Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Świadectwa i arkusze ocen 2013/2014
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]
mika11-06-2014 13:37:46   [#01]

Zbliża się zakończenie roku, więc pomyślałam że może przydać się przypominajka dokumentacyjna.

Spójrzcie proszę i dopiszcie albo poprawcie.

Świadectwa

Szkoła Podstawowa

Klasa 1, 2, 3

MEN-I/1/2

Klasa 4, 5

MEN-I/3a/2

MEN-I/3a-w/2 – z wyróżnieniem

Klasa 6

MEN-I/6a/2

MEN-I/6a-w/2 – z wyróżnieniem

 

Gimnazjum

Klasa 1, 2

MEN-I/9/2

MEN-I/9-w/2 – z wyróżnieniem

Klasa 3

MEN-I/13a/2

MEN-I/13a-w/2 – z wyróżnieniem

 

Arkusze ocen

Szkoła podstawowa

Klasy 1- 6

MEN-I/37/2

MEN-I/37b/2 – wypełniane komputerowo

Gimnazjum

Klasy 1-3

MEN-I/39/2

MEN-I/39b/2 – wypełniane komputerowo

 

malmar1511-06-2014 19:41:09   [#02]

Arkusze ocen

Szkoła podstawowa

Klasy 1- 6

MEN-I/37/2

MEN-I/37b/2 – wypełniane komputerowo

Gimnazjum

Klasy 1-3

MEN-I/39/2

MEN-I/39b/2 – wypełniane komputerowo

tak sobie siedzę i myślę od samego rana (a wieczór już ;)

kupiłam e-świadectwa z możliwością wydruku arkuszy, a tam jest możliwość wypełnienia arkusza MEN-I/37/2 oraz MEN-I/39/2 komputerowo

ale są też te do wypełnienia komputerowego MEN-I/37b/2 oraz MEN-I/39b/2

niech mnie ktoś oświeci (bo mam chyba jakąś zaćmę umysłową od tej pogody), które mam wybrać

rzewa11-06-2014 21:33:49   [#03]

Świadectwa

Klasa 6

 MEN-I/6/2

 MEN-I/6-w/2 – z wyróżnieniem

Arkusze ocen

Szkoła podstawowa

Klasy 1- 6

MEN-I/37/2 (stare, nie mogą być już stosowane dla uczniów przyjętych do szkoły 1.09.2014) lub MEN-I/37a/2 (nowe)

MEN-I/37b/2 – nowe, wypełniane komputerowo

Gimnazjum

Klasy 1-3

MEN-I/39/2 (stare, nie mogą być już stosowane dla uczniów przyjętych do szkoły 1.09.2014) lub MEN-I/39a/2 (nowe)

MEN-I/39b/2 – nowe, wypełniane komputerowo

malmar15: druku MEN-I/37/2 oraz MEN-I/39/2 nie możesz już stosować dla uczniów rozpoczynających naukę w przyszłym roku szkolnym -> tym uczniom możesz założyć arkusze tylko na wzorach z literkami a lub b: "a" w przypadku, gdy chcesz wypełniać arkusz ręcznie, a "b" wtedy, gdy decydujesz się na wypełnianie przy pomocy komputera


post został zmieniony: 11-06-2014 21:34:12
malmar1511-06-2014 21:52:01   [#04]

Ewuś, to wiem, ale ;)

np. uczeń obecnej kl. III sp ma arkusz MEN-I/37/2, na koniec roku wypełniamy ten arkusz, ale chcemy go wypełnić za rok 2013/2014 komputerowo, poprzednie dwa lata wypełnialiśmy ręcznie

to co robimy?

tak, nie miała baba kłopotu, kupiła se  e-świadectwa ;)

qrcze, oddychać nie ma czym, szare komórki w całkowitym rozkładzie od duchoty ;)

 

rzewa11-06-2014 21:54:05   [#05]

możecie wypełnić komputerowo pod warunkiem, że zrobicie to na tym samym druku, który dotychczas był wypełniany ręcznie

malmar1511-06-2014 22:01:41   [#06]

Ewuniu kochana, jak Ty potrafisz człowiekowi łopatologicznie wytłumaczyć :)))

dzięki wielkie i spokojnej nocy :))

muza12-06-2014 09:20:19   [#07]

Cudna podpowiedź:). A jakie świadectwo dla ucznia klasy 6 i klasy 1 z upośledzeniem lekkim oraz ucznia?  Oraz ucznia klasy 2 z upośledzeniem głębokim? Wszyscy uczniowie w szkole masowej.

elnik12-06-2014 10:07:22   [#08]

