par.3 ust.3 pkt 6 rozporządzenia o klasyfikowaniu mowi że nalezy ustalić tryb i warunki uzyskania wyższej niz przewidywana oceny zachowania. Jakie macie pomysly i rozwiązania w tej kwestii? Jeżeli chodzi o oceny z przedmiotow - to sprawa jest zdecydowanie łatwiejsza - wskazuje się fragment materiału do uzupelnienia, dodatkowe zadania do wykonania itp. ale co z zachowaniem? Jeżeli uczeń coś "nawywijał" albo w jakis sposób nie wywiązywał się z wyznaczonych w kryteriach obowiazków to co? Zezwalać na przyniesienie przysłowiowych"kwiatków" do sali ? Jak wtedy poczuje sie inny uczeń, który przestrzega reguł zachowania i otrzyma taką samą ocenę.
tym bardziej ze w myśl par.2 ust. 3 tegoz rozporządzenia "ocenianie zachowania polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów stopnia respektowania przez ucznia zasad wspólżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków ucznia określonych w statucie szkoły"
Tak więc "rozpoznawanie" ma charakter opisu stanu faktycznego i gdzie tu miejsce na "ocenę wyższą niż przewidywana?" |