Forum OSKKO - wątek

TEMAT: herbata dla nauczycieli?
strony: [ 1 ]
izael17-10-2013 08:44:22   [#01]

Czy dajecie nauczycielom herbatę, mydło, ręczniki...

jeśli tak, to jaka jest do tego podstawa prawna?

AnJa17-10-2013 08:48:12   [#02]

regulamin pracy to się chyba nazywa

w 3 szkołach byłem likwidatorem tegoż

tzn. mydła itp, nie regulaminu

a wsystkoz e wzgledów osobistych- nie lubię herbaty


post został zmieniony: 17-10-2013 08:48:54
izael17-10-2013 08:50:26   [#03]

:)))

Marek Pleśniar17-10-2013 08:59:29   [#04]

były pijenkne czasy, gdy herbata była bodajże w Karcie Nauczyciela :-)

izael17-10-2013 09:03:38   [#05]

a teraz jej nie ma, bo KN głownie w wersji elektronicznej chodzi:)

ale już wiem, na jakiej podstawie ja wydaję takie ustrojstwa:)

DYREK17-10-2013 09:12:38   [#06]

obecnie pp to

zarządzenie dyrektora

lub

załącznik do regulaminu pracy

lub

układ zbiorowy,

a wszystko wynika z  kodeksu pracy i przepisów bhp

 

tu wątek bhp (herbata, mydło, fartuchy itp.)

http://oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=13543&s=1

tu wątek

odzież ochronna

http://oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=19162&p=504003#post504003

renka17-10-2013 09:13:14   [#07]

u nas mydło i ręczniki w łazience szkolnej, a za herbatę pieniądze :-)

DYREK17-10-2013 09:21:21   [#08]

Dyrektor nie może wypłacać pracownikom ekwiwalentu pieniężnego w miejsce zapewnienia im napoju. Oczywiście, o ile konieczność wydawania napoju na nim spoczywa.

 

Czy dyrektor szkoły może fundować nauczycielom herbatę?

http://edurada.pl/wydarzenia-i-zmiany-w-prawie/
czy-dyrektor-szkoly-moze-fundowac-nauczycielom-herbat/

 

Ręczniki, mydła i herbata w placówce oświatowej

http://www.kadrydlaoswiaty.pl/reczniki-mydla-i-herbata-w-placowce-
oswiatowej/docs/37_34/333/View


post został zmieniony: 17-10-2013 09:28:32
DYREK17-10-2013 09:56:24   [#09]

Przepisy  dotyczące obligatoryjnego przydziału herbaty nie obowiązują i nie ma takiego obowiązku prawnego ze strony dyrektora szkoły.

Dawniej regulowane było przez:

Zarządzenie MOiW z dnia 30.07.1982r. (Dz.Urz. MOiW 1982/10/93,  DZ.Urz. MEN 1991/2/9) w sprawie określenia podstawowych warunków do realizacji przez szkoły i nauczycieli zadań dydaktycznych, wychowawczych i
opiekuńczych.

a w nim:

"art.3.1. Nauczycielowi przysługuje nieodpłatne zaopatrzenie w:   
 (....)                             
c) herbatę w ilości 100 gramów miesięcznie,                           
d) środki do mycia,                                                   
e) odzież roboczą i ochronną, obuwie robocze  i  ochronne  oraz  sprzęt ochrony osobistej.                                                     
2. Ustala się normy wyposażenia w środki do mycia, określone w  tabeli, stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

(....)"

Następnie tego typu artykuły były zwyczajowo wydawane na cele bhp, na zasadzie przepisania starych zapisów do regulaminu pracy.

Zwyczaj ten jest w wielu szkołach nadal kontynuowany;-)


post został zmieniony: 17-10-2013 10:00:00
izael17-10-2013 10:03:58   [#10]

Mam uregulowania w regulamnie, ale musze zmienić Regulamin Pracy, więc i nad tym popracuję.

Dziekuję za podpowiedzi:)

annamaria17-10-2013 10:47:01   [#11]

mam , daję i w miarę dobrej jakości:)

DYREK18-10-2013 11:07:27   [#12]

tak pod rozwagę dyrektora;-)

jeżeli do wydawania herbaty zobowiązują szkołę przepisy BHP, to powstający po stronie pracownika przychód jest zwolniony z opodatkowania

jak wydatek na zakup herbaty jest księgowany w Waszych szkołach?

czy ten wydatek jest zaliczany do przychodu poszczególnego pracownika (konieczność opodatkowania) ?

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]