Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Zapis w arkuszu ocen
strony: [ 1 ][ 2 ]
dorwie24-05-2013 20:40:28   [#01]

W klasie I technikum realizowana jest geografia na poziomie podstawowym, natomiast od klasy II na poziomie rozszerzonym. Czy w związku z tym w arkuszu należy wpisać geografię dwukrotnie, tj. raz jako "geografia" (dla klasy I-szej) i drugi raz "geografia - zakres rozszerzony" (od klasy II-giej)?

Wydaje mi się, że nie mogę w klasie pierwszej wpisać "geografia - zakres rozszerzony", bo nie jest to zgodne z prawdą. Natomiast dopisywanie czegokolwiek w klasie II, przy dokonanym już wcześniej wpisie też nie jest dopuszczalne.

Jeszcze jedno: jeżeli uczeń nie zda egzaminu poprawkowego z geografii w klasie pierwszej, to czy RP może wyrazić zgodę na promocję warunkową (konieczna jest kontynuacja przedmiotu, a w przypadku podwójnego wpisu: "geografia" i "geografia - zakres rozszerzony", ta kontynuacja nie jest taka oczywista).

rzewa25-05-2013 02:40:16   [#02]

w arkuszu masz przedmiot geografia (zakres rozszerzony) i jest w nim ocena uzyskana w klasie I (zakres podstawowy) oraz w klasie II i III (zakres rozszerzony), a w następnej kolumnie (klasyfikacja końcowa) zostaje przepisana ocena uzyskana w klasie III

na świadectwie ukończenia szkoły jest geografia i ocena wpisana w odpowiedniej pozycji kolumny zatytułowanej klasyfikacja końcowa

natomiast na pierwszej stronie świadectwa jest informacja, że z geografii uczeń ten realizował zakres rozszerzony

RP może wyrazić zgodę na promocje warunkową, a rzeczą nauczyciela będzie dopilnowanie by uczeń z zakresu podstawowego opanował wiedzę i umiejętności co najmniej na ocenę dopuszczającą, bo w klasie następnej przedmiot będzie


post został zmieniony: 25-05-2013 02:41:02
bogna25-05-2013 10:37:04   [#03]

Mam takie same wątpliwości jak dorwi;

dla mnie zapis w arkuszu, sugerowany przez rzewę:

zajęcia edukacyjne  klasa pierwsza
geografia - zakres rozszerzony  bardzo dobry

w sytuacji, gdy uczeń w klasie pierwszej realizował tylko zakres podstawowy

jest niezgodny z prawdą.

I nie mam pomysłu, jak te wpisy zrobić,

żebym była przekonana, że wpisuję prawdziwą informację.

Jacek W25-05-2013 12:26:29   [#04]

Podzielam wątpliwości przedmówczyń #1 i 3. Może warto zwrócić się z nimi do autora rozporządzenia, podobnie jak kiedyś w sprawie klasyfikowania dorosłych.

Leszek25-05-2013 14:34:51   [#05]

zapis ust. 11a (nowy w zał. nr 1)

11a. Na arkuszach ocen dla uczniów i słuchaczy liceum ogólnokształcącego oraz na arkuszach ocen dla uczniów technikum, realizujących podstawę programową kształcenia ogólnego określoną w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. poz. 977), obok nazwy obowiązkowych zajęć edukacyjnych realizowanych w zakresie rozszerzonym zamieszcza się adnotację „(zakres rozszerzony)”.

przy arkuszu komputerowym LO (wzór 63g) i technikum (wzór 63h) nie ma problemu poneważ na każdy rok jest odrębna kartka,

natomiast w arkuszach LO (wzór 58a) i technikum (wzór 60a) stosujesz nowe uregulowanie, ponieważ masz dwie kolumny na stronie zatem realizując w kl. I zakres podstawowy a w kl. II rozszerzony to w wykazie przedmiotów piszesz przy "Geografia" zakres rozszerzony, ponieważ w trakcie cyklu i tak uczeń zrealizuje rozszerzenie.

a kiedy było podstawowe lub rozszerzone to i tak wynika z planu nauczania.

