Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
powołanie zespołów pomocy psychologiczno - pedagogicznej |
Halszka5 | 19-03-2012 13:37:30 [#01] |
---|
Mam zapytanie czy do 31 marca powinnam powołać zespoły dla uczniów klasy VI? Oni przecież nie będą od września uczniami obecnej placówki. |
AsiaJ | 19-03-2012 13:38:10 [#02] |
---|
nie powinnaś |
jaris-1 | 19-03-2012 13:40:15 [#03] |
---|
AsiaJ: na jakiej podstawie tak twierdzisz?
A co z klasami pierwszymi? |
AsiaJ | 19-03-2012 13:55:40 [#04] |
---|
pierwsze we wrześniu, albo wcześniej, gdy do szkoły trafi dokumentacja ich
dla szóstych nie robisz, podobnie jak dla trzecich w gimnazjum i LO
tzn. jeśli chcesz możesz opracowac KIPU, ale nie zrobisz PDW,bo ucznia już nie będzie w szkle, a tej sytuacji KIPU niezbyt potrzebne
generalnie zasada jest taka, opracowujemy KIPU a potem PDW, dla uczniów, których będziemy miec w szkole od września następnego roku szkolnego
post został zmieniony: 19-03-2012 13:58:12 |
barwi | 19-03-2012 13:57:28 [#05] |
---|
Należy zrobić dla repetanta w klasie VI !!! logika myślenia ! :)) |
DorotaN | 20-03-2012 18:33:11 [#06] |
---|
no bez przesady, chyba w marcu nikt nie planuje liczby tych, którzy nie ukończą szkoły
|
danucha | 20-03-2012 18:51:48 [#07] |
---|
Jak liczne tworzycie te zespoły ? Liczne? Kilka osób? Może doświadczeni gimnazjalni podpowiedzą jak to najlepiej zorganizować .
Przy dużej ilości dzieci potrzebujących pomocy nie jest to łatwe aby sensownie działało,
|
JarTul | 20-03-2012 19:29:00 [#08] |
---|
Z rozporządzenia MEN z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. Nr 228, poz. 1487)
§ 19. 1. Planowanie i koordynowanie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce, o której mowa w art. 2 pkt 5 ustawy, jest zadaniem zespołu składającego się z nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych oraz specjalistów, prowadzących zajęcia z uczniem, zwanego dalej "zespołem".
|
AsiaJ | 20-03-2012 22:56:39 [#09] |
---|
Z założenia, nauczyciele prowadzący zajęcia bezpośrednio z uczniem,
upraszczając, uczący w klasie,
czyli sporo ich w zespole będzie;-) post został zmieniony: 20-03-2012 22:57:01 |
befana | 21-03-2012 08:50:36 [#10] |
---|
Czy na pewno nie należy powoływać zespołów dla uczniów ostatnich klas?
§ 28. 1. Kartę dołącza się do dokumentacji badań i czynności uzupełniających, o której mowa w przepisach w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji. 2. Po zakończeniu uczęszczania przez ucznia do przedszkola, po ukończeniu przez ucznia szkoły oraz w przypadku przejścia ucznia do innego przedszkola lub szkoły rodzice ucznia albo pełnoletni uczeń otrzymują oryginał karty. W dokumentacji, o której mowa w ust. 1, pozostaje kopia karty.
dalej:
§ 37. 1. W terminie do dnia 31 marca 2012 r.: 1) dyrektorzy szkół podstawowych i szkół ponadgimnazjalnych,z wyjątkiem szkół podstawowych specjalnych i szkół ponadgimnazjalnych specjalnych oraz szkół podstawowych ogólnodostępnych i szkół ponadgimnazjalnych ogólnodostępnych, w których zorganizowano oddziały specjalne, utworzą dla uczniów zespoły; 2) zespoły wykonają zadania, o których mowa w § 20 ust. 1. 2. W przypadku uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną w roku szkolnym 2011/2012, zespoły wykonają zadania, o których mowa w § 20ust. 1, po dokonaniu oceny efektywności tej pomocy.
