Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Nauczyciel wspomagający |
Jaga | 05-09-2017 14:12:24 [#01] |
---|
Klasa I szkoły podstawowej. Dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną (ruchowe i lekkie). Zatrudniam asystenta, pedagoga specjalnego czy nauczyciela wspomagającego. W orzeczeniu nikt nie jest wymieniony. Proszę o pomoc. |
rzewa | 06-09-2017 13:40:04 [#02] |
---|
w porozuieniu z OP ustalasz w jakim wymiarze i na jakim stanwisku zatrudniasz pracownika w związku z koniecznością zapewnienia opieki dla tego dziecka |
PaulinaS | 06-09-2017 13:43:18 [#03] |
---|
Ja bym zwołała zespół w składzie szkolny pedagog, wychowawca i rodzice i w tym gronie ustaliła, który specjalista jest najbardziej pożądany.
OP nie rozstrzygnie tego, tylko jak powiesz, że potrzebujesz nauczyciela typu "x" zdecyduje o ilości godzin. /tak sądzę... |
Noel | 06-09-2017 16:13:17 [#04] |
---|
Uczeń klasy 4 sp ma orzeczenie z 2014 r. o potrzebie KS z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną: niepełnosprawność umysłową w stopniu lekkim i autyzm. Orzeczenie to jest ważne do końca klasy 4 art. 312 ust.2. upwu-po. Do końca klasy 3 nauczany był indywidualnie na podstawie odrębnego orzeczenia. Czy jest podstawa prawna na zatrudnienie w oddziale ogólnodostępnym, w którym uczy się ten chłopiec nauczyciela wspomagającego? |
Noel | 06-09-2017 20:45:55 [#05] |
---|
Ponawiam prośbę o podanie podstawy prawnej na zatrudnienie nauczyciela wspomagającego dla dziecka z autyzmem i lekkim, gdy nie wynika to z zaleceń zawartych w orzeczeniu. Poradnia mówi matce, że należy się nauczyciel wspomagający "obligatoryjnie" |
cynamonowa | 06-09-2017 21:05:16 [#06] |
---|
§ 7. 1. W przedszkolach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi, przedszkolach integracyjnych, szkołach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi i szkołach integracyjnych zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
2. W przedszkolach ogólnodostępnych, innych formach wychowania przedszkolnego i szkołach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęte dzieci i uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone, zatrudnia się dodatkowo:
1) nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub specjalistów, lub
2) w przypadku klas I–III szkoły podstawowej – asystenta, o którym mowa w art. 7 ust. 1e ustawy, lub
3) pomoc nauczyciela – z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
|
Ala | 06-09-2017 21:17:27 [#07] |
---|
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
§ 7. 2. W przedszkolach ogólnodostępnych, innych formach wychowania przedszkolnego i szkołach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęte dzieci i uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone, zatrudnia się dodatkowo: 1) nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub specjalistów, lub 2) w przypadku klas I–III szkoły podstawowej – asystenta, o którym mowa w art. 7 ust. 1e ustawy, lub 3) pomoc nauczyciela – z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. |
Ala | 06-09-2017 21:17:48 [#08] |
---|
O! :) |
danucha | 07-09-2017 09:51:05 [#09] |
---|
Uczeń klasy 5 w ubiegłym roku miał nauczyciela wspomagającego na wszystkich lekcjach. Obecnie tylko na wybranych resztę etatu nauczyciel realizuje na świetlicy. Dziecko jest zagubione . CZy dobrze rozumiem że to OP decyduje o ilości godzin przyznanych dziecku z nauczycielem? |
Noel | 07-09-2017 11:36:49 [#10] |
---|
Dziękuję za informację. Rozporządzenie i ten paragraf znam. Pytanie jest jak należy rozumieć zapis:
§ 7. 2. W przedszkolach ogólnodostępnych, innych formach wychowania przedszkolnego i szkołach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęte dzieci i uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone, zatrudnia się dodatkowo: 1) nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub specjalistów, lub 2) w przypadku klas I–III szkoły podstawowej – asystenta, o którym mowa w art. 7 ust. 1e ustawy, lub 3) pomoc nauczyciela – z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
- zatrudnia się dodatkowo jedną z trzech osób z uwzględnieniem realizacji zaleceń, czyli czy zatrudnienie musi wynikać z zaleceń? |
Roman Langhammer | 07-09-2017 12:36:36 [#11] |
---|
Danucha:
"8. Dyrektor przedszkola lub szkoły, a w przypadku innej formy wychowania przedszkolnego prowadzonej przez osobę prawną niebędącą jednostką samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną – osoba kierująca inną formą wychowania przedszkolnego, uwzględniając indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym, wyznacza zajęcia edukacyjne oraz zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie, realizowane wspólnie z innymi nauczycielami przez nauczycieli, o których mowa w ust. 1, ust. 2 pkt 1 i ust. 3 pkt 1, lub w których ci nauczyciele uczestniczą."
http://dziennikustaw.gov.pl/du/2017/1578/1
Nie OP, a dyrektor ustala, na których godzinach nauczyciel ma być. |
danucha | 07-09-2017 22:32:02 [#12] |
---|
Mnie chodziło o ilość godzin z nauczycielem wspomagającym. Rozumiem że jakie godziny to już dyrektor:) |
bardu | 11-09-2017 08:53:18 [#13] |
---|
witam, mam wątpliwości dotyczące :
1. czy można z przyznanych 2 godz. rewalidacji dać 1 godz. logopedzie (który nie ma oligo.) 1 jedną nauczycielowi po oligo.
