Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Bezpłatny urlop wychowawczy a pobyt za granicą
strony: [ 1 ]
kasiek03-04-2004 10:43:49   [#01]

Witam wszystkich. Jestem nauczycielem kontraktowym, w bieżacym roku szkolnym jestem zatrudniona na czas określony do końca sierpnia w zastępstwie nauczycielki (mianowanie), która przebywa na bezpłatnym urlopie wychowawczym. Pani ta wraz z całą rodziną od roku przebywa w USA, wylosowała Zieloną Kartę, z tego, co wiem, również legalnie pracuje. Bardzo polubiłam tą szkołę i dzieci, a szczególnie moją klasę, a trochę się obawiam, że nauczycielka może praktycznie w każdej chwili wrócić do pracy, a ja będę musiała szukać czegoś innego. Myślę, że ze znalezieniem nie będzie dużego problemu, jednak chciałabym bardzo zostać tutaj, gdzie jest tak miła atmosfera. Zastanawiam się, jak długo jeszcze ta pani może jeszcze brać urlop, czy może w tym czasie wyjechać za granicę i podejmować legalną pracę (zamiast wychowywać dziecko:-)) ... Rozumiem, że taki wyjazd to życiowa decyzja i pewnie chciała w postaci tego urlopu wychowawczego zostawić sobie jakąś  "otwartą furtkę" na wypadek, gdyby tam coś nie wyszło, ale myślę, że ten cały rok, który minął, to wystarczająco długo...

Gaba03-04-2004 10:57:46   [#02]
maks. dwa lata jest bezpłatnego - ale musi prosić szefa o to, w każdym momencie może zostać odwołana do pracy, nie tzreba podawac przyczny, nie trzeba też tłumaczyc odmowy bezpłatnego!
nn03-04-2004 18:57:31   [#03]