Uczeń klasy szóstej był objęty pomocą, w związku z tym ocena efektywności powinna być w karcie, a kartę (oryginał) zabiera ze sobą do gimnazjum.
więc - uważam, że dla uczniów kl. VI, tak samo jak pozostałych, zespoły powołać trzeba,żeby wykonały to, co zapisano w par. 37 rozporządzenia.Nauczyciele gimnazjum, dyrektor, mogą dodac swoje uwagi do karty, ustalić inne formy i zakres pomocy niż w sp, ale kartę powinni otrzymać.
|
AsiaJ | 21-03-2012 09:53:11 [#11] |
---|
powołuj:-)
nikt ci tego nie zabroni..;-)
zastanawiam się po raz kolejny, po co?
szkoła, do której przyjdzie uczeń i tak zrobi kipu raz jeszcze
nie wiem w jaki sposób w kipu znajdzie się ocena efektywności, skoro działań ppp, w rozumieniu nowego rozporządzenia nie było:-) |
slos | 21-03-2012 10:00:26 [#12] |
---|
A nie mówiłem... Ta część z zespołami i kartami nadaje sie tylko do kosza. Im prędzej tym lepiej. |
Martuta | 21-03-2012 21:58:25 [#14] |
---|
Zespół powołujemy dla każdego ucznia wymagającego wsparcia, czyli zespołów tyle, ile dzieci objętych ppp |
elkap | 21-03-2012 22:03:04 [#16] |
---|
Powołałam tyle zespołów, ilu uczniów zakwalifikowaliśmy do ppp. Z tym, że jeśli kilku uczniów z klasy ma podobne problemy, to zespół dla tych kilku jest jeden. Slos ma rację, że część rozporządzenia z zespołami nadaje się do kosza, w ubiegłym roku powołałam zespoły dla uczniów gimnazjum, których skład we wrześniu się zmienił, gdyż zmieniło mi się kilku nauczycieli, ponadto rodzice około 1/3 uczniów, którzy w marcu wyrazili zgodę na udzielanie ich dziecku ppp, we wrześniu oświadczyli, że z niej rezygnują. Czyli tworzenie zespołów w marcu, to trochę wróżenie z fusów, chyba, że jakaś szkoła ma to szczęście, że kadra się nie zmienia i ma wszystkich potrzebnych specjalistów. Oczywiście jestem za określeniem w marcu potrzeb uczniów, tak, by do projektu organizacyjnego było wiadomo jakich specjalistów będę potrzebowała, co dam radę zapewnić z art 42, a na co potrzebuję dodatkowych godzin. |
Martuta | 21-03-2012 22:04:44 [#17] |
---|
Może na logikę jest tak jak piszesz, ale zgodnie z przepisami musisz powołać 102 zespoły. |
AsiaJ | 22-03-2012 00:21:59 [#18] |
---|
matko...zespoły uczących w klasie
jak my sobie uwielbiamy komplikować rzeczywistość i dodawać roboty
;-) |
grażka | 22-03-2012 05:43:02 [#19] |
---|
Jedyna robota to papiery
Powołujesz zespoły, czyli 1 dziecko = 1 zespól
Robicie sobie gotowce protokołu przed przed spotkaniem zespołu, można nawet zalecenia od razu wpisać, drukujecie.
Potem zebranie - trzeba powiadomić rodziców, a jak nie przyjdą, to nic się nie stanie. Podpisujecie protokoły plus KIP - a rodzicom dajecie kartki, że pomoc dzieci dostaną w poradni. Chyba, że macie specjalistę na etacie.
Jedyna robota z papierami - tak było w gimnazjum mojego syna.
Przypuszczam bowiem, że gmina nie da Wam grosza na specjalistów dla dysfunkcyjnych.
A zdolnych już pewnie robicie w ramach godzin z art. 42.
i finito. |
hanabi | 22-03-2012 06:28:04 [#20] |
---|
Robicie sobie gotowce protokołu przed przed spotkaniem zespołu, można nawet zalecenia od razu wpisać, drukujecie.
Potem zebranie - trzeba powiadomić rodziców, a jak nie przyjdą, to
nic się nie stanie. Podpisujecie protokoły plus KIP - a rodzicom dajecie
kartki, że pomoc dzieci dostaną w poradni. Chyba, że macie specjalistę
na etacie.
a jak to się ma do rozporządzenia o udzielaniu pp w szkołach?
|
dyrlo | 22-03-2012 14:30:10 [#22] |
---|
Moim zdaniem i na logikę - i tak zrobiliśmy u nas: zespoły "klasowe". Przewodniczący zespołu wychowawca, członkowie wszyscy uczący + pedagog + specjalista (w zależności od potrzeb). Koordynator - pedagog szkolny. Spotykamy się i omawiamy wszystko co dotyczy uczniów danej klasy. Np. w IIa - 3 uczniów objętych pomocą. Zespół zbiera się i zajmuje się uczniami tej klasy. Rodzice umówieni na co 20 minut. W sumie ten zespół składa się z trzech "podzespołów" bo trzech uczniów. |
JarTul | 22-03-2012 14:46:20 [#23] |
---|
Do #18
Z rozporządzenia o ramowych statutach: "Nauczyciele prowadzący zajęcia w danym oddziale tworzą zespół, którego
zadaniem jest w szczególności ustalenie zestawu programów nauczania dla
danego oddziału oraz jego modyfikowanie w miarę potrzeb."