2. co powinien pz dokumentacji prowadzić nauczyciel wspomagający czy dziennik pracy z uczniem? |
jmz | 11-09-2017 09:18:42 [#14] |
---|
Ja mam pytanie dotyczące dokumentowania pracy nauczyciela wspomagającego. jaki dziennik prowadzi? Czy ma obowiązek prowadzenia innej dokumentacji? Jeśli nie jest to wskazane w przepisach, to proszę o podpowiedź, jak rozwiązać ten problem? Pozdrawiam. |
rzewa | 11-09-2017 09:49:30 [#15] |
---|
gdzieś musi poświadczać swoją obecność na godzinach swojego pensum, bo to wynika z art 42 ust 7a KN
a jak i gdzie dokładnie oraz w jakim zakresie musi określić dyrektor |
jedrek5 | 11-09-2017 20:35:20 [#16] |
---|
bardu - pkt. 1 - jaka niepełnosprawność? co wskazane w orzeczeniu? |
bardu | 11-09-2017 21:59:48 [#17] |
---|
sprzężone -upośledzenie w stopniu umiarkowanym i ruchowe w tym z afazją, ale w zaleceniach są zajęcia logopedyczne, ruchowe, korekcyjno-kompensacyjne i wiele innych. |
Macia | 05-03-2018 10:48:35 [#18] |
---|
Czy w przedszkolu prócz niepełnosprawności wymienionych w § 7. jest możliwość zatrudnienia nauczyciela wspomagającego i jaka pp bo taki zapis jest w orzeczeniu (wymuszony przez mamę) |
Roman Langhammer | 06-03-2018 05:43:28 [#19] |
---|
Dziecko z autyzmem. Szkoła podstawowa (klasy edukacji wczesnoszkolnej).
Kwalifikacje nauczyciela współorganizującego.
Właśnie... kwalifikacje... jakie?
Jest dużo podyplomówek pn. "Rewalidacja i edukacja osób ze spektrum autyzmu", ale czy takie studia spełniają warunek z rozporządzenia "zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej"?
Moim zdaniem... hmmm... no właśnie... chyba nie, ale chętnie poczytam Wasze opinie.
|
malchow | 08-03-2018 13:18:26 [#22] |
---|
Nowy arkusz organizacyjny i problem na 2018/2019:
Uczennica klasy 4 z niepełnosprawnością sprzężoną -niedowidzącą i niepełnosprawność ruchowa
oraz
Uczeń klasy 2 z aspergerem
OP wyraża zgodę na zatrudnienie tylko jednego nauczyciela posiadającego kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego oraz współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych (...).
Pytanie jakie kwalifikacje powinien posiadać ten nauczyciel?
|
malchow | 09-03-2018 10:14:04 [#23] |
---|
Podnoszę:) |
rzewa | 09-03-2018 10:36:38 [#24] |
---|
to nie kompetencja OP wskazywanie ile osób należy zatrudnić - OP powinien określić ile godzin nauczycielskich przyznaje z powodu jednego i drugiego ucznia
a Ty jak znajdziesz jednego n-la na te godziny (z właściwymi kwalifikacjami), to zatrudnisz jednego, a jeśli będzie potrzeba zatrudnienia 2 to zatrudnisz 2 |
malchow | 09-03-2018 12:52:03 [#25] |
---|
Ilość godzin to 20. |
EElcia | 12-03-2018 19:29:28 [#26] |
---|
Nauczyciel ma skończone studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki. Czy może być zatrudniony jako nauczyciel wspomagający dla ucznia z niepełnosprawnością sprężoną (ruchowa, niedowidzenie)? Moim zdaniem nie. |
Macia | 13-03-2018 08:22:53 [#27] |
---|
dziecko 5 letnie ma niepełnospr. ruchową a za chwilę sprzężone /ruchowa i stopień lekki/. Czy zgodnie z § 7 lepiej zatrudnić 1) nauczyciela posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia - jeśli tak to w jakim wymiarze czy 3) pomoc nauczyciela -jeśli tak to w jakim wymiarze i jakie powinna mieć kwalifikacje/ czy to coś jak pani z obsługi pomagająca w opiece
Doradźcie. Zaznaczam, że dziecko funkcjonuje trzeci rok w przedszkolu i nie stwarza problemów/ mam dodatkową woźna w grupie |
aga74 | 30-08-2018 14:34:58 [#28] |
---|
Czy nauczyciel wspomagający może być wychowawcą klasy? post został zmieniony: 30-08-2018 14:35:15 |
rzewa | 30-08-2018 15:34:53 [#29] |
---|
zakazu nie ma
ew. godzinę z wychowawcą realizuje ze swojego pensum |
aga74 | 30-08-2018 18:09:43 [#30] |
---|
Dziękuję. |
zinka | 30-08-2018 20:19:52 [#31] |
---|
#26 jeśli niedowidzenie to tylko tyflopedagog, u mnie inaczej nie przechodzi
a czy do ruchowej też? tu zależy, co jest w orzeczeniu (tak mówi moje KO), jeżeli dyrektor stwierdzi, że tyflopedagog może realizować zalecenia, to tak
Mam niedowidzące w klasie IV, dałam tyflopedagoga jako współorganizującego kształcenie w wymiarze 16 godzin, tylko na zajęcia podstawowe; na w-f, religię - nie; | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|