Nie mam RSz, mam RR - czyli w sprawach statutu zostaje mi RP Jako pierwszys statut traktuje ten, który został nadany po wejściu w zycie przepisów, gdy to samorządy przejełó placówkę
Od tamtej pory : - przygotowuje projekt zmian, przedstawiam do konsultacji i czekam na ewentualne poprawki i sugestie - każdą zmiane statutu wprowadza RP w formie uchwały przyjmujacej znowelizowana wersje statutu - za kazdym razem jest to tekst jednolity znowelizowanego statutu ( tak prościej i czytelniej) - do kazdej uchwały załaczam liste zmian w stosunku do poprzedniej wersji ( załacznik) - znowelizowany statut zawiera metryczke zmian
Przykład ( fragment) załacznika :
Nowelizacja Statutu Szkoły Podstawowej w xxxxxxxxx
W Statucie Szkoły Podstawowej w xxxxxxxxxxxxxx, uchwalonym (po nowelizacji) przez Rade Pedagogiczną w dniu 13 stycznia 2012 r (uchwała nr ) dokonuje się następujących zmian :
- w § 6 punkt 13 po literze „ g” dodaje się literę „h” w brzmieniu :
h) diagnozowania szczególnych uzdolnień uczniów i podejmowanie działań w kierunku rozwijania ich pasji i zainteresowań, inspirowanie do rozwoju.
- w § 6 po punkcie 21 dodaje się punkty 22 i 23 w brzmieniu : 22. Formy współdziałania rodziców oraz nauczycieli i wychowawców:
a) zebrania z rodzicami lub dni otwarte;
b) spotkania członków Rady Rodziców i nauczycieli;
c) indywidualne konsultacje;
d) korespondencja listowna, kontakty telefoniczne;
e) lekcje otwarta;
f) spotkania okolicznościowe;
23. Zasady współdziałania rodziców oraz nauczycieli i wychowawców:
a) zasada partnerstwa, w której wszystkie podejmowane decyzje mają charakter wspólnie wynegocjowanego kompromisu;
b) zasada pozytywnej motywacji, w której obie strony, a więc szkoła i rodzic wspólnie i dobrowolnie podejmują działania na rzecz dzieci;
c) zasada jedności oddziaływań, która przypomina o konieczności realizowania przez szkołę i rodzinę zgodnych ze sobą celów wychowania;
d) zasada wielostronnego przepływu informacji, w celu konfrontowania opinii o tym, co dzieje się w szkole i w domu dziecka;
e) zasada aktywnej i systematycznej współpracy, która mówi o potrzebie aktywnego i stałego zaangażowania się obu stron w wykonywanie zadań w ramach wzajemnego współdziałania.
- w § 6 punkt 20 dodaje się po słowie "obowiązku "sformułowanie „przedszkolnego lub” i tym samym punkt 20 przyjmuje brzmienie:
20. Umożliwianie realizowania obowiązku przedszkolnego lub szkolnego odpowiednio dzieciom pięcioletnim i sześcioletnim.
........................ nie wyobrazam sobie innej procedury, gdyż nie doszłabym do łądu z tym nigdy
|