Forum OSKKO - wątek

TEMAT: wypełnianie swiadectw wg nowego rozporządzenia
strony: [ 1 ]
LL03-05-2017 18:03:51   [#01]

Czy zgodnie z punktem 17 w załącznika nr 1 do nowego rozporządzenia trzeba wpisywać informacje o poziomie  nauczania języka obcego? Przecież obowiązuje nadal podst. programowa z dnia 27 sierpnia 2012 r ?

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych

Załącznik nr 1
INFORMACJE OGÓLNE dotyczące wydawania świadectw, dyplomów PAŃSTWOWYCH i innych druków szkolnych

17. Na świadectwach szkolnych promocyjnych, świadectwach ukończenia szkoły oraz arkuszach ocen uczniów klas,
w których dla przedmiotu język obcy nowożytny stosuje się podstawę programową kształcenia ogólnego określoną w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, w części przeznaczonej na wpisanie ocen z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, obok nazwy języka obcego nowożytnego umieszcza się adnotację o poziomie nauczania tego języka:
1) w gimnazjum:
a) „III.0” – w przypadku uczniów rozpoczynających naukę danego języka obcego nowożytnego,
b) „III.1” – oznaczającą poziom zbliżony do poziomu A2 w skali globalnej biegłości językowej według „Common
European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment – Europejski system opisu
kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie” – w przypadku uczniów kontynuujących naukę danego
języka obcego nowożytnego nauczanego w szkole podstawowej;

Nie znalazłem również symbolu świadectwa promocyjnego dla uczniów klas VI.  Symbol MEN-I/3a/2     jest przeznaczony dla uczniów klas IV i V szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży. (zał. nr 2) Czyżby przeoczenie ???

MKJ04-05-2017 16:50:41   [#02]

W poprzednim rozporządzeniu (z dn. 28.05.2010 r.) również był wymóg wpisywania adnotacji o poziomie nauczania języka.

W sprawie świadectw promocyjnych dla kl. VI pewnie trzeba poczekać na nowelę rozporządzenia.


post został zmieniony: 04-05-2017 16:54:08
LL04-05-2017 19:09:26   [#03]

Rozumiem, że ta podstawa programowa obowiązuje nadal w gimnazjum i trzeba wpisywać te adnotacje na świadectwach i w arkuszach ocen ???

MKJ04-05-2017 19:50:52   [#04]

Podstawa programowa obowiązuje, ale przede wszystkim obowiązuje nowe rozporządzenie ws. świadectw, które w tym zakresie zawiera te same regulacje, co stare. Ergo - trzeba wpisywać.

edithael04-05-2017 23:08:55   [#05]

Specustwa - w gim WSZYSTKO do śmierci tak, jak dotychczas.

drops18-05-2017 14:12:30   [#06]

 " Na arkuszach ocen uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim nad tabelą w części dotyczącej wyników klasyfikacji w danym roku szkolnym umieszcza się adnotację „uczeń/uczennica realizował(a) program nauczania dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb na podstawie orzeczenia wydanego przez zespół orzekający działają- cy w .....”, wpisując nazwę poradni psychologiczno-pedagogicznej, w której działa zespół, który wydał orzeczenie o potrze- bie kształcenia specjalnego."

Czy dobrze widzę, że na świadectwie ucznia z orzeczeniem lekkim nie wpisujemy tej  adnotacji?

drops18-05-2017 14:43:30   [#07]

Czy ktoś wie jaka zmiana w świadectwach ukończenia gimnazjum? zmienił się symbol z MEN-I/13a/2 na MEN-I/13b/2.

Pewien program (LI...) nie daje już aktualizacji do programów na płytach i teraz rób co chcesz... jak zapłacisz to masz

Jacek18-05-2017 14:49:32   [#09]

no to albo płacić za aktualizację albo kupić druki i wypisać ręcznie

drops18-05-2017 14:53:53   [#10]

tak będzie trzeba...

zemi19-05-2017 13:31:17   [#11]

drops

już w ubiegłym roku nie wpisywało się tej adnotacji na świadectwie

Danusia22-05-2017 11:09:30   [#12]

Drogie Koleżeństwo,

czy ktoś z Was przetłumaczy mi z polskiego na nasze zapis w załączniku nr 3 do rozporządzenia o drukach i świadectwach... ze stycznia 2017:

25. Do arkuszy ocen uczniów gimnazjum założonych na drukach według wzorów nr 55a i 56a określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia dołącza się informację o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego, sporządzoną i podpisaną przez nauczyciela – opiekuna projektu edukacyjnego, zawierającą rok szkolny, w którym projekt edukacyjny był realizowany, i temat projektu edukacyjnego, a w przypadku zwolnienia ucznia z realizacji projektu edukacyjnego – informację o tym zwolnieniu.

