Forum OSKKO - wątek
DorotaN | 23-09-2019 10:59:13 [#01] |
---|
Dzień dobry, gdzie nauczyciel ma poszukać wytycznych do stworzenia programu dla kółka? chodzi o budowę programu. Dzięki |
AnJa | 23-09-2019 11:59:00 [#02] |
---|
W literaturze albo w ustalenianiach dyrektora. |
DorotaN | 23-09-2019 21:20:08 [#03] |
---|
no, dzięki |
DorotaN | 25-09-2019 19:27:03 [#05] |
---|
dziękuję |
Skimir | 25-09-2019 20:31:04 [#06] |
---|
Że aż z taką armatą na muchy? :-)
Może lepiej energię poświęcić na fajne kółko niż na pisanie ”książki” jakie to kółko będzie wspaniałe. No chyba, że bardziej o program chodzi a nie o kółko. |
kaef | 25-09-2019 20:50:31 [#07] |
---|
Zgadzam się ze Skimir. Narzekamy na biurokrację, a sami idziemy krok przed nią. Rozumiem ideę programu kółka, ale też nie przesadzajmy. Jak dla mnie, jeśli już, to krótki dokument (nazwijmy go choćby programem) o kółku i tyle. |
rzewa | 26-09-2019 00:29:23 [#08] |
---|
wystarczy to co trzeba napisać w dzienniku zajęć |
flisegi | 26-09-2019 07:51:11 [#09] |
---|
Nie tak do końca jest to armata. U nas kuratorium sprawdza to. Oczywiście chodzi o zajęcia płatne, czyli np. gddd, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze. Łącznie z uchwałą opiniującą i zapisami w protokole. post został zmieniony: 26-09-2019 07:51:44 |
AnJa | 26-09-2019 08:58:02 [#10] |
---|
KO sprawdza formalne uwarunkowania programu kółek? |
Ala | 26-09-2019 09:38:54 [#11] |
---|
pisanie programów jest piętą achillesową nauczycieli
nikt tego nie uczy a warto byłoby coś na ten temat wiedzieć
wcale nie twierdzę, że program kółka ma być nie wiadomo jak rozbudowany ale chyba dobrze byłoby na to kółko mieć konkretny pomysł, wszak nauczyciel ma obowiązek planować swoją pracę
no i skoro tak, to lepiej skorzystać z dobrych wskazówek niż odwalać chałę :) |
Skimir | 26-09-2019 15:55:34 [#12] |
---|
Jeśli program kółka jest pisany na „sprzedaż”, czyli - oto ja, Jan Kowalski ekspert w dziedzinie teatru przedstawiam ”Program koła teatralnego dla uczniów klas 4-8” - można zakupić wysyłkowo za 37zł, to owszem, taki program powinien być zgodny ze sztuką... Założenia, cele, formy, metody itp... Biorący go nauczyciel powinien, stosując się do programu osiągnąć cel.
Jeśli program jest pisany dla siebie, do własnoręcznie prowadzonego koła, to uważam, że wystarczy bardziej opis niż program (ze wszystkimi formalizmami). Jedna, dwie strony A4 to już i tak dużo. Kółka mają być żywe, odpowiadać na potrzeby i zainteresowania. To czy kółko jest dobre wynika z frekwencji i zainteresowania uczniów a nie z formalizmu. |
kulka | 26-09-2019 16:38:37 [#13] |
---|
"Łącznie z uchwałą opiniującą i zapisami w protokole " #09
?? Uchwała w sprawie kółek? Coś przeoczyłam chyba? |
DorotaN | 26-09-2019 22:46:06 [#14] |
---|
Banalne. Kółko, bo dyplomowanie...a w kuratorium , wiadomo, cele,....no i ewaluacja.... |
AnJa | 27-09-2019 09:00:43 [#15] |
---|
Może i przesadzam, ale mam wrażenie, ze każde działanie powinno być planowane czyli mieć cel i być zewaluowane.
Owszem- takie kółko może mieć cel ukryty: bo psiapsiółce brakuje do etatu. I ukryty wniosek z ewaluacji: skutecznie uzupełniono etat.
Ale wtedy też program (a jego elementami są i cele i ewaluacja) być musi.
Co rozumie się przez cel i jaką formę ma ewaluacja oraz co jeszcze program zawiera - to decyzje wewnętrzne. |
Ala | 27-09-2019 09:23:35 [#16] |
---|
też tak uważam
działanie bez celu jest bezcelowe
ale też zgadzam się ze Skimirem, żeby nie popadać w paranoję programową
aa... i ten cel to ma być dla ucznia, żeby było wiadomo po co on tam chodzi - to tak a propos uzupełniania etatu ;) post został zmieniony: 27-09-2019 09:36:02 |
AnJa | 27-09-2019 12:44:13 [#17] |
---|
no pewnie
jacy byśmy durni nie byli- to nie aż tak, by w programie oszczędzić wycierania sobie gęby rozwojem ucznia;-) |
Ala | 27-09-2019 13:46:55 [#18] |
---|
:))) | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|