po latach i zarchiwizowaniu arkusza nie ma to znaczenia, ponieważ w sumie uczeń zrealizował przedmiot w zakresie rozszerzonym, a niezależnie od rozszerzenia jest jedna ocena końcowa, ponieważ jest to tylko jeden przedmiot.

pozdrawiam

pozdrawiam

Jacek W25-05-2013 18:15:50   [#06]

Leszku, ale jak uczeń po pierwszej klasie przeniesie sie do innej szkoły i będę musiał wydać odpis arkusza ocen, to podpisując się pod tym zakresem rozszerzonym poswiadczę nieprawdę.

dorwie25-05-2013 20:18:54   [#07]

mam tę samą wątpliwość co #06. Chyba, że "zakres rozszerzony" dopisze się do przedmiotu geografia dopiero w klasie II.

Szkoda, że w arkuszu ocen, na 1 stronie, nie ma informacji o rozszerzeniach, tak jak na świadectwach.

Na  świadectwie w klasie I nie wpiszę na stronie pierwszej informacji o rozszerzonej geografii, zrobię to dopiero w klasie II. Natomiast przedmiot, który realizuję jako rozszerzony od klasy I tj. język angielski, będzie wpisany  zarówno na pierwszej stronie świadectwa, jak i w arkuszu ocen: język angielski -zakres rozszerzony" IV.1r.

Leszek25-05-2013 21:20:14   [#08]

zatem zastosuj arkusz w wersji komputerowej i nie będziesz miał wątpliwości,

będziesz pisał o rozszerzeniu tylko przy roczniku, w którym ono będzie.

pozdrawiam

 

Jacek W28-05-2013 07:39:08   [#09]

Nie wiem, czy było już to wałkowane, ale: Ile stron ma arkusz dla LO (63g) i dla ZSZ (63i)?

Leszek28-05-2013 09:21:12   [#10]

LO max 4 przy normalnym promowaniu,

ZSZ max 5 -"- (z kartą zajęć praktycznych),

"studiuje" dłużej - dokładasz strony

pozdrawiam

Jacek W28-05-2013 09:51:06   [#11]

OK, a teraz taka sytuacja. Uczeń LO przerywa naukę przed klasyfikacją roczną. Jego arkusz ma tylko pierwszą stronę? Pierwszą i drugą?

rzewa28-05-2013 11:55:44   [#12]

pierwszą i drugą nie całkiem wypełnioną - jedynie wpisany rok szkolny, nr dziennika i ew. egzamin klasyfikacyjny jeśli sie już odbył

reszta wykreskowana

annamaria01-06-2013 10:21:28   [#13]

a mozna coś wkleić dla przykładu. by uniknąć błędów?

Dżoana01-06-2013 12:24:49   [#14]

Mam wątpliwości co do ilości miejsca na te rozszerzenia. Gdzie się zmieści adnotacja "zakres rozszerzony"?

dyrlo01-06-2013 12:29:38   [#15]

Ręcznie zawsze się mieściło (ciasno bo ciasno ale jednak), komputerowo czcionkę pomniejsz i Ci się zmieści.

Dżoana01-06-2013 17:25:01   [#16]

Nam dyrekcja nic o rozszerzeniach nie mówiła, no i teraz się pewnie nie zmieści. Chyba żeby przedmioty rozszerzone wpisywać osobno pod resztą.

Elbro01-06-2013 17:25:14   [#17]

Pytanie pokrewne - a jeśli ucznia promujemy warunkowo z tejże geografii. bo w profilu jest kontynuacja,  a on we wrześniu zechce zmienić profil na taki bez geografii, bo dojdzie do wniosku, że jednak jej nie lubi?

joszka03-06-2013 11:11:49   [#18]

A jak to będzie z zapisami na świadectwach promocyjnych?

Klasa I geografia

klasa II geografia "poziom rozszerzony" ?

