Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
rewalidacja 2h x il. uczniów |
Cyrmela | 07-10-2012 21:11:59 [#51] |
---|
Jakie programy powinny być napisane dla:
1. ucznia ze sprzężoną niepełnosprawnością upośledzonego w stopniu umiarkowanym /nauczanie indywidualne/ - kl.V sp
ten uczeń ma też 1 godz. rewalidacji
2. dziecka upośledzonego w stopniu głębokim objętego indywidualnymi zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi
3. dziecka upośledzonego w stopniu lekkim - kl.I sp , klasa ogólnodostępna + 2 godz. rewalidacji
|
rzewa | 08-10-2012 00:35:02 [#52] |
---|
1 i 3 - IPET zgodnie z rozp. o pomocy p-p
2. nauczyciel prowadzący (we współpracy z psychologiem - jak nie ma w szkole to tym z PPP) opracowuje indywidualny program zajęć zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 30 stycznia 1997 r. w sprawie zasad organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim (Dz. U. Nr 14, poz. 76) prowadzi również dokumentację zajęć: dziennik zajęć i zeszyt obserwacji
§ 8. ust. 1. Zajęcia obejmują przede wszystkim: 1) naukę nawiązywania kontaktów w sposób odpowiedni do potrzeb i możliwości uczestnika, 2) kształtowanie sposobu komunikowania się z otoczeniem na poziomie odpowiadającym indywidualnym możliwościom uczestnika, 3) usprawnianie ruchowe i psychoruchowe w zakresie dużej i małej motoryki, wyrabianie orientacji w schemacie własnego ciała i orientacji przestrzennej, 4) wdrażanie do osiągania optymalnego poziomu samodzielności w podstawowych sferach życia, 5) rozwijanie zainteresowań otoczeniem, wielozmysłowe poznawanie tego otoczenia, naukę rozumienia zachodzących w nim zjawisk, kształtowanie umiejętności funkcjonowania w otoczeniu, 6) kształtowanie umiejętności współżycia w grupie, 7) naukę celowego działania dostosowanego do wieku, możliwości i zainteresowań uczestnika oraz jego udziału w ekspresyjnej aktywności.
ust. 2. Indywidualny program zajęć opracowuje prowadzący te zajęcia nauczyciel we współpracy z psychologiem na podstawie wskazań zawartych w orzeczeniu kwalifikacyjnym. post został zmieniony: 08-10-2012 00:36:38 |
Władysława Klecka | 08-10-2012 19:22:58 [#53] |
---|
wracajac do/18/ kto wg Was powinien prowadzic zajecia rewalidacyjne -usprawniajace dla ucznia niepelnosprawnego ruchowo? |
Cyrmela | 08-10-2012 21:24:33 [#54] |
---|
Rzewo,
Dziękuję :)
Szczególnie nie byłam pewna co do ucznia upośledzonego w st. umiarkowanym |
Ala | 09-10-2012 10:12:52 [#55] |
---|
#53
według mnie specjalista od rehabilitacji,
może któryś z wuefistów ma kwalifikacje
ale przede wszystkim trzeba przeczytać dokładnie orzeczenie i wskazania tam zawarte a potem odpowiedniego specjalistę znaleźć |
bialy1967 | 06-09-2016 11:55:38 [#56] |
---|
http://orka2.sejm.gov.pl/INT7.nsf/klucz/750C01AA/%24FILE/z07734-o1.pdf |
olaszyma | 28-09-2016 14:00:29 [#58] |
---|
Mam pytanie czy zajęcia logopedyczne przysługują uczniowi na każdym etapie kształcenia - również w gimnazjum? Czy jeżeli ma rewalidację (wskazaną w orzeczeniu - up. lekkie) to logopedyczne ma mieć dodatkowo czy z tych 2 h rewalidacji? |
Ala | 28-09-2016 14:36:44 [#59] |
---|
Moim zdaniem, dodatkowo |
Dorotka N | 28-09-2016 21:58:36 [#60] |
---|
moim zdaniem też dodatkowo, tak daję |
bialy1967 | 30-09-2016 15:24:59 [#61] |
---|
Chyba że w orzeczeniu ma zapis typu "zajęcia rewalidacyjne prowadzone przez logopedę", co u mnie miało miejsce. | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|