Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
nauczanie indywidualne po nowemu |
Zbig60 | 22-09-2014 11:09:02 [#51] |
---|
Ja jeszcze o tej religii. Rozumiem, że nie obejmuje jej nauczanie indywidualne. Ale rodzic złożył deklaracje, i tym samym pragnie mieć ocenę w tym miejscu na świadectwie. Nie mozna napisać zwolniony, bo nie jest. Co w takim przypadki? |
rzewa | 22-09-2014 13:41:12 [#52] |
---|
albo dzieciak chodzi na religię -> jeśli może i chce
albo - jeśli nie może - katecheta (ksiądz) chodzi do niego w ramach misji (art 42 ust 2 KN) |
MKJ | 22-09-2014 14:44:38 [#53] |
---|
Rzewo, a co zrobić z tym WF-em? [#50]
Zwiększyć nauczycielowi wymiar godzin i zobowiązać do przeprowadzenia jednej godziny indywidualnych ćwiczeń w miesiącu? |
rzewa | 22-09-2014 15:26:34 [#54] |
---|
owszem
i dopilnować by to nie była fikcja
:-) |
MKJ | 22-09-2014 19:31:48 [#55] |
---|
No toś mnie pocieszyła...
Ale dzięki za rozwianie moich wątpliwości. :) |
madi | 08-10-2014 22:20:31 [#56] |
---|
rzewa, mam pytanie do #47, czy w takim razie uczeń może też uczęszczać czasami np. na matematykę z klasą (nie rezygnując oczywiście z tego przedmiotu na NI) bo tak chce? A co z zapisywaniem obecności w dzienniku lekcyjnym na zajęciach, na które uczeń wchodzi, bo chce? |
rzewa | 08-10-2014 22:41:03 [#57] |
---|
moim zdaniem może, o ile chce i orzeczenie tego nie wyklucza
normalnie, odnotować obecność na tych zajęciach |
MKJ | 09-10-2014 14:00:55 [#58] |
---|
Ale nie odnotowywać nieobecności, gdy go nie ma na takich zajęciach.
A ja pociągnę jeszcze wątek WF-u... Nauczanie indywidualne w domu, uczeń nie ma zwolnienia z WF-u. Czy można realizować takie zajęcia w domu i jak to praktycznie zrobić? |
rzewa | 09-10-2014 16:55:11 [#59] |
---|
oczywiście, że można zajęcia wf, odpowiednio dostosowane, realizować w domu -> po prostu n-l wf z podstawą programową w ręku modyfikuje program nauczania uwzględniając warunki domowe ucznia i jego możliwości zdrowotne
przepisy mówią o tym, że można zrezygnować z niektórych treści, a w tym wypadku należy zrezygnować z niektórych ćwiczeń - np. gier zespołowych, ale to nie przeszkadza by z uczniem omówić zasady tych gier i przeanalizować np. materiały video ich dotyczące, można także ćwiczyć te elementy, które się da: rozgrzewkę, ćwiczenia izometryczne, gimnastykę itp.
można przygotować zestaw ćwiczeń, które uczeń będzie mógł codziennie sam w domu wykonać - to na pewno sporo da
nie jestem wf-istą -> sądzę, że wf-iście nie powinno to sprawić większego kłopotu |
MKJ | 09-10-2014 21:01:11 [#60] |
---|
No tak, zapomniałem o tej rezygnacji z niektórych treści...
Dzięki, Rzewo. :) |
slos | 10-10-2014 07:30:59 [#61] |
---|
Rzewuniu, jesteś genialna w tłumaczeniu krebotynizmów edukacyjnych. :-))) |
AnJa | 10-10-2014 07:40:06 [#62] |
---|
no i jest cała edukacja zdrowotna
w praktyce jednak zadbałbym o to , by rodzic dostarczył opinie od lekarza i zwolnił na ten czas z wf |
juasia | 12-10-2014 08:41:24 [#63] |
---|
A w orzeczeniu u mojego ucznia jest napisane że ma mieć NI w szkole ale tylko w zakresie przedmiotów wiodących. W rozmowie telefonicznej PPP doprecyzowała termin" przedmioty wiodące" i wyjaśniła, że dotyczy to tylko języka polskiego i matematyki. Na pozostałe przedmioty dziecko chodzi z klasą. Orzeczenie zostało wydane w sierpniu. Czy może być taka organizacja NI? |
rzewa | 12-10-2014 09:43:36 [#64] |
---|
nie, nie może
NI to nie są korepetycje czy douczanie z konkretnych przedmiotów -> NI to odrębna organizacja nauczania wynikająca ze stanu zdrowia -> jeśli może chodzić na np. historię to może też na polski czy matematykę i NI jest zbędne, bo uczeń może chodzić do szkoły
czym innym jest uczęszczanie na zajęcia (regularne) a czym innym ew. przychodzenie jeśli akurat stan ciała i psychiki na to pozwala |
juasia | 13-10-2014 09:23:45 [#65] |
---|
To w takim razie co ja mam zrobić? Podważyć orzeczenie? |
izael | 13-10-2014 09:33:27 [#66] |
---|
juasia...