Zatem te "zespoły uczących w klasie" (oddziale) istnieją "z mocy prawa".
|
mimka | 22-03-2012 16:44:12 [#24] |
---|
Poratujcie. Jak powołujecie zespoły? Jednym zarządzeniem, w którym wymieniacie wszystkich uczniów ze SPE i z powołanymi dla nich zespołami? Czy może dla każdego ucznia osobne zarządzenie? Ja mam takich uczniów 30 w kl. I - III i drugie tyle w IV - VI. Doradźcie, jak to u was wygląda. Jeśli można, to proszę o wzór takiego zarządzenia. Dzięki |
slos | 22-03-2012 18:14:47 [#26] |
---|
I to jest chore... Acz odpowiada wymaganiom tej specyficznej intelektualnie części rozporzadzenia. Swoją droga podziwiam kraeatywność rozporzadzeniową :-))) |
grażka | 22-03-2012 18:16:40 [#27] |
---|
Hanabi - autocytat:
Robicie sobie gotowce protokołu przed przed spotkaniem zespołu, można nawet zalecenia od razu wpisać, drukujecie.
Jeśli dla dziecka mamy zalecenia z poradni (opinia lub orzeczenie), to chyba są gotowe przed spotkaniem, prawda? I zespół ma obowiązek zgodnie z rozporządzeniem je uwzględnić.
A wniosek o objęcie pomocą nauczyciele pewnie wcześniej omówili - to i wnioski/zalecenia z tego omówienia są? I można je w protokole wpisać?
Jak jest obecny rodzic i ma inne zdanie, to w wolnym miejscu się je umieści.
Jak i np. odmowę rodzica, że objęcia dziecka pomocą nie życzy sobie - wydaje mi się, że i na forum ktoś o takim przypadku pisał.
A jak rodzice są umówieni co 20 minut to warto mieć wymagane dokumenty podszykowane.
Potem zebranie - trzeba powiadomić rodziców, a jak nie przyjdą, to nic się nie stanie.
A gdzie w rozporządzeniu są konsekwencje nieobecności rodzica? Np. wyznaczenie drugiego terminu, doprowadzenie siłą itp.
Podpisujecie protokoły plus KIP - a rodzicom dajecie kartki, że pomoc dzieci dostaną w poradni.
Jeśli szkoła nie ma "na stanie" specjalisty do prowadzenia zajęć - a ich kwalifikacje są w rozporządzeniu określone - to dziecko dostaje wyłącznie kartkę do poradni. Przeżyłam tak z osobistym dzieckiem i nikt tu na forum nie widział w tym niezgodności z rozporządzeniem.
W przedszkolu nie mamy logopedy - i gmina grosza na niego nie da. Też dałyśmy kartki o opiece logopedycznej w poradni.
Ja już słuszałam rok temu pomysły, że ma nauczyciel terapię logopedyczną prowadzić - i przyjeżdżać w tym celu co miesiąc do poradni, gdzie go logopeda ćwiczeń będzie uczył.
I że mam dzieci wspierać w ramach swoich godzin dydaktycznych, w tej części podstawy do zagospodarowania przez nauczyciela - ja z 2 dzieci wspieranych przy stoliczku, a 23 pozostałych bawi się dookoła.
I nie w kuluarowych szeptankach te rewelacje były, ale z ust wdrażających ppp specjalistów na poważnych wydawałoby się konferencjach.
Nie neguję wspierania - ale to nie da się kolejny raz zrobić "bezkosztowo".
Więc jest jak jest. :/
I tej emotki w moim poprzednim wpisie zabrakło. |
zosiaz1 | 22-03-2012 18:19:43 [#28] |
---|
do kiedy trzeba te zespoły powołać???? nie jest już za późno??? |
jurkoz | 22-03-2012 19:08:30 [#29] |
---|
zosiaz1: Do 31 marca. Przecie napisane w #1 (i w rozporządzeniu też). Do 31 marca jeszcze tydzień.