Ja też proszę o podpowiedź: uczeń upośledzony w stopniu umiarkowanym klasa I SP. Jakie świadectwo?

rzewa12-06-2014 10:42:24   [#09]

muza: klasa 5: MEN-I/6/2 a klasa 1: MEN-I/1/2

uczeń z upośledzeniem głębokim nie otrzymuje świadectwa, może otrzymać zaświadczenie o przebiegu nauczania wraz z treścią oceny o jakiej jest mowa w §11 ust. 3 rozporządzenia MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz. U. poz. 529)

elnik: MEN-I/1/2


post został zmieniony: 12-06-2014 10:43:06
mika12-06-2014 11:25:42   [#10]

Ewuniu, świetnie że jesteś w tym wątku.

Na postawie pytań nauczycieli przygotowała ściągawkę do świadectw (sp i gimnazjum). Mam nadzieję, że nie ma błędu.

Projekt edukacyjny

§ 21a. 8. Informacje o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego oraz temat projektu edukacyjnego wpisuje się na świadectwie ukończenia gimnazjum.

9. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, uniemożliwiających udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego, dyrektor gimnazjum może zwolnić ucznia z realizacji projektu edukacyjnego.

10. W przypadkach, o których mowa w ust. 9, na świadectwie ukończenia gimnazjum w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego wpisuje się "zwolniony" albo "zwolniona".

Podstawa prawna: Rozp. MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych

 Przedmioty nauczane dwujęzycznie

7. W świadectwach wydawanych uczniom szkół lub oddziałów dwujęzycznych oraz w innych drukach szkolnych dla uczniów szkół lub oddziałów dwujęzycznych obok nazwy przedmiotu nauczanego dwujęzycznie umieszcza się adnotację „nauczany(a) dwujęzycznie”.

Podstawa prawna: Rozp. MEN z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolny.

 

WDŻ

Zajęć „Wychowania do życia w rodzinie” nie wpisujemy ani na świadectwie promocyjnym, ani na świadectwie ukończenia szkoły.

Podstawa prawna: Zapis obligujący do wpisów na świadectwach: „uczestniczył/ uczestniczyła”, w części przeznaczonej na wpisanie dodatkowych zajęć edukacyjnych, uchylono w 2002 r.

 Poziom języków w gimnazjum

a) „III.0” — w przypadku uczniów rozpoczynających naukę danego języka obcego nowożytnego,

b) „III.1” — oznaczającą poziom zbliżony do poziomu A2 w skali globalnej biegłości językowej według „Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment — Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie — w przypadku uczniów kontynuujących naukę danego języka obcego nowożytnego nauczanego w szkole podstawowej;”

Podstawa prawna: Rozp. MEN z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolny.

 Szczególne osiągnięcia

13. Na świadectwach szkolnych promocyjnych i świadectwach ukończenia szkoły, w części dotyczącej szczególnych osiągnięć ucznia, odnotowuje się:

1) uzyskane wysokie miejsca — nagradzane lub honorowane zwycięskim tytułem — w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych przez kuratora oświaty albo organizowanych co najmniej na szczeblu powiatowym przez inne podmioty działające na terenie szkół;

2) osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu, lub środowiska szkolnego.

Podstawa prawna: Rozp. MEN z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolny.

 Kolejność przedmiotów na świadectwie

7. W części świadectwa przeznaczonej na wpisanie obowiązkowych zajęć edukacyjnych należy wpisać obowiązkowe zajęcia edukacyjne zgodnie z kolejnością przyjętą w ramowym planie nauczania dla danego typu szkoły, określonym w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.

Podstawa prawna: Rozp. MEN z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolny.

 Wypełnianie świadectwa:

Słowami w pełnym brzmieniu, bez stosowania skrótów wpisuje się:

  • imię (imiona) i nazwisko,
  • miesiąc i miejsce urodzenia ucznia albo absolwenta,
  • klasę (semestr),
  • oceny z zajęć edukacyjnych,
  • ocenę zachowania
  • miesiąc wydania (§ 14 ust 2 rozporządzenia);

Wypisując świadectwa:

  • w wierszach, które nie są wypełnione, wstawia się poziomą kreskę (§ 14 ust 3 rozporządzenia);
  • w sytuacji zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych - w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z tych zajęć wpisuje się wyraz odpowiednio "zwolniony" albo "zwolniona" (§ 14 ust 3 pkt 1 rozporządzenia);
  • w sytuacji nieklasyfikowania ucznia z zajęć edukacyjnych - w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z tych zajęć wpisuje się wyraz odpowiednio "nieklasyfikowany" albo "nieklasyfikowana" (§ 14 ust 3 pkt 2 rozporządzenia);
  • w przypadku niewypełnienia kilku kolejnych wierszy można je przekreślić ukośną kreską, z wyjątkiem pierwszego i ostatniego wolnego wiersza, w których wstawia się poziome kreski (§ 14 ust 3 rozporządzenia);
  • nazwy zajęć edukacyjnych wpisuje się w pełnym brzmieniu. Dopuszcza się wpisywanie nazwy zajęć edukacyjnych w dwóch wierszach, z tym że w pierwszym wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z zajęć edukacyjnych wstawia się poziomą kreskę (§ 14 ust 4 rozporządzenia).