ta cała dyskusja własnie o tym, w jakim rozkroku musi stanąć dyrektor:(
jeden zapis zobowiązuje do organizacji NI zgodne z orzeczeniem, a drugi do uwzględnienia całej ramówki i tow kontakcie indywidualnym uczeń-nauczyciel
chcesz, to pisz do PPP i zapytaj, jak niby masz to zrealizować post został zmieniony: 13-10-2014 09:33:35 |
dwalcz | 26-11-2014 22:08:01 [#67] |
---|
Dostałem orzeczenie o NI bez wskazania gdzie ma odbywać się NI. Nie ma słowa czy ma odbywać się w domu czy w szkole. Nie ma też żadnej informacji czy uczeń może brać udział np. jasełkach, szkolnych uroczystościach, wycieczkach itp. W rozmowie tel. dyr. PPP dowiedziałem się, w zasadzie na w-f może przyjeżdżać do szkoły ;)
Co robić? Matka chyba będzie się odwoływać. Na razie nie napisała wniosku o zorganizowanie NI, orzeczenie podała do wglądu.
|
dwalcz | 26-11-2014 22:11:47 [#68] |
---|
ze strony MEN
Do Ministerstwa Edukacji Narodowej docierają pytania rodziców dzieci objętych, z uwagi na stan zdrowia, indywidualnym nauczaniem. Zaniepokojeni pytają: Czy ich dzieci mogą brać udział wyłącznie w zajęciach zorganizowanych indywidualnie z nauczycielem, czy mogą też brać udział w zajęciach edukacyjnych organizowanych dla klasy?
Wyjaśniamy: mogą.
Dzieci i młodzież objęte (ze względu na stan zdrowia znacznie utrudniający uczęszczanie do przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego lub szkoły) indywidualnym obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym lub indywidualnym nauczaniem mogą brać udział zarówno w zajęciach zorganizowanych indywidualnie z nauczycielem, jak i w różnych zajęciach (w tym także edukacyjnych) organizowanych dla oddziału czy grupy uczniów zdrowych. Warunkiem jest wskazanie takiej możliwości w orzeczeniu wydanym przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną (na podstawie zaświadczenia lekarza).
O obejmowaniu dzieci i młodzieży indywidualnym obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym lub indywidualnym nauczaniem (ze względu na stan zdrowia) decyduje publiczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna w wydawanym przez nią orzeczeniu.
Kwestie te reguluje rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 września 2008 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. Nr 173, poz. 1072). Natomiast sposób organizowania indywidualnego nauczania określony jest w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. poz. 1157).
Za zgodą lekarza leczącego dziecko, dzieci te mogą również uczestniczyć w życiu szkoły, zajęciach rozwijających ich zainteresowania i uzdolnienia, uroczystościach i imprezach przedszkolnych lub szkolnych. Mogą również uczestniczyć w innych zajęciach, np. wybranych zajęciach edukacyjnych, jeżeli to wynika z indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka. Podstawą do takiego działania jest przepis § 10 ww. rozporządzenia w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, który wymienia tylko przykładowe rodzaje zajęć, w których dziecko może uczestniczyć. Nie stanowi natomiast katalogu zamkniętego. Tym samym dopuszcza udział dzieci również w zajęciach literalnie nie wymienionych w rozporządzeniu np. zajęciach edukacyjnych, zajęciach dodatkowych, pozaszkolnych itp. Jednocześnie należy zaznaczyć, że udział tych dzieci w ww. zajęciach (organizowanych na podstawie § 10 ww. rozporządzenia) odbywa się poza tygodniowym wymiarem godzin indywidualnego nauczania, wskazanym w § 8 (dla przedszkolaków) i § 9 (dla uczniów szkół) ww. rozporządzenia. Zajęcia te prowadzone są bowiem przez wyznaczonych nauczycieli wyłącznie w indywidualnym i bezpośrednim kontakcie z dzieckiem lub uczniem.
Aktualnie w Ministerstwie Edukacji Narodowej trwają prace nad projektem nowego rozporządzenia, które zastąpi rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 września 2008 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. Nr 173, poz.1072), w którym doprecyzowane zostaną przepisy dotyczące wydawania oraz treści m.in. orzeczeń o potrzebie indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego oraz indywidualnego nauczania.
Departament Informacji i Promocji Ministerstwo Edukacji Narodowej |
izael | 27-11-2014 20:36:16 [#69] |
---|
hmmm
Szanowny MENie, problem dotyczy interpretowania przez PPP i szkoły tego, co wchodzi w skład godzin nauczania indywidualnego - godzin, które mamy od OP.
Zapisy w niektórych orzeczeniach pozwalają na takie myślenie: trochę godzin obowiązkowych w nauczaniu indywidualnym, a reszta (zgodnie z orzeczeniem) z klasą...
no a tego w tym co wyżej absolutnie nie uwzględniono:(
a przecież tu chodzi o sprzeczność w stosowaniu dwóch zapisów rozporządzenia - tego, że mamy realizować to, co zawarto w orzeczeniu i tego, że w godzinach nauczania indywidualnego ma być cała ramówka dla danej klasy | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|