Forum OSKKO - wątek

TEMAT: 16 wrzesnia. Czy PM przemówi?
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]
eny24-09-2016 15:43:53   [#101]

Bosia obserwując środowisko nauczycielskie zgadzam się z tobą w zupełności. Zastanawiam się tylko z czego to wynika ???

JarTul24-09-2016 20:48:06   [#102]

[Pozwolę sobie powtórzyć co napisałem w wątku Nowe ramowe plany nauczania.]

Proponowane ramówki dla LO to zapaść/śmierć w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych, ale i w pewnej mierze matematyki w liceach ogólnokształcących.
Dotychczas uczniowie z klas biologiczno-chemicznych mieli:
- co najmniej 9 godzin biologii (1 (pp) + 8 (pr)) - średnio 3 godziny w każdym tygodniu w każdym roku nauki.
- co najmniej 9 godzin chemii (1 (pp) + 8 (pr)) - średnio 3 godziny w każdym tygodniu w każdym roku nauki.
Zwykle szkoły w tego typu klasach zwiększały ten wymiar przynajmniej o godzinę.
Teraz proponuje się uczniom 3-4 godziny tych przedmiotów w LO - maksymalne 1 godzina w każdym tygodniu w każdym roku nauki.
Przygotowanie do studiów - PORAŻKA!!!
A do studiów medycznych - PORAŻKA i SZOK!!!

Podobnie uczniowie z klas matematyczno-fizycznych mieli:
- co najmniej 9 godzin fizyki (1 (pp) + 8 (pr)) - średnio 3 godziny w każdym tygodniu w każdym roku nauki.
- co najmniej 16 godzin matematyki (10 (pp) + 6 (pr)) - średnio 5,(3) godziny w każdym tygodniu w każdym roku nauki.
Tutaj także zwykle szkoły w tego typu klasach zwiększały ten wymiar przynajmniej o godzinę.
Teraz proponuje się uczniom:
- 3-4 godziny fizyki - maksymalnie 1 godzina w każdym tygodniu w każdym roku nauki.
- 14-15 godzin matematyki - średnio 3,(6)-3,75 godziny w każdym tygodniu w każdym roku nauki.
(Jak widać zwiększenie wymiaru nauczania matematyki w LO z punktu widzenia ucznia jest w zasadzie pozorne, wszak matematyka w LO będzie musiała "przetrawić" część treści realizowanych dotychczas w gimnazjum, zatem generalnie absolwent "nowego" LO będzie kończył szkołę z umiejętnościami i wiedzą z tego przedmiotu na obecnym poziome podstawowym).
To dopiero politechniki "ucieszą się" z przygotowania tych absolwentów liceów do sudiów (sic!).

Gdzie miejsce na kształcenie/rozwój uczniów w LO zgodnie z ich zainteresowaniami, uzdolnieniami....

Dodatkowo wygląda na to, że duże, 4-5 oddziałowe, licea ogólnokształcące nie będą mogły zapewnić pełnego zatrudnienia zatrudnienia choćby jednemu biologowi, chemikowi, fizykowi i geografowi.
Obecnie spora grupa liceów stabilizowała sytuację kadrową z tych przedmiotów (biologia, chemia, fizyka, geografia) pozostając w zespole szkół z gimnazjum.
W dużych miastach jakoś, to będzie - biolog, chemik, fizyk i geograf będzie pracował w 2-3 szkołach, ale mniejsze miejscowości z jedną szkoł średnią? Pozostaje łączyć kwalifikacje, np. studia z biologii i po dyplomówka z fizyki.

Na efekty poczekamy kilkanaście lat... Predproże zapaści cywilizacyjnej. Historia podziękuje PM Annie Z.

To co serwuje MEN, to niestety nie jest "political fiction".
A my (nauczyciele) niestety nadal hołdujemy zasadzie BMW...


post został zmieniony: 24-09-2016 21:00:05
slos25-09-2016 14:12:39   [#103]

Kiedyś taką improwizację określano trafnie acz niezbyt pięknie: "s*anie w banie na kolanie." 

 

Wertykal25-09-2016 14:37:28   [#104]

Howgh!

:)

olaszyma26-09-2016 10:50:37   [#105]

Proszę o rozszyfrowanie skrótu BMW - pewnie jakiś trafny...

gimnazjum26-09-2016 12:46:23   [#106]

od 1916     Bayerische Motoren Werke :-)

olaszyma26-09-2016 12:53:00   [#107]

gimnazjum no weź.... ;-)

JarTul26-09-2016 14:38:09   [#108]

patrz Wikipedia: Zasada BMW

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]