Podstawa prawna: Rozp. MEN z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolny.

 Przedmioty z poprzednich lat lub semestrów

3. Na świadectwach ukończenia szkoły, w części dotyczącej wyników klasyfikacji końcowej, wpisuje się obowiązkowe zajęcia edukacyjne i oceny roczne uzyskane z tych zajęć w klasie programowo najwyższej, a w szkołach policealnych dla młodzieży oraz w szkołach dla dorosłych — oceny semestralne uzyskane w semestrze programowo najwyższym, oraz te obowiązkowe zajęcia edukacyjne i uzyskane z nich oceny roczne (semestralne), których realizacja, zgodnie ze szkolnym planem nauczania, zakończyła się w klasach programowo niższych (semestrach programowo niższych), z zastrzeżeniem ust. 4.

 

Podstawa prawna: Rozp. MEN z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolny

 Data wydania świadectwa

5. Jako datę wydania świadectwa przyjmuje się, z zastrzeżeniem § 16 ust. 9, datę zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych. W przypadku ucznia, który zdał egzamin poprawkowy lub egzamin klasyfikacyjny po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, jako datę wydania świadectwa przyjmuje się datę zdania tego egzaminu.

 Podstawa prawna: Rozp. MEN z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolny

Anna Foksowicz12-06-2014 12:15:45   [#11]

Chciałam się upewnić

 

Świadectwa

Liceum

Klasa 1, 2 - nowa pp

MEN-I/21a/2

 

Technikum

Klasa 1 ,2 - nowa pp

MEN-I/27a/2

Klasa 3

MEN-I/27/2

 


post został zmieniony: 12-06-2014 12:16:54
izael12-06-2014 12:33:45   [#12]

ooo

jaki pożyteczny na ten czas  wątek:)

rzewa12-06-2014 14:02:12   [#13]

Aniu, tak, jak najbardziej

mika: bardzo pięknie, tylko w przypadku wpisywania przedmiotów i ocen napisałabym, że należy świadectwo wypełnić wzorując się na arkuszu ocen z kolumny klasyfikacja końcowa, a ten należy wypełnić tak jak napisałaś wyżej - bardzo ważne jest by treść świadectwa była zgodna z arkuszem ocen i to arkusz ocen powinien być wypełniony pierwszy

czyli prawidłowa kolejność jest następująca: dziennik lekcyjny -> uchwała w sprawie klasyfikacji -> arkusz ocen -> świadectwo; jest to bardzo istotne zwłaszcza w przypadku ukończenia szkoły

mika12-06-2014 15:58:50   [#14]

Poprawiam:

Świadectwa ukończenia Szkoły Podstawowej 2013/2014

Klasa 6

MEN-I/6/2

MEN-I/6-w/2 – z wyróżnieniem

rzewa12-06-2014 16:20:35   [#15]

co poprawiasz?

przecież tak jest w #03

mika12-06-2014 18:25:02   [#16]

Poprawiam po sobie #01 i dziękuję Ci za czujność.

pepe12-06-2014 20:02:01   [#17]

Dot. arkuszy:

we wcześniejszych wypowiedziach piszecie, że 6 klasa ma arkusz:

MEN-I/37/2, MEN-I/37b/2 – wypełniane komputerowo - #1, #2, #3

a ja mam arkusze dla klasy 6: MENIS-I/110/2

Czy mam złe?

