Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Ocena zachowania
strony: [ 1 ]
Dante23-05-2018 13:55:35   [#01]

Czy istnieje (w waszych statutach) tryb uzyskiwania wyższej niż przewidywana oceny zachowania ? Chodzi mi o  możliwość odwołania się rodzica w jakimś trybie  od oceny zachowania?

Rodzic uważa, że dziecku należy się wzorowe, a wychodzi dobre.

dariuszn723-05-2018 13:59:23   [#02]

 

U nas ocena zachowania w klasach 4-8 jest wystawiana na podstawie uzyskanych punktów

Tryb odwoławczy mamy tak w statucie:

 

1)      Ustala się następujący tryb odwoławczy od oceny zachowania:

a)Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że śródroczna lub roczna ocena zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami dotyczącymi trybu ustalania oceny.

b)     Zastrzeżenia co do procedury ustalenia oceny zachowania ucznia muszą być zgłoszone w formie pisemnej w terminie do 7 dni po zakończeniu zajęć dydaktyczno wychowawczych, ze szczegółowym przedstawieniem zgłaszanych zastrzeżeń.

c)W przypadku stwierdzenia, że roczna ocena zachowania została wystawiona niezgodnie z trybem ustalania tej oceny, dyrektor szkoły powołuje komisję, która ustala ocenę zachowania na podstawie regulaminu, w drodze głosowania zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego komisji.

d)    W skład komisji wchodzą:

- dyrektor szkoły albo nauczyciel zajmujący w tej szkole inne stanowisko kierownicze – jako przewodniczący komisji,

-  wychowawca klasy,

- wskazany przez dyrektora szkoły nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne w danej klasie,

-  pedagog,

-  przedstawiciel Samorządu Uczniowskiego,

-  przedstawiciel Rady Rodziców.

e)Ustalona przez komisję ocena zachowania nie może być niższa od ustalonej wcześniej i jest ona ostateczna.

AnJa23-05-2018 14:23:59   [#03]

No ale to wynika z przepisów i dotyczy okresu po klasyfikacji.

Natomiast przed nią nie bardzo widzę inny tryb niż przekonanie wychowawcy.

halinah23-05-2018 14:50:08   [#04]

W naszym statucie zapisano tak:

Warunki i tryb uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zacho­wania:

1)      Co najmniej dwa tygodnie przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem Rady Pedagogicznej wychowawca klasy informuje ucznia i jego rodziców o przewidywanej dla niego rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania. Ocena ta może być podwyższona lub obniżona ze względu na zachowanie ucznia.

2)      W przypadku, gdy uczeń nie zgadza się z przedstawioną oceną, ma prawo wnioskować o ponowne jej ustalenie.

3)      Uczeń występujący o podwyższenie rocznej oceny zachowania w ciągu 2 dni od daty powiadomienia składa do wychowawcy klasy pisemny wniosek argumentujący wyż­szą niż przewidywana ocenę zachowania. Wniosek powinien zawierać opinię Samo­rządu Uczniowskiego.

4)      Decyzję o podwyższeniu lub utrzymaniu oceny podejmuje wychowawca.


post został zmieniony: 23-05-2018 14:51:21
Stefan Wlazło25-05-2018 12:32:54   [#05]

Witam, ocena zachowania , to niezrozumiałe dla mnie działanie, a już na punkty! Wychowujemy do zdobywania punktów? Zgroza. W systemie wychowawczym ustalamy normy zachowań dla naszych podopiecznych, niskie stopnie z zachowania, to dla wielu uczniów sukces, o to im chodziło, żeby się wyróżnić, a wzorowe dla niektórych uczniów,  to zażenowanie i narażanie się na szykany. Oceniajmy funkcjonowanie zespołów, czyli ocena zachowania dla klasy., jako wychowawca wystawiałbym takie stopnie z zachowania wszystkim uczniom,jak funkcjonował wedle tych norm zespół klasowy, tworzą współodpowiedzialną za siebie społeczność. Ale pomarzyć to sobie mogę, czyż nie? Pozdrawiam i życzę wiele sił w makabrycznie obciążonym zadaniami czerwcu. Serdeczności Stefan

olaszyma29-05-2018 10:21:34   [#06]

