Forum OSKKO - wątek
Dante | 23-05-2018 13:55:35 [#01] |
---|
Czy istnieje (w waszych statutach) tryb uzyskiwania wyższej niż przewidywana oceny zachowania ? Chodzi mi o możliwość odwołania się rodzica w jakimś trybie od oceny zachowania?
Rodzic uważa, że dziecku należy się wzorowe, a wychodzi dobre. |
dariuszn7 | 23-05-2018 13:59:23 [#02] |
---|
U nas ocena zachowania w klasach 4-8 jest wystawiana na podstawie uzyskanych punktów
Tryb odwoławczy mamy tak w statucie:
1) Ustala się następujący tryb odwoławczy od oceny zachowania:
a)Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że śródroczna lub roczna ocena zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami dotyczącymi trybu ustalania oceny.
b) Zastrzeżenia co do procedury ustalenia oceny zachowania ucznia muszą być zgłoszone w formie pisemnej w terminie do 7 dni po zakończeniu zajęć dydaktyczno wychowawczych, ze szczegółowym przedstawieniem zgłaszanych zastrzeżeń.
c)W przypadku stwierdzenia, że roczna ocena zachowania została wystawiona niezgodnie z trybem ustalania tej oceny, dyrektor szkoły powołuje komisję, która ustala ocenę zachowania na podstawie regulaminu, w drodze głosowania zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego komisji.
d) W skład komisji wchodzą:
- dyrektor szkoły albo nauczyciel zajmujący w tej szkole inne stanowisko kierownicze – jako przewodniczący komisji,
- wychowawca klasy,
- wskazany przez dyrektora szkoły nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne w danej klasie,
- pedagog,
- przedstawiciel Samorządu Uczniowskiego,
- przedstawiciel Rady Rodziców.
e)Ustalona przez komisję ocena zachowania nie może być niższa od ustalonej wcześniej i jest ona ostateczna. |
AnJa | 23-05-2018 14:23:59 [#03] |
---|
No ale to wynika z przepisów i dotyczy okresu po klasyfikacji.
Natomiast przed nią nie bardzo widzę inny tryb niż przekonanie wychowawcy. |
halinah | 23-05-2018 14:50:08 [#04] |
---|
W naszym statucie zapisano tak:
Warunki i tryb uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania:
1) Co najmniej dwa tygodnie przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem Rady Pedagogicznej wychowawca klasy informuje ucznia i jego rodziców o przewidywanej dla niego rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania. Ocena ta może być podwyższona lub obniżona ze względu na zachowanie ucznia.
2) W przypadku, gdy uczeń nie zgadza się z przedstawioną oceną, ma prawo wnioskować o ponowne jej ustalenie.
3) Uczeń występujący o podwyższenie rocznej oceny zachowania w ciągu 2 dni od daty powiadomienia składa do wychowawcy klasy pisemny wniosek argumentujący wyższą niż przewidywana ocenę zachowania. Wniosek powinien zawierać opinię Samorządu Uczniowskiego.
