Forum OSKKO - wątek

TEMAT: kl.I-III- j.niemiecki
strony: [ 1 ]
maryśka11-01-2004 19:27:49   [#01]

Jaką ocenę powinien wystawić nauczyciel j.niemieckiego w klasach I-III- opisową? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Maryśka

Maryśka211-01-2004 21:08:29   [#02]
A co na to Wasz Szkolny System Oceniania?
beera12-01-2004 08:55:02   [#03]

3. Klasyfikowanie końcoworoczne w klasach I - III szkoły podstawowej polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia w danym roku szkolnym i ustaleniu jednej oceny klasyfikacyjnej oraz oceny zachowania, zgodnie z § 11 ust. 3 i § 12 ust. 4, z zastrzeżeniem ust. 3a.

3. W klasach I - III szkoły podstawowej ocena klasyfikacyjna jest oceną opisową, z zastrzeżeniem ust. 4.

4. W klasach I - III szkoły podstawowej ocena zachowania jest oceną opisową, z zastrzeżeniem ust. 4a.

Chodzi Ci o klasyfikację śródroczną, czy końcoworoczną?

Końcoworoczna jest opisana w przepisach , śródroczna karmi się swoimi prawami, choć też wynika z przepisów:
§ 9. 1. Klasyfikowanie śródroczne polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania i ustaleniu ocen klasyfikacyjnych, według skali określonej w statucie szkoły, oraz oceny zachowania, z zastrzeżeniem ust. 1a i 6.

Tu warto rzeczywiście popatrzeć do statutu.

Grażyna12-01-2004 19:30:38   [#04]

u nas jest opisowa (na świadectwie, czy na kartce na półrocze dla rodzica), ale ograniczamy się do jednego zdania "brał udział w zajęciach języka angielskiego", a jedynie w przypadku bardzo dobrych uczniów piszemy więcej. Są to w końcu zajęcia dodatkowe. Tym bardziej, że

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ

z dnia 21 marca 2001 r.

w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych

1a. Oceny klasyfikacyjne z dodatkowych zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne dodatkowe zajęcia edukacyjne. Ocena klasyfikacyjna końcoworoczna (semestralna) z dodatkowych zajęć edukacyjnych nie ma wpływu na promocję do klasy programowo wyższej (na semestr programowo wyższy) ani na ukończenie szkoły.

A w WSO mamy stosowny zapis.

Leszek12-01-2004 19:39:16   [#05]

Ale byłoby miło, gdyby germanista pokusił się o wskazanie w opisówce postępów, które czyni dziecko w zakresie posługiwania się j. obcym... chyba, że mu się nie chce ...

Pozdrawiam

Grażyna12-01-2004 19:59:33   [#06]
to nie o to chodzi, ale jeśli uczeń nie czyni postepów? W klasach młodszych powinna to byc nauka poprzez abawę. Dlatego u nas opisówka jest TYLKO dla tych co czynia postepy.
Jolabj12-01-2004 22:12:52   [#07]

Grażynko

A co w sytuacji gdy język niemiecki jest językiem ojczystym a więc obowiązkowym(chodzi o tych uczniów w klasach I - III, których rodzice złożyli deklarację przynależności do mniejszości narodowej).

Pozdrowienoia Jola.Czytałam,że jedziecie na zjazd pod Warszawę z Lilą -samochodem.Ja teraz mieszkam i pracuję w Raciborzu -może zabrałabym się z Wami.

Grażyna13-01-2004 16:52:11   [#08]

jak najbardziej

A z językiem oczystym, to nie wiem, nie mam przemyslen na ten temat, ani takich doświadczeń

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]