AnJa03-06-2013 11:14:38   [#19]

no to trzeba będzie warunkową promocję zmienić - nie wiem na jakiej podstawie prawnej

z tym, że ja bym nie promował warunkowo uczia, który z podstawy ma ndst a zamierza uczyc się rozszerzonego

na świadectwach - klasa I - na stronie I wykreskowane, w klasie II - w częsci tyczącej rozszerzeń: geografia

na odwrocie tylko ocena - tak jak dotychczas było

annamaria04-06-2013 12:43:45   [#20]

jaka jest różnica miedzy ręcznym a komputerowym arkuszem do klasy 1 LO?

laostic04-06-2013 13:47:14   [#21]

Może ktoś wrzucić przykładowe świadectwo do wymiany plików?

dyrlo04-06-2013 17:26:03   [#22]

tere

jaka jest różnica miedzy ręcznym a komputerowym arkuszem do klasy 1 LO?

Tak w skrócie, ręcznie tzn. wypisane ręką, długopisem niebieskim lub czarnym przez nauczyciela, komputerowy to wydrukowany w drukarce.

Pozdrawiam

jaris-105-06-2013 09:28:15   [#23]

Chyba numerek w rozporządzeniu jest inny.

dyrlo05-06-2013 09:34:03   [#24]

Aaaaaaaaaaaaaaaaa rozumiem, to dość istotna różnica.

AnJa05-06-2013 10:26:17   [#25]

o ile pamietam- wypisywany recznie ma zespolone strony, wydruk to zbiór karet- ale mozłiwe, ze źle pamiętam

dyrlo05-06-2013 14:50:27   [#26]

To akurat maleńka różnica bo po oprawieniu i introligatora nie widać tego, że były zespolone strony :-)

Jacek W06-06-2013 09:44:17   [#27]

Chyba ważniejsze: Zał. nr 1, ust. 19 zdanie drugie Arkusze ocen wypełniane pismem komputerowym są drukowane jednostronnie.

btt07-06-2013 15:35:10   [#28]

w przypadku realizacji matematyki na poziomie podstawowym i rozszerzonym , to oddzielnie wystawić oceny

czy powinna być jedna ocena ??

AnJa07-06-2013 15:46:29   [#29]

jedna

annamaria10-06-2013 08:43:30   [#30]

a jeśli wos idzie od 2 klasy rozszerzony, to bede go mieć 2 razy w arkuszu,

Jacek W10-06-2013 09:23:13   [#31]

raz

annamaria10-06-2013 09:58:50   [#32]

ale jak.......bo juz mam nerwy na ten chaos. Skoro w 1 klasie ma tylko podstawowy.

Jacek W10-06-2013 10:38:37   [#33]

W pierwszej klasie bez dopisku, w drugiej z dopiskiem.

annamaria10-06-2013 10:57:50   [#34]
PRZEDMIOT 1KLASA 2KLASA 3 KLASA
J.P      
JA      
JN      
HISTORIA      
WOS DOSTATECZNY ? ?
GEOGRAFIA      
........      
......      
       

GDZIE MA BYĆ TEN DOPISEK?????? W PIERWSZEJ KLASIE JEST PP, A OD DRUGIEJ PR

laostic10-06-2013 11:29:17   [#35]

Ja  mam taką koncepcję: nazwa przedmiotu będzie w 1 linijce, a w drugiej adnotacja - poziom rozszerzony i np. przy matematyce, która jest rozszerzona od kl. 1 - przy nazwie przedmiotu daję kreskę, a drugiej linijce - ocenę. Natomiast przy fizyce, gdzie rozszerzenie zaczyna się w kl. 2, w klasie pierwszej ocenę wpisuję przy nazwie przedmiotu, a poziom rozszerzony - kreska. A w kl. drugiej, kiedy fizyka jest już rozszerzona - kreska przy przedmiocie, ocena - w linijce "poziom rozszerzony".

Jacek W10-06-2013 11:53:32   [#36]

W arkuszu komputerowym wpisujesz "zakres rozszerzony" w tej klasie, w której rzeczywiście był realizowany zakres rozszerzony.

W niekomputerowym dopisujesz wtedy, kiedy rozszerzenie rzeczywiście jest realizowane.