4) Decyzję o podwyższeniu lub utrzymaniu oceny podejmuje wychowawca. post został zmieniony: 23-05-2018 14:51:21 |
Stefan Wlazło | 25-05-2018 12:32:54 [#05] |
---|
Witam, ocena zachowania , to niezrozumiałe dla mnie działanie, a już na punkty! Wychowujemy do zdobywania punktów? Zgroza. W systemie wychowawczym ustalamy normy zachowań dla naszych podopiecznych, niskie stopnie z zachowania, to dla wielu uczniów sukces, o to im chodziło, żeby się wyróżnić, a wzorowe dla niektórych uczniów, to zażenowanie i narażanie się na szykany. Oceniajmy funkcjonowanie zespołów, czyli ocena zachowania dla klasy., jako wychowawca wystawiałbym takie stopnie z zachowania wszystkim uczniom,jak funkcjonował wedle tych norm zespół klasowy, tworzą współodpowiedzialną za siebie społeczność. Ale pomarzyć to sobie mogę, czyż nie? Pozdrawiam i życzę wiele sił w makabrycznie obciążonym zadaniami czerwcu. Serdeczności Stefan |
olaszyma | 29-05-2018 10:21:34 [#06] |
---|
No waśnie Stefanie. Na razie musimy wystawiać ocenę zachowania i co gorsza mieć tryb i sposób uzyskania wyższej niż przewidywana. Czy tydzień wystarczy, by uczeń, który palil papierosy i pobił się z innym uczniem zmienił się osobę która powinna otrzymać bardzo dobra ocenę z zachowania? To ci dopiero absurd ! |
Jot | 05-09-2018 22:51:29 [#07] |
---|
W jaki sposób ocenia się u Was zachowanie? Nie chodzi mi o kryteria lecz warunki i sposób , Czy funkcjonuje u Was coś takiego, jak zeszyt uwag i pochwał? /co z Rodo w tym przypadku/ Jak wygląda u Was ocenianie bieżące zachowania? A może ocena jest wystawiana tylko śródroczna i roczna na podstawie uwag w zeszycie ?Oczywiście po zebraniu przez wychowawcę opinii od nauczycieli, zespołu klasowego i samooceny ucznia... Podzielcie się proszę doświadczeniem |
izael | 06-09-2018 07:49:21 [#08] |
---|
u nas jest ocena punktowa
wiem, wiem - zła
inne wcale nie są doskonałe i ostatecznie wszystko się sprowadza do idiotycznego wyróżniający, bardzo dobry...
ćwiczyliśmy w szkole już różne, a na to co mamy teraz jest zgoda uczniów, rodziców i nas, więc byłabym ostrożna z ostrą krytyką tego, co robią szkoły, bo może robią w danym momencie to najlepsze, co się da
u nas jest tak
jest katalog (zmieniany/doskonalony) działań, za które uczeń dostaje punkty na plus i na minus
na starcie w każde półrocze ma punktów na ocenę dobrą
nauczyciele wpisują na bieżąco punkty w odpowiednie działanie i krótką informacją (np. współorganizował zabawy dla dzieci z oddziałów przedszkolnych...), kiedyś podpisywali się, dzisiaj dziennik elektroniczny wie, kto jest autorem wpisu:)
na koniec półrocza wychowawca ma jakąś pulę punktów do dyspozycji, po policzeniu wszystkich punktów, po rozmowach z nauczycielami i uczniami podejmuje decyzję, czy "dołoży" swoje punkty, czy nie i wystawia ostateczną ocenę
i to w skrócie tyle:) post został zmieniony: 06-09-2018 07:50:15 |
AnJa | 06-09-2018 08:55:15 [#09] |
---|
W systemie punktowym oceniania (ze zbieraniem punków, nie oceną na moment ustalania ich liczby) krytyczne są właśnie punkty ujemne - a dokładnie to, za co i w jaki sposób się je "kolekcjonuje"
Ot, choćby, nieco przejaskrawione, ale w szkole mego dziecka było wieki temu: 1. nie mówi dzień dobry: -1 pkt
Pytanie: -1 bo: nie mówi nigdy, zazwyczaj czy za każde zdarzenie kiedy nie powie? |
izael | 06-09-2018 10:00:32 [#10] |
---|
i też tak miewamy, że to jest trudne:)
i też były głupie zapisy
no ale rozmawiamy, zmieniamy... a i tak najważniejsze tkwi w głowach nauczycieli i jak tam jest niedostatek zdrowego rozsądku, szacunku do uczniów itd., to bryndza
|
Jot | 06-09-2018 23:09:41 [#11] |
---|
Dzięki za komentarze. My jesteśmy przeciwni punktowemu, ale w naszym ciągle coś budzi nasze wątpliwości i skłania do szukania nowych rozwiązań. Kto mógłby się wypowiedzieć o ocenianiu zachowania na bieżąco. Jakie macie doświadczenia? Czy wpisujecie bieżące oceny do dziennika? | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|