Zamieszczam informację od partnera, z którym współpracujemy długo. Może ktoś się znajdzie?
=====
"REKRUTACJA KADRY DYDAKTYCZNEJ
Fundacja Dobrej Edukacji, założona w 2013 r. przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności, poszukuje kandydatów na wykładowców w nowo tworzonej, innowacyjnej instytucji, która będzie zajmować się kształceniem nauczycieli. Instytucja rozpocznie działalność w Warszawie w roku akademickim 2016/17 i będzie oferowała dzienne studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego, łączące teorię i praktykę w dualnym systemie studiów.
Poszukujemy kandydatów na następujące stanowiska: 1. Wykładowca dydaktyki ogólnej 2. Wykładowca dydaktyki matematyki 3. Wykładowca dydaktyki języka polskiego 4. Tutor
Na powyższe stanowiska mogą kandydować nauczyciele akademiccy oraz doświadczeni nauczyciele odpowiednich przedmiotów ogólnokształcących w szkołach, zainteresowani rozwojem swojej kariery w kierunku akademickim (w roli „nauczyciela nauczycieli”, ang. teacher educator). Wykładowcy: dydaktyki ogólnej, dydaktyki matematyki, dydaktyki języka polskiego będą prowadzili zajęcia ze studentami oraz mieli możliwość prowadzenia badań w zakresie dydaktyki, korzystając z wsparcia Fundacji oraz instytucji partnerskiej Fundacji – Kolegium Nauczycielskiego Uniwersytetu Columbia w Nowym Jorku (Columbia University Teachers College). Tutorzy będą prowadzili zajęcia praktyczne ze studentami. Będą otaczali ich indywidualną opieką oraz udzielali im merytorycznego wsparcia w czasie praktyk w szkołach. Wybranym kandydatom zaoferujemy w roku akademickim 2015/16 bezpłatne, kompleksowe, skrojone wedle indywidualnych potrzeb szkolenie w Columbia University Teachers College (CUTC) lub innej instytucji rekomendowanej przez CUTC oraz perspektywę pełnoetatowego zatrudnienia na atrakcyjnych warunkach, w Warszawie, począwszy od stycznia 2016 r. (w przypadku tutorów możliwe jest kontynuowanie zatrudnienia w szkole na część etatu.) Wymagania dla stanowisk: wykładowca dydaktyki ogólnej / wykładowca dydaktyki matematyki / wykładowca dydaktyki języka polskiego 1. Stopień naukowy doktora lub otwarty przewód doktorski lub potencjał akademicki (rozumiany jako zdolność intelektualnego zaangażowania w literaturę i dyskurs naukowy nt. dobrego nauczania) – ze zobowiązaniem uzyskania stopnia doktora w określonym czasie; 2. Udokumentowane zainteresowania w dziedzinie dydaktyki szkolnej (np. publikacje, wystąpienia konferencyjne, opublikowane materiały dydaktyczne); ul. Królowej Marysieńki 48 02-954 Warszawa +48 22 550 28 25 +48 22 550 28 26 fde@fde.org.pl www.fde.org.pl 3. Doświadczenie w roli nauczyciela w szkole; 4. Doświadczenie w uczeniu dorosłych (nauczanie studentów, warsztaty dla nauczycieli); 5. Bardzo dobra znajomość języka angielskiego w zastosowaniach akademickich (możliwe odstępstwo w szczególnych przypadkach); 6. Otwartość na nowe perspektywy, chęć uczenia się; 7. Umiejętność i chęć pracy w zespole. Wymagania dla stanowiska: tutor 1. Poważne doświadczenie w roli nauczyciela matematyki lub języka polskiego(co najmniej 3 lata w wymiarze przynajmniej pół etatu); 2. Udokumentowana szersza refleksja nad edukacją, wykraczająca poza własną praktykę nauczycielską (np. publikacje, wystąpienia konferencyjne, opublikowane materiały dydaktyczne, praca w projektach edukacyjnych); 3. Zdolność do refleksyjnego, krytycznego spojrzenia na własne nauczanie oraz do prezentowania własnych doświadczeń w sposób przydatny dla innych; 4. Umiejętność analizowania procesów nauczania i uczenia się uczniów; 5. Doświadczenie w coachingu/mentoringu; 6. Znajomość języka angielskiego w stopniu wystarczającym do czytania tekstów o charakterze akademickim (możliwe odstępstwo w szczególnych przypadkach); 7. Otwartość na nowe perspektywy, chęć uczenia się; 8. Umiejętność i chęć pracy w zespole.
Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie na adres rekrutacja@fde.org.pl , w terminie do 15 marca 2015 r.:
- CV
- Listu motywacyjnego
- Przykładowego tekstu/materiału własnego autorstwa (wcześniej publikowanego lub specjalnie przygotowanego) na dowolny temat związany z edukacją (2-5 stron)
- Pisemnej wypowiedzi na jeden z dwóch poniższych tematów:
o Jakie są Pana/i zdaniem siły i słabości programów kształcenia nauczycieli w Polsce? Proszę wybrać jedno wyzwanie i przedstawić swój pomysł na jego rozwiązanie. (nie więcej niż 2 strony)
o W Pana/i opinii, jakich kompetencji szczególnie potrzebują nauczyciele (do wyboru: matematyki, języka polskiego lub nauczyciele w ogóle) rozpoczynający dziś pracę w polskich szkołach? Prosimy wybrać jedną z nich i zaproponować, w jaki sposób mogłaby być rozwijana w podyplomowym programie kształcenia nauczycieli. (nie więcej niż 2 strony)
Wybranych kandydatów zaprosimy do kolejnych etapów rekrutacji, w tym na rozmowę w dniach 8-10 kwietnia w Warszawie." |