Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Ocena pracy nauczyciela na koniec roku tzw. samochwałka
strony: [ 1 ]
Cudowienka29-04-2019 21:43:23   [#01]

Dyrektor szkoły wpadł na pomysł aby tzw. samochwałkę robić dwa razy w roku wg kryteriów zawartych w nowej ocenie pracy, obligatoryjnie dla wszystkich n-li, niezależnie czy są wytypowani do oceny pracy czy też nie. 

Czy to nie jest przesada? 

Czy jest to zgodne z literą prawa aby wszystkich nauczycieli zmuszać do robienia czegoś takiego co pół roku  czy nawet  co rok? 

 

 

rzewa30-04-2019 02:17:30   [#02]

cóż... takie prawo szefa...

:-)

izael30-04-2019 10:26:10   [#03]

jeden lubi czytać kryminały, beletrystykę... i inne takie

a drugi samochwałki

;)

JarTul30-04-2019 10:38:51   [#04]

... może do niektórych dotrze, że "nowa ocena" to nie "stara ocena" i wysoka ocena wymaga zaangażowania.

KaPi30-04-2019 10:44:00   [#05]

A może ktoś podzieli się opracowaniem takiej "samochwałki"???

Bo trochę mam takie zdanie, jak JarTul...

izael30-04-2019 10:47:36   [#06]

JarTul, być może:)

to co napisałam bierze się z zasady, która jest dla mnie ważna - jeśli proszę nauczycieli o samochwałki, to czytam je i odnoszę się do nich

więc

jeśli w szkole jest 60 nauczycieli, to...

dla nas lepiej, by nauczyciel ten czas poświęcił dzieciom albo po prostu sobie

no i ja wolę jednak znaleźć czas na kryminał

fascynującą lekturę samochwałek zostawiam sobie na koniec roku albo wiążę je z terminami oceniania

a na budowanie świadomości wybieram inne formy:)

ale oczywiście są różne szkoły, mamy różne doświadczenia i tu mogę pisać tylko z perspektywy tego, co mam

 --------------

KaPi, tak sobie myślę, że najlepiej by samochwałka w tej sytuacji była mocno powiązana z kryteriami oceny - jeśli to ma dać nauczycielowi i dyrektorowi spojrzenie na wywiązywanie się z zadań w tym zakresie

czyli 

Kryterium

Zadania/sposób realizacji/terminy...

1)poprawność merytoryczną i metodyczną prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;

 

2) dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki;

 

3) znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o prawach dziecka, przyjętej dnia 20 listopada 1989 r., ich realizację oraz kierowanie się dobrem ucznia i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej;

 

4) wspieranie każdego ucznia, w tym ucznia niepełnosprawnego, w jego rozwoju oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa ucznia w życiu szkoły oraz środowiska lokalnego;

 

……

 

 

 


post został zmieniony: 30-04-2019 10:57:45

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]