Forum OSKKO - wątek

TEMAT: doradztwo zawodowe dla uczniów z n. int. w stop. um.i znacznym
strony: [ 1 ]
DorotaN31-08-2018 17:02:43   [#01]

Witam, czy nowe rozporządzenie w szkolach dla tych uczniów ( umiarkowani/znaczni) też obowiązuje? Przecież oni nigdy nie będą się uczyć zawodu....

DorotaN03-09-2018 18:22:46   [#02]

podnoszę

DorotaN07-09-2018 10:01:04   [#03]

podnoszę

Grzesiek09-09-2018 14:36:40   [#04]

Też czekałem na odpowiedź :-) To może przedyskutujmy.

Wg mnie tak, obowiązuje, gdyż mowa jest tam o szkole podstawowej. W perspektywie w podstawie programowej dla PdP jest też mowa  m.in. o "kształtowanie umiejętności praktycznych do podjęcia zatrudnienia na otwartym lub chronionym rynku pracy".

DorotaN09-09-2018 19:55:22   [#05]

no tak, tyle że nie w zawodzie....

 

w prawie oświatowym, najczęściej, jest tak: w szkole podstawowej ( w domyśle: ogólnodostępnej lub specjalnej dla lekkich) oraz....w szkole podstawowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym/znacznym

bo zależy to od wspólnej podstawy programowej

 

 

 

Grzesiek09-09-2018 20:17:33   [#06]

Co do zawodu, w perspektywie "dzielenia" czynności wykonywanych przez robotnika wykwalifikowanego i opisania tego niekoniecznie na poziomie dokumentu "państwowego" np. przez cechy, że podam przykład obrazowy niekoniecznie prawdziwy: kucharz, pomocnik kucharza, obieracz ziemniaka (wiem, że tak się dzieje, są próby niekoniecznie z myślą o uczniach o których rozmawiamy), zaistnieje wg mnie działka do zagospodarowania uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym.

Czy jednak nie należałoby przyjąć, że doradztwo zawodowe także obejmie "dostosowanie wymagań" w tym przypadku?

DorotaN10-09-2018 17:00:52   [#07]

dostosowanie wymagań oczywiście być musi, z racji orzeczenia,...no ale...to wszystko...

olaszyma11-09-2018 12:38:50   [#08]

Czy mi się wydaje , ale nie istniej podstawa programowa do doradztwa zawodowego. Są zajęcia w wymiarze 10 h /rok ale jest to twór do którego trudno napisać program bo nie można odnieść się do podstawy. Wymyślono  zadanie do realizowania przez szkołę ale jego treść załatwia się rozporządzeniem a nie zapisem w podstawie programowej. Nie stawia się ocen, nie zaznacza się nigdzie (poza obecnością w dzienniku) faktu że uczeń uczestniczył w zajęciach, za to trzeba zgodnie z rozporządzeniem tworzyć harmonogramy i wypisywać terminy i odpowiedzialnych za realizację danych treści w poszczególnych klasach.

Ot żizń….

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]