23 to zajęcia obowiązkowe. Ramowy statut określa na co jeszcze powinny zostać przeznaczone godziny. § 2. 1. Ramowy plan nauczania określa tygodniowy obowiązujący wymiar godzin dla odpowiednich okresów kształcenia o wyróżnionych celach, stanowiących całość dydaktyczną, zwanych dalej "etapami edukacyjnymi", w szkole podstawowej, gimnazjum, trzyletnim liceum ogólnokształcącym, trzyletnim liceum profilowanym, czteroletnim technikum i zasadniczej szkole zawodowej oraz w szkołach ponadpodstawowych: 1) obowiązkowych zajęć edukacyjnych o charakterze dydaktyczno - wychowawczym, w toku których odbywa się nauczanie przedmiotów lub bloków przedmiotowych, o których mowa w § 3 ust. 11 pkt 1, kształcenie zintegrowane lub realizacja ścieżek edukacyjnych, o których mowa w ust. 4 pkt 3, oraz zajęć fakultatywnych i zajęć w profilu, zwanych dalej "zajęciami edukacyjnymi", 2) godzin do dyspozycji dyrektora szkoły, 3) zajęć o charakterze terapeutyczno - wychowawczym, z uwzględnieniem zajęć rozwijających, kompensacyjnych i usprawniających, zwanych dalej "zajęciami rewalidacyjnymi", 4) zajęć socjoterapeutycznych organizowanych dla uczniów z dysfunkcjami i zaburzeniami utrudniającymi funkcjonowanie społeczne. 2. Ramowy plan nauczania szkoły dla dorosłych prowadzonej w formie zaocznej określa obowiązujący wymiar godzin zajęć edukacyjnych w całym etapie edukacyjnym. 3. Organ prowadzący szkołę może zwiększyć liczbę obowiązujących godzin zajęć edukacyjnych najwyżej o trzy godziny tygodniowo dla każdego oddziału w danym roku szkolnym. Przepis nie dotyczy nauki języka mniejszości narodowej lub grupy etnicznej, w szkołach o których mowa w § 4. 4. Godziny do dyspozycji dyrektora szkoły, z uwzględnieniem realizacji zajęć, o których mowa w ust. 6, mogą być przeznaczone na: 1) zwiększenie liczby obowiązujących godzin zajęć edukacyjnych, w tym w trzyletnich liceach ogólnokształcących z przeznaczeniem na realizację programów nauczania przedmiotów w zakresie rozszerzonym, 2) realizację dodatkowych zajęć edukacyjnych, w tym nauczanie języka obcego, języka mniejszości narodowej lub grupy etnicznej, 3) realizację ścieżek edukacyjnych obejmujących zestaw treści i umiejętności o istotnym znaczeniu wychowawczym, których realizacja może odbywać się w ramach nauczania przedmiotów lub bloków przedmiotowych, o których mowa w § 3 ust. 11 pkt 1, lub w postaci odrębnych zajęć, 4) zorganizowanie zajęć dla grupy uczniów, z uwzględnieniem ich potrzeb i zainteresowań, w tym dydaktyczno - wyrównawczych, 5) nauczanie historii i geografii kraju pochodzenia mniejszości narodowych i dziedzictwa kulturowego grup etnicznych - w szkołach z nauczaniem języka mniejszości narodowych lub grup etnicznych, 5. Zajęcia "religia / etyka" są realizowane zgodnie z odrębnymi przepisami A jaki problem z IV-VI? napisz dokładnie w czym problem wtedy łatwiej będzie pomóc, jesli będę potrafiła... Odsyłam Cię także do wątku: http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=340#FBK Rozmawialiśmy tam nieco o ramówce. Swoją drogą- jeszcze macie czas? Moje projekty już leżą- dziś u nas ostatni dzwonek |