 

 

DMolly12-06-2014 20:29:46   [#18]

A jak jest z symbolami przy językach w szkole ponadgimnazjalnej?

rzewa12-06-2014 20:50:56   [#19]

pepe masz dobrze

http://oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=53276&pst=2#pst2

mika12-06-2014 20:53:53   [#20]

w części przeznaczonej na wpisanie ocen z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, obok nazwy języka obcego nowożytnego, umieszcza się adnotację o poziomie nauczania tego języka:

w szkole ponadgimnazjalnej:

  1. „IV.0” — w przypadku uczniów rozpoczynających naukę danego języka obcego nowożytnego,
  2. „IV.1p.” — oznaczającą poziom zbliżony do poziomu B1 w skali globalnej biegłości językowej, o której mowa w pkt 1 lit. b — w przypadku uczniów kontynuujących naukę danego języka obcego nowożytnego prowadzoną w zakresie podstawowym,
  3. „IV.1 r.” — oznaczającą poziom zbliżony do poziomu B2 w skali globalnej biegłości językowej, o której mowa w pkt 1 lit. b — w przypadku uczniów kontynuujących naukę danego języka obcego nowożytnego prowadzoną w zakresie rozszerzonym,
  4. „IV.2” — oznaczającą poziom zbliżony do poziomu C1 w skali globalnej biegłości językowej, o której mowa w pkt 1 lit. b — w przypadku uczniów oddziałów dwujęzycznych.
Maja1913-06-2014 09:06:16   [#21]

proszę mi jeszcze podpowiedzieć, czy to  ze uczeń ma upośledzenie w st. lekkim wpisuje się albo na świadectwie albo w arkuszu ocen?  Czy tylko w arkuszu ocen?

PiotrekM13-06-2014 09:12:21   [#22]

http://oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=51036

Maja1913-06-2014 09:23:32   [#23]

dziękuję :)

Maja1913-06-2014 09:42:55   [#24]

proszę jeszcze o informację, czy WDŻ wpisujemy w arkuszach, czy nigdzie?

Zwojka13-06-2014 10:18:30   [#25]

Uczniowie z upośledzeniem umiarkowanym I klasa gimnazjum:

arkusze

MEN-I/40a/2 ?

MEN-I/40b/2 wypełniane komputerowo ?

a świadectwa? zaćmę mam chyba ;-( nie widzę 

mika13-06-2014 11:08:08   [#26]

WDŻ nie wpisujemy także w arkuszach.

mika13-06-2014 11:15:40   [#27]

MEN-l/11/2 świadectwo szkolne promocyjne gimnazjum dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do klas I i II gimnazjum

Anna Foksowicz13-06-2014 13:56:54   [#28]

Mam pytanie w kwestii arkuszy dla gimnazjum:

1) Czy dla pierwszaków w roku szkolnym 2013/2014 właściwymi będą MEN-I/39a/2 a dla pozostałych MEN-I/39/2?

2) W klasach drugich i trzecich należy dołączyć do arkusza podpisane przez wychowawcę zaświadczenie o zrealizowaniu projektu edukacyjnego (w arkuszach dla pierwszaków MEN-I/39a/2 jest taka informacja na arkuszu).

3) Czy jeśli przyjmuję ucznia w trakcie roku szkolnego 2013/2014 do klasy pierwszej (ma z poprzedniej szkoły arkusz MEN-I/39/2 założony w klasie pierwszej roku szkolnego 2012/2013 oraz z kolejnej szkoły w roku szkolnym 2013/2014 również MEN-I/39/2) to na jakim wzorze?

 

Dziękuję

rzewa14-06-2014 13:34:48   [#29]

1) w roku szk. 2013/2014 może być i jeden i drugi wzór arkusza, ale w roku sz. 2014/2015 już tylko ten z literką "a" (ew. "b")

2) jeśli masz (a jeszcze możesz) wzór bez literki to dołączasz zaświadczenie, a jeśli już masz arkusz z literką (a w przyszłym roku już taki mieć musisz) to zaświadczenie jest zbędne, gdyż informacja zostanie wpisana do arkusza

3) od 1.09.2014 tylko na wzorze z literką, a lub b w zależności od tego jakie u Ciebie arkusze są

elnik14-06-2014 20:04:54   [#30]

Dowiedziałam się od Rzewy (bardzo dziękuję),  że uczeń klasy I SP - upośledzenie umiarkowane otrzymuje świadectwo opisowe na wzorze MEN I/1/2. Czy dopisuje się na świadectwie adnotację o stopniu upośledzenia i realizowaniu IPET-u?