No waśnie Stefanie. Na razie musimy wystawiać ocenę zachowania i co gorsza mieć tryb i sposób uzyskania wyższej niż przewidywana. Czy tydzień wystarczy, by uczeń, który palil papierosy i pobił się z innym uczniem zmienił się osobę która powinna otrzymać bardzo dobra ocenę z zachowania? To ci dopiero absurd !

Jot05-09-2018 22:51:29   [#07]

W jaki sposób ocenia się u Was zachowanie? Nie chodzi mi o kryteria lecz warunki i sposób , Czy funkcjonuje u Was coś takiego, jak zeszyt uwag i pochwał? /co z Rodo w tym przypadku/ Jak wygląda u Was ocenianie bieżące zachowania? A może ocena jest wystawiana tylko śródroczna i roczna na podstawie uwag w zeszycie ?Oczywiście po zebraniu przez wychowawcę opinii od nauczycieli, zespołu klasowego i samooceny ucznia... Podzielcie się proszę doświadczeniem

izael06-09-2018 07:49:21   [#08]

u nas jest ocena punktowa

wiem, wiem  - zła

inne wcale nie są doskonałe i ostatecznie wszystko się sprowadza do idiotycznego wyróżniający, bardzo dobry...

ćwiczyliśmy w szkole już różne, a na to co mamy teraz jest zgoda uczniów, rodziców i nas, więc byłabym ostrożna z ostrą krytyką tego, co robią szkoły, bo może robią w danym momencie to najlepsze, co się da

u nas jest tak

jest katalog (zmieniany/doskonalony) działań, za które uczeń dostaje punkty na plus i na minus

na starcie w każde półrocze ma punktów na ocenę dobrą

nauczyciele wpisują na bieżąco punkty w odpowiednie działanie i krótką informacją (np. współorganizował zabawy dla dzieci z oddziałów przedszkolnych...), kiedyś podpisywali się, dzisiaj dziennik elektroniczny wie, kto jest autorem wpisu:)

na koniec półrocza wychowawca ma jakąś pulę punktów do dyspozycji, po policzeniu wszystkich punktów, po rozmowach z nauczycielami i uczniami podejmuje decyzję, czy "dołoży" swoje punkty, czy nie i wystawia ostateczną ocenę

i to w skrócie tyle:)


post został zmieniony: 06-09-2018 07:50:15
AnJa06-09-2018 08:55:15   [#09]

W systemie punktowym oceniania (ze zbieraniem punków, nie oceną na moment ustalania ich liczby) krytyczne są właśnie punkty ujemne - a dokładnie to, za co i w jaki sposób się je "kolekcjonuje"

Ot, choćby, nieco przejaskrawione, ale w szkole mego dziecka było wieki temu:
1. nie mówi dzień dobry: -1 pkt

Pytanie: -1 bo: nie mówi nigdy, zazwyczaj czy za każde zdarzenie kiedy nie powie?

izael06-09-2018 10:00:32   [#10]

i też tak miewamy, że to jest trudne:)

i też były głupie zapisy

no ale rozmawiamy, zmieniamy... a i tak najważniejsze tkwi w głowach nauczycieli i jak tam jest niedostatek zdrowego rozsądku, szacunku do uczniów itd., to bryndza 

 

Jot06-09-2018 23:09:41   [#11]

Dzięki za komentarze. My jesteśmy przeciwni punktowemu, ale w naszym ciągle coś budzi nasze wątpliwości i skłania do szukania nowych rozwiązań. Kto mógłby się wypowiedzieć o ocenianiu zachowania na bieżąco. Jakie macie doświadczenia? Czy wpisujecie bieżące oceny do dziennika?

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]