompozycja składni tematów - ku refleksji układaczy (logika, logika - dlaczego nie jest obowiązkowym przedmiotem na studiach humanistycznych, dlatego se przylewają, polewają i pop...ą niektórzy, a co tam ślina na język przyniesie - papier cierpliwym jest)

    3. Wybrałabym "Zapach szcześcia"... lubię interpretację, miałam świetnych polonistów w LO, dużo mnie nauczyili... już mi szeleszczą niepisane i nie napisane strony...  Nataszy widzę też!

    Pozostaje się tylko cieszyć głupim szczęściem, że może moja córka w 2008 roku  a syn (daj mu Boże!!!) 2008  - będzie jednak pisac Jakąś Najnowszą Maturę w jakieś Polsce niedaleko Hannoveru czy innego Linzu.

    :)
    Natasza11-05-2002 16:22:39   [#27]

    Interpretacja wiersza.

    No to świetnie, że wszyscy zgadzamy się co do tematu czwartego :-))

    W tym zestawie ja wybieram również interpretację, dobrze, ze ją widzisz, wypadałoby mi zdac maturę :-))

    Gaba11-05-2002 19:02:39   [#28]

    :) - uśmiechy

    Chyba zdałybyśmy więc obie, ale ja zdecydowanie nie nową, bo by mi przeszkadzało podjście takie jak w wątku - nauczanie matematyki, nigdy bym nie wiedziała, co jest modne...
    Natasza11-05-2002 22:27:22   [#29]

    Co, zbyt rozbrajająco się uśmiecham ? :-))

    Zważywszy, ze jednostką smutku może być 1 Leonard Cohen, to:

    0,1 Cohena - to uciążliwość dla bliskich,

    0,2 Cohena - nie można prowadzić pojazdów mechanicznych,

    0,3 Cohena - ..................

    0,4 Cohena - .................. 

    Itd., co do Nowej Matury i matematyki - nigdy nie było tak, żeby jakoś nie było.

     :) - teraz lepiej ?

    UWAGA!
    Nie jesteś zalogowany!
    Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
    Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
    Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
    Logowanie i/lub zakładanie konta.

    strony: [ 1 ]