Forum OSKKO - wątek

TEMAT: monitorowanie realizacji podstawy programowej
strony: [ 1 ]
gronostaj29-01-2015 12:59:30   [#01]

Jeszcze przed początkiem ferii uczestniczyłam w kilku szkoleniach dotyczących monitorowania nowej podstawy programowej. Mam mieszane uczucia w tym zakresie. Czy możecie się podzielić /szczególnie w zakresie przedmiotów zawodowych/ jak monitorujecie u siebie realizacje podstawy?

gronostaj29-01-2015 22:43:29   [#02]

Podnoszę :)

Danusia30-01-2015 09:37:41   [#03]

Nie znam się na szkolnictwie zawodowym, ale mogę powiedzieć, jak to robię z przedmiotów ogólnych.

Opracowałam tabelę z podziałem na 3 lata (dla każdej klasy), lata są podzielone na miesiące nauki.

W poszczególnych wierszach tabeli wpisane są poszczególne treści z podstawy programowej (to robili nauczyciele - trzeba tylko znaleźć podstawę programową do edycji). Nauczyciele raz w miesiącu zaznaczają ("ptaszkiem"/krzyżykiem), że dana treść była realizowana w miesiącu. Pod każdym miesiącem składają podpis, którym oświadczają, że daną treść zrealizowali.

Ponadto na końcu tabeli wypisane są też zalecane warunki i formy realizacji i tu tez zaznaczają, że jakaś forma była realizowana.

Póki co nie znalazłam lepszego sposobu. Nauczyciele są zadowoleni z takiej formy samokontroli, bo nie piszą już sprawozdań, a ponadto mają ogląd, że coś jest realizowane w zbyt małym stopniu lub niezrealizowane w ogóle.

Poza tym cały czas pracują z podstawą programową.

dorotagm30-01-2015 18:25:31   [#04]

Uważam papierowe tabele za marnotrawstwo czasu i pieniędzy, ale nie mam zielonego pojęcia, jak to zrobić lepiej.

Chociaż widzę jeden plus - zmusiły wszystkich do dokładnego przeczytania podstawy programowej, a także przypominania sobie jej regularnie co pół roku, bo co pół roku rozliczam z tych tabelek.

:)

Danusia30-01-2015 19:38:41   [#05]