Ja mam inne pytanko: czy jeśli godzin z art. 42 KN nie wystarcza na zapewnienie pomocy, pedagodzy już też "obstawili" tyle ile mogą, a innych specjalistów w szkole nie ma, to OP musi przydzielić dyrektorowi dodatkowe godziny na realizację PPP czy jak se chce?
|
juasia | 22-03-2012 21:15:32 [#30] |
---|
A czy zespoły powołuje się też do 31 marca dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego? Czy dopiero we wrzesniu? |
Jacek | 22-03-2012 21:23:11 [#31] |
---|
a jest gdzieś napisane w rozporządzeniu, że dyrektor ma powołać zespół zarządzeniem? ..napisane jest, że dyrektor ma utworzyć zespoły.. więc może to zrobić metodą paluchową czyli ty i ty jesteś w zespole albo wywiesić w pokoju nauczycielskim kartkę (jedną) kto jest w zespole bez stosowania zarządzenia powołującego zespół dla każdego ucznia |
Martuta | 22-03-2012 22:03:09 [#32] |
---|
W rozporządzeniu nie ma też nic o protokołach spotkań utworzonych zespołów. Odzwierciedleniem pracy zespołu jest KIP
do zosiaz1- myślę, że my powinniśmy o brakujące, a konieczne godziny wystąpić- ująć w arkuszu. A co OP ? zobaczymy, zapewne będzie bardzo różnie Jakoś nie widzę wystarczającego narzędzia przymusu.
|
hanabi | 23-03-2012 07:13:49 [#33] |
---|
#27
Grażko
w rozporządzeniu wyraźnie napisano:
1. 1.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana
uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce … nie ma w nim ani słowa o tym, że ma być udzielana w poradni, ideą tego rozporządzenia było udzielanie pomocy dziecku w środowisku codziennego funkcjonowania, gdyby pomoc miała być udzielana w poradni właściwie nie byłoby potrzeby zmiany rozporządzenia;)
2.
§ 6. 1. W szkole pomoc
psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana uczniom w formie:
1) klas terapeutycznych;
2) zajęć rozwijających uzdolnienia;
3) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
. 4) zajęć specjalistycznych:
korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych
zajęć o charakterze terapeutycznym;
w punkcie 4 nie ma żadnego zastrzeżenia dotyczącego odesłania dziecka do specjalisty w poradni, więc rolą dyrektora ( zdaję sobie z tego sprawę jak trudną) jest tak zorganizowac pracę , by zajęcia te były na terenie szkoły, placówki czy przedszkola
3.
§ 21. 1. Dyrektor przedszkola, szkoły i placówki, o której mowa
w art. 2 pkt 5 ustawy, na podstawie
zaleceń zespołu, o których mowa w § 20 ust. 1 pkt 2, ustala dla
ucznia formy, sposoby i okres udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane. Wymiar
godzin zajęć, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 2–5 i ust. 2 pkt
1, ustala się z uwzględnieniem godzin do dyspozycji dyrektora szkoły, o których
mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia
26 stycznia 1982 r. — Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674,
z późn. zm. 3) ).
to Ty jako dyrektor ustalasz wymiar pomocy dziecku, jak więc ustalisz wymiar pomocy logopedycznej udzielanej na terenie poradni? wchodząć w kompetencje jej dyrektora?
4. W rozporządzeniu nie ma ani słowa o protokole z posiedzeń zespołu, to dodatkowa nikomu niepotrzebna praca, którą dobrowolnie na siebie przyjmujecie;)
napisano natomiast:
§ 27. 1. Zespół zakłada i prowadzi kartę indywidualnych potrzeb
ucznia, zwaną dalej „kartą”. Karty nie zakłada się dla ucznia posiadającego
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
2. Karta zawiera:
1) imię (imiona) i nazwisko ucznia;
2) nazwę przedszkola lub szkoły oraz oznaczenie grupy lub oddziału, do
którego uczeń uczęszcza;
3) informację dotyczącą:
a) orzeczenia o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego
przygotowania przedszkolnego, orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania
lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej
— z podaniem numeru i daty wydania orzeczenia lub opinii,
b) potrzeby objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną
stwierdzonej w wyniku przeprowadzonych działań pedagogicznych, o których mowa w
§ 18 ust. 1;
4) zakres, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej z
uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości
psychofizyczne;
5) zalecane przez zespół formy, sposoby i okresy udzielania pomocy
psychologiczno-pedagogicznej;
6) ustalone przez dyrektora przedszkola lub szkoły formy, sposoby i
okresy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin, w
którym poszczególne formy pomocy będą realizowane;
7) ocenę efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
8) terminy spotkań zespołu;
9) podpisy osób biorących udział w poszczególnych spotkaniach zespołu.