Tak mi się dzisiaj wydaje :)

 

----

laostic - podaj podstawe prawną do pisania w drugiej linijce o rozszerzeniu.


post został zmieniony: 10-06-2013 11:54:36
AnJa10-06-2013 11:58:48   [#37]

Wydaje mi się jak Jackowi. Koncepcja laostick wygląda sensownie- tyle, że bez pp i rodzi wątpliwośc w sytuacji wystawiania oceny końcowej - wtedy ta fizyka zakończona w klasie I zgodnie z zapisami rozporzadzenia musi być uwzględniona w niej (jako już zakończona wczesniej) i wystąpi razem z rozszerzoną

a ma być 1 ocena z fizyki

laostic10-06-2013 12:17:27   [#38]

Więc jak to ostatecznie wpisać,by było widać kiedy zaczęło się rozszerzenie?

 

rzewa10-06-2013 12:21:33   [#39]

a po co ma to być widać?

laostic10-06-2013 12:22:43   [#40]

W przypadku zmiany szkoły?

rzewa10-06-2013 12:26:00   [#41]

jak będzie zmieniać po pierwszej klasie będzie to widać: będzie wpisane lub nie

a jak będzie zmieniać później nie ma to znaczenia

laostic10-06-2013 12:33:14   [#42]

W klasie pierwszej muszę wpisać angielski rozszerzony (potem nie będę miała linijki), a rozszerzenie zaczynam od 2.

Jacek W10-06-2013 12:34:22   [#43]

Pamiętajmy, że obecnie przy zmianie szkoły z arkusza też nie wiemy wszystkiego, np. czy z jakiegoś przedmiotu po drugiej klasie uczeń przynosi ocenę końcową, czy też miał mieć w trzeciej klasie jeszcze połowę podstawy programowej.

Kiedy zaczęło się rozszerzenie - wynika ze szkolnego planu nauczania, a skoro ustawodawca nie nakazuje wpisywać go do arkusza, to załóżmy, że świadomie.

 

W tym przypadku w klasie pierwszej nie wpisuj zakresu rozszerzonego, zrobisz to za rok.


post został zmieniony: 10-06-2013 12:35:57
mstola10-06-2013 12:39:04   [#44]

Czy dla II klasy gimnazjum zakładamy nowe arkusze?

laostic10-06-2013 12:39:12   [#45]

Ale gdzie, jeśli pod tym angielskim będą już inne przedmioty z klasy 1?

Jacek W10-06-2013 12:51:05   [#46]

Obok nazwy obowiązkowych zajęć edukacyjnych, jak stanowi rozporządzenie.

laostic10-06-2013 12:54:39   [#47]

Nie zmieszczę w 1 linijce , a nie można skracać (kiedy nazwa przedmiotu jest długa wpisujemy ją w 2 linijkach). A za parę lat i tak nie będzie widać kiedy to zostało wpisane.

rzewa10-06-2013 13:05:46   [#48]

wszyscy mieszczą a Ty nie mieścisz?

i nie ma znaczenia potem kiedy to zostało wpisane

mstola10-06-2013 14:08:30   [#49]

ponawiam pytanie - Czy dla II klasy gimnazjum zakładamy nowe arkusze?

kerim10-06-2013 18:17:43   [#50]

§ 3. 1. Dla uczniów i słuchaczy, którzy w roku szkolnym 2012/2013 rozpoczęli odpowiednio klasę pierwszą lub semestr pierwszy szkoły podstawowej, gimnazjum, zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, technikum, szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi i szkoły policealnej, zakłada się arkusze ocen na drukach według wzorów określonych w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

3. Arkusze ocen uczniów i słuchaczy szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej, założone na drukach według dotychczasowych wzorów, są prowadzone na tych drukach do czasu zakończenia przez ucznia lub słuchacza nauki w danej szkole.

4. W latach szkolnych 2012/2013 i 2013/2014 arkusze ocen uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum mogą być zakładane na drukach według dotychczasowych wzorów.

 

2013 r. poz. 384

strony: [ 1 ][ 2 ]