Nie rozumiem tego "dołącza się informację". Przecież jest na pierwszej stronie miejsce na wpis o projekcie. Czy trzeba jeszcze coś dołączać, tak jak kiedyś, kiedy wszedł projekt edukacyjny a na arkuszach nie było miejsca na jego wpisanie?

Ja jeszcze chwilę i nie będę wiedziała, jak się nazywam.

Danusia22-05-2017 12:07:15   [#13]

Bardzo proszę o interpretację i ... radę. A może ja rozdzielam włos na czworo?

Danusia22-05-2017 12:31:19   [#14]

I jeszcze jedna wątpliwość, też dotycząca zapisu w załączniku:

18. Na świadectwach szkolnych promocyjnych i świadectwach ukończenia szkoły, w części dotyczącej szczególnych osiągnięć ucznia, odnotowuje się:

1) uzyskane wysokie miejsca – nagradzane lub honorowane zwycięskim tytułem – w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkół;

2) osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu, lub środowiska szkolnego.

Moje pytania:

1. Co to dokładnie są inne podmioty działające na terenie szkół?  (Stowarzyszenia? Każde?)

2. Co,jak, czym mierzyć, żeby wpisać uczniowi osiągnięcia z punktu drugiego?   (To chyba musiałyby być jakieś zapisy w statucie, regulaminy, czy coś tam?)

Danusia22-05-2017 21:04:29   [#15]

Znajdzie się jakaś życzliwa dusza wśród Forumowiczów? :) 

Danusia24-05-2017 13:13:55   [#16]

Ponawiam prośbę.

MKJ24-05-2017 21:52:19   [#17]

1. Wykaz zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych przez inne podmioty (to może być dowolna instytucja, np. inna szkoła, NGO, stowarzyszenie itp.) ogłasza właściwy kurator oświaty i tylko uzyskanie wysokiego miejsca w tych zawodach będzie punktowane w rekrutacji.

2. Nie jest nigdzie uszczegółowione, jakie osiągnięcia można wpisać na świadectwo, więc jeśli będzie taki wpis, to kandydat otrzyma punkty w rekrutacji.

Danusia25-05-2017 09:35:28   [#18]

Dziękuję bardzo.

Ja już wcześniej szukałam na stronie mojego KO, ale ta informacja była "głęboko" ukryta. Myślałam, że coś się zmieniło.

Dokopałam się do niej dopiero teraz po Twojej informacji. Dosyć długo to trwało  :)

Pozdrawiam.

tardeli15-06-2018 13:11:47   [#19]

W gimnazjum na świadectwie wpisujemy m. in. osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu lub środowiska szkolnego. 

Czy działalność w Ochotniczych Strażach Pożarnych - na podstawie "kwitu" wystawionego przez naczelnika OSP wpisujecie?

olaszyma15-06-2018 14:24:37   [#20]

A co z doradztwem zawodowym w klasach 7 sp? Gdzie zapisać fakt udziału uczniów w tych zajęciach? W rozporządzeniu o drukach nic nie mogę znaleźć

noe1915-06-2018 15:51:42   [#21]

#olaszyma

poczytaj i będziesz już wiedziała :)

https://kuratorium.kielce.pl/25615/zajecia-z-doradztwa-zawodowego-przepisy-prawa/

djb18-06-2018 08:31:49   [#22]

Pewnie gdzieś było, ale nie pamiętam.

Druga strona świadectwa - wychowawca.

Czy jego imię i nazwisko można uzupełnić komputerowo?

Sądzę, że tak, bo nie ma tam polecenia "podpis".

Mam rację?

KaPi18-06-2018 09:32:08   [#23]

... podpisuje dyrektor szkoły... oraz wychowawca...

rozporządzenie o drukach

aleksandra200818-06-2018 13:53:03   [#24]

Czy w ponadgimnazjalnych nadal stosujemy stare wzory świadectw? Tak się upewniam, bo zwątpiłam.

KaPi18-06-2018 16:49:30   [#25]

na świadectwach wpisywaliśmy szczególne osiągnięcia i wolontariat... w nowym rozporządzeniu nie mogę nic znaleźć na ten temat... czy to oznacza, że już o tym ani słowa na świadectwach????

ps. mam dosyć...

KaPi18-06-2018 17:10:35   [#26]

już znalazłam... wpisujemy :)

 

djb18-06-2018 22:58:32   [#27]

Kolejna prośba.

W klasie III SP dodatkowe zajęcia  - basen.

Uczeń zwolniony z tych zajęć (zwolnienie lekarskie).

1.Wpisujemy zajęcia i informacja - zwolniony.

2.Nie piszemy nic.

?

eleonora18-06-2018 23:05:11   [#28]

a w klasach ponadgimnazjalnych ?(szkoła zawodowa) wpisujemy poziom języka?

 

Jacek18-06-2018 23:59:32   [#29]

http://oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=60144&pst=94#pst94 

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]