i na koniec
§ 32. Wsparcie merytoryczne dla nauczycieli, wychowawców grup
wychowawczych i specjalistów udzielających pomocy psychologiczno-pedagogicznej
w przedszkolu, szkole i placówce zapewniają poradnie
psychologiczno-pedagogiczne, w tym poradnie specjalistyczne, oraz placówki
doskonalenia nauczycieli.
wsparcie merytoryczne, ale nie praca z dzieckiem w poradni zamiast w szkole;)
co do rodzica to rzeczywiście tak jest w rozporządzeniu powiedziano, że "korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole i placówce jest dobrowolne i
nieodpłatne" rodzic ma więc prawo z niej nie skorzystać, ale napisano też, że "rodzice mogą uczestniczyć w pracach zespołu
i
"Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest organizowana i udzielana we współpracy z:
2) poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi"
według mnie dziecko nie może dostać zamiast pomocy kartki do poradni;)
|
AsiaJ | 23-03-2012 09:49:56 [#34] |
---|
jurkoz,
na rewalidację OP ci musi dać, na inne zajęcia przede wszystkim Ar. 42 KN, gdy potrzeba więcej możesz wnioskować do OP-u o więcej, ale czy da nie wiadomo. zależy od woli i finansów OP. |
jurkoz | 23-03-2012 11:56:01 [#35] |
---|
Bardzo dziękuję.
Nasz OP (tak pewnie jak i inne) niechętnie do zwiększania czegokolwiek podchodzi, ale wnioskować zawsze można, jeśli jest taka pilna potrzeba uzasadniona liczbą uczniów z opiniami, orzeczeniami itp. i brakiem mozliwości. Nie chcę demonizować problemu, ale skoro została już wymyślona taka pomoc psychologiczno pedagogiczna to wkurza mnie, że znowu musimy coś kombinować tylko żeby nadzór się nie przyczepił, a PPP jak była tak będzie fikcją. Nie przyjmuję do wiadomości zasady typu: "daj na luz - powołaj zespoły, załóż karty, ustal formy, powiadom rodziców i niech się kręci"... chyba nie o to chodzi, jeśli już jest tio róbmy porządnie lub wcale (jeśli nas nie stać).
|
mich08 | 23-03-2012 13:16:05 [#36] |
---|
Powołujecie zespół dla uczniów szczególnie uzdolnionych? - czy dla uczniów uczęszczajacych na kółko np. polonistyczne - przygotowanie do konkursu przedmiotowego
|
AsiaJ | 23-03-2012 13:54:32 [#37] |
---|
szczególnie uzdolnionych |
grażka | 23-03-2012 14:31:51 [#38] |
---|
Ok. KIP zamiast protokołów nawet mi pasuje, protokoły robiłyśmy rok temu gdy wszyscy się ppp uczyli.
Natomiast w sprawie kartek do poradni może AnJa i AsiaJ coś powiedzą? Bo jak pisałam o mojej osobistej sytuacji - gimnazjum - nie widzieli w tym absolutnie problemu.
I jeśli nie ma w przedszkolu/szkole logopedy, to jak ma dyrektor zalecić terapię logopedyczną? Opiekę pedagoga specjalnego? Psychologa? Kto takie zajęcia będzie prowadził? Nauczyciel bez kwalifikacji?
OP mówi - nie dam. Koniec rozmowy.
I - czy terapia pedagogiczna w przedszkolu - my nie mamy godzin z art. 42, pensum 25 godzin - może być 26 a czasem i 27 zlecaną, dokumentowaną i rozliczaną godziną pracy nauczyciela (w ramach jegio 40 godzinnego tygodnia pracy?), który akurat ma do terapii kwalifikacje? |
grażka | 24-03-2012 08:04:23 [#39] |
---|
I jeszcze moja osobista refleksja - oddaje ją tekst Marzeny Żylińskiej i komentarz Ksawerego - my zamiast burzyć mury, wznosimy i udoskonalamy nieustannie podpory, nadbudowy i rusztowania wokół nich. |
izael | 24-03-2012 09:48:26 [#40] |
---|
grażko, my? to znaczy kto?
