Forum OSKKO - wątek

TEMAT: klasy "sprofilowane" w gimnazjum
strony: [ 1 ]
Konto zapomniane03-05-2004 17:30:48   [#01]

  co sądzicie o klasach z rozszerzonym programem nauczania np. matematyki, języka obcego w gimnazjum ? Jak zabrać się do tego od strony formalno - prawnej. Mam pewną koncepcję, ale wolę się upewnić.

acha03-05-2004 18:17:58   [#02]
To moje wieeeelkie marzenie aby tak się stało. Wiem, że są szkoły, w których "po cichu" są klasy profilowane. Bardzo szkoda mi uczniów zdolnych, których w kazdej klasie jest garstka i nie mogę poświęcić całej lekcji.
Diter Kalla03-05-2004 21:18:56   [#03]
Też tak chciałem zrobić, ale KO stanęło na stanowisku iż klasy profilowane raczej dotyczą liceów a nie gimnazjów, gdzie można by wprowadzić nauczanie rozszerzone. W arkuszu org godziny dyrektorskie przeznaczyłem w 60% na nauczanie rozszrzone głównie j polskiego i matematyki, pozostawiłem tylko 5 zespołów wyrównawczych. Zobaczymy jak eksperymencik wypali. Trzy lata wstecz, utworzyłem klasę z rozszerzonym j niemieckim, do której głównie trafili najlepsi. Dziś piszą egzamin na 75 %. Gorzej z pozostałymi....  I tu jest pytanie, co by było gdyby???? No to na razie. Cześć DK
Marek Pleśniar03-05-2004 23:15:37   [#04]
tylko o systemie proponowanym powyżej przez Ditera słyszałem - i chyba tylko taki jest możliwy.
Adam N04-05-2004 10:49:57   [#05]

Jest możliwy ale nie zawsze.

Jak np. wytłumaczyć kuratorowi świętokrzyskiemu celowość dawania godzin dyrektorskich na zajęcia lekcyjne, kiedy w procedurach napisał, że godz. dyr. powinny być przeznaczone na zajęcia pozalekcyjne podpierając się rozporządzeniem MENiS-u. A jeśli chcesz dać na zajęcia dydaktyczne to trzeba napisać motywację dlaczego w tej konkretnej klasie jest dołożona 1 godz. j.polskiego i 1 matematyki.

W zeszłym roku wszystkie godz. dyrektorskie poszły na zajęcia lekcyjne, a w tym, żeby się gęsto nie tłumaczyć na pozalekcyjne, które i tak nauczyciele prowadzili społecznie. I jest pięknie. Napewno "podniesiona" zostanie jakość pracy szkoły.

No ale chyba odszedłem od tematu wątku.

W zeszłym roku przy okazji tworzenia planu rozwoju szkoły sporo dyskutowaliśmy na temat profilowania. Zdania były podzielone. Zdecydowaliśmy jednak nie profilować klas, bo w gimnazjum to jednak za wcześnie. Choć słyszałem o profilowanych klasach w szkole podstawowej, co jest zupełnym bezsensem.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]