Proszę o podpowiedź.

juasia14-06-2014 22:02:45   [#31]

A co zrobić z arkuszem uczennicy, która arkusz miała założony w klasie III i nie miała jescze wówczas orzeczenia o upośledzeniu w stopniu umiarkowanym, a w klasie IV już takie orzeczenie posiada. Czy należy zmienić arkusz?

juasia14-06-2014 22:24:34   [#32]

Chciałabym się upewnić czym się różnią świadectwa dla klasy 4 i 5

MEN-I/3/2 i MEN-I-3a/2 (dodany w rozp. zm. z 2013 r)

MEN-I/3-w/2 i MEN -I/3a-w/2  (dodany w rozp. zm. z 2013 r)

podobna sytuacja występuje przy świadectwach ukończenia szkoły

 

rzewa14-06-2014 23:51:03   [#33]

elnik: niczego się nie dopisuje

juasia: należy zmienić arkusz i do niego dołączyć ten poprzedni, czyli ten nowy arkusz wypełniamy od klasy 4, rubryki przeznaczone dla klas 1-3 należy wykreskować lub założyć arkusz wg wzoru z literką "b" i po prostu jako drugą stronę arkusza wydrukować stronę przeznaczoną dla klasy 4

do #32: wzór bez literki (stare świadectwo) ma przedmioty: technika, informatyka
we wzorze z literką (nowe świadectwo) są nowe nazwy przedmiotów: zajęcia techniczne, zajęcia komputerowe

oraz różnią się one kolejnością przedmiotów, gdyż w ramowym planie nauczania z 2012 r. kolejność została zmieniona

juasia15-06-2014 07:57:49   [#34]

bardzo dziękuję rzewo

dota c16-06-2014 00:00:22   [#35]

Uczeń klasy IV doszedł w połowie roku szkolnego. W pierwszym semestrze realizował plastykę, w drugim (w nowej szkole) - nie, bo nie było w spn.

Co z oceną na świadectwie? 

rzewa16-06-2014 01:22:14   [#36]

nie będzie miał w tym roku oceny z plastyki -> będzie ją miał w tej klasie, w której w nowej szkole ta plastyka jest

(a to co było w 4 klasie z tej plastyki nie będzie miało żadnego znaczenia - ani teraz ani później)

terdab16-06-2014 09:47:37   [#37]

W przypadku nieobecności dyrektora (długotrwałe L4) świadectwa podpisuje osoba upoważniona do podpisywania dokumentów - wicedyrektor na swojej pieczątce, czy z up. na pieczątce dyrektora szkoły?

frigg16-06-2014 10:05:01   [#38]

Mam pytanie dotyczące ucznia, który po ukończeniu pierwszego semestru u nas, kontynuował naukę w USA. Wraca 30 czerwca. Jak należy wypisać świadectwo.

Pozdrawiam

aliszek16-06-2014 10:45:13   [#39]

osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu - pytanie: ile powinien trwać taki wolontariat- czy wystarczy rok? mam mieszane uczucia, bo trochę to niesprawiedliwe wobec ucznia, który angażował się przez lata...

frigg16-06-2014 10:54:12   [#40]

moje pytanie z #38 kieruję z pewną nieśmiałością do Rzewy ;-)

MKJ16-06-2014 10:57:37   [#41]

To ja odpowiem do #37...

Zgodnie z USO wicedyrektor zastępuje dyrektora podczas jego nieobecności, więc ma również prawo (i obowiązek) podpisywać świadectwa. A skoro tak, to robi to swoją pieczątką, ponieważ nie robi tego z upoważnienia dyrektora, a z upoważnienia ustawowego.

terdab16-06-2014 11:01:41   [#42]

MKJ dziękuję za odpowiedź.

ametyst197316-06-2014 11:13:10   [#43]

Tak dla pewności:

numer świadectwa to numer z księgi ucznia a nie numer z dzinnika, dobrze pamiętam?

mika16-06-2014 11:56:18   [#44]

Dobrze

mika16-06-2014 11:59:20   [#45]

# 39, nie ma nigdzie przepisów jak ma wyglądać i ile powinna trwać aktywność społeczna ucznia. Jeśli nie macie w tej kwestii uregulowań w statucie (regulamin szkoły, zasady oceniania itp.) to według zdrowego rozsądku.

ametyst197316-06-2014 11:59:26   [#46]

ok, dzięki

mstola16-06-2014 12:00:10   [#47]

Czy wpisujecie działalność w drużynie harcerskiej na świadectwie?

mika16-06-2014 12:05:58   [#48]

Jeżeli uczeń otrzymał zaświadczenie, że jego działania w drużynie jest osiągnięciem w zakresie aktywności społecznej to tak

rzewa16-06-2014 14:35:29   [#49]

do #38: zależy czy uczeń wypisał się ze szkoły czy był po prostu nieobecny -> jeśli nieobecny klasyfikujecie go tak jak każdego innego nieobecnego i zgodnie z tą klasyfikacją wypisujecie świadectwo

jeśli się wypisał, to żadnego świadectwa nie otrzymuje

tomaszek16-06-2014 14:54:37   [#50]

trzy lata? wolontariat najcześciej trwa jeden dzień!! (krążenie po mieście z puszką podczas Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy)

strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]