artykuł bardzo ciekawy i jest w nim (niestety) dużo prawdy
niestety - bo to gorzkie
tylko jak nauczyciele/dyrektorzy mają sobie radzić z całym systemem?
rozlicza się nas z wyników na sprawdzianach, z papierów, a realizacji godzin i tematów, a nie z pracy z konkretnym uczniem
ważniejsze jest, czy umiemy napisać program dostosowania... niż jakie efekty to da w pracy z Jasiem, Anią...
a pani Żylińska bardzo interesująco mówi i pisze:) daje do myślenia:)
|
grażka | 24-03-2012 15:25:38 [#41] |
---|
My - nauczyciele i dyrektorzy - ja osobiście też. Piszę programy, dostosowania, wspierania, które mają "dociągnąć" dziecko do wzorca - zamiast dać mu czas na osiągnięcie dojrzałości lub umiejętność życia i bycia innym. |
slos | 24-03-2012 15:29:09 [#42] |
---|
Mówić "nie" na rozliczanie z papierów, ządać na piśmie wątpliwych prawnie poleceń, stosować się do treści przepisów, a nie "bo tak zawsze było", "bo na szkoleniu powiedziano", "bo tak wymagamy" - jeśli będą to robić wszyscy, wtedy takich problemów nie będzie. Tyle razy juz o tym było... Robić swoje. |
drops | 26-03-2012 10:53:05 [#43] |
---|
Czy ktoś z Was już robił w gimnazjum ewaluację pomocy psych-ped? Jak to robicie? |
Bromba1 | 26-03-2012 13:47:49 [#44] |
---|
Mówić "nie" na rozliczanie z papierów, ządać na piśmie wątpliwych
prawnie poleceń, stosować się do treści przepisów, a nie "bo tak zawsze
było", "bo na szkoleniu powiedziano", "bo tak wymagamy" - jeśli będą to
robić wszyscy, wtedy takich problemów nie będzie. Tyle razy juz o tym
było... Robić swoje.
No to ja mam zrobić.
W szkole powołano zespoły według kategorii podanych w rozporządzeniu. Mnie przypisano do zespołu w którym nie uczę ani jednego dziecka. A teraz mamy takie polecenia:
- maj/czerwiec -przeprowadzić spotkania z rodzicami -ok
-wybrany dzień czerwca przeprowadzić ewaluację pracy zespołu (o co chodzi i po co? i czy to zgodne z rozporządzeniem? I czy o to w nim chodzi?)
Najważniejsze zadanie zespołu według dyrekcji to bieżące monitorowanie osiągnięć dzieci znajdujących się pod opieką zespołu. Jeżeli jakiś uczeń otrzyma na koniec roku jedynkę to my jako zespół będziemy musieli się dyrektorowi z niej wytłumaczyć- zadana nam pytanie co zespół zrobił, żeby tej jedynki nie było.
- Czy to nie jest nadinterpretacja? Czy możemy jako nauczyciele jakoś się przed takimi poleceniami i pytaniami obronić? Czy jesteśmy na straconej pozycji?
|
befana | 26-03-2012 13:59:30 [#45] |
---|
http://img1.demotywatoryfb.pl/uploads/201104/1304138941_by_DjSnikers_500.jpg
a tak poważnie:
w trakcie ewaluacji zewnętrznej ewaluatorzy sprawdzają, czy zespół nauczycieli przeprowadził ewaluację pracy zespołu w sposób: A) spontaniczny B) planowy C) okresowy D) systematyczny - no to dyrektor was motywuje,żebyście przeprowadzili:)))
- i coś z jednego wiersza:"Jaki z tego morał?- nijak wymyślić nie umiem"
|
Bromba1 | 26-03-2012 14:58:24 [#47] |
---|
Moje pytania sa calkiem serio. |
wega | 26-03-2012 17:56:31 [#48] |
---|
Wychodzi mi, że na podstawie
§38 Rozporządzenia
Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad
udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych
przedszkolach, szkołach i placówkach,
że w roku 2011/12 ( dla wszystkich klas)
organizujemy pomoc psychologiczno- pedagogiczną w szkołach podstawowych ogólnodostępnych po staremu
a przymierzamy się
do roku przyszłego wobec czego klas VI nie bierzemy pod uwagę przy powoływaniu zespołów.
Tak czy nie? |
Ala | 26-03-2012 18:40:24 [#49] |
---|
tak |
wega | 26-03-2012 18:40:41 [#50] |
---|
Oczywiście tak, - już było w # 2:) |
|