Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Zmiany - co zamiast KO, OKE, CKE.... OSKKO podejmie konsultację
strony: [ 1 ][ 2 ]
Marek Pleśniar22-12-2010 11:31:47   [#01]

Będziemy mieli o czym porozmawiać z panią minister w Krakowie na naszej konferencji.

Poniższe zagadnienia planujemy na konferencjęhttp://oskko.edu.pl/konferencjaoskko2011/index.html

oraz niezwłocznie po oficjalnym przedłożeniu podejmiemy konsultację

Niebawem projekt ustawy dotyczący nadzoru pedagogicznego

PAP 2010-12-21, ostatnia aktualizacja 2010-12-21 19:40

W najbliższych dniach do konsultacji trafi projekt ustawy o systemie oceniania jakości edukacji - zapowiedziała minister edukacji Katarzyna Hall. Projekt zakłada m.in. zmiany w nadzorze pedagogicznym, w tym powołanie naczelnego inspektora jakości edukacji.

Jak przypomniała Hall we wtorek podczas spotkania z dziennikarzami, zasadniczą zmianą, którą ma wprowadzić nowa ustawa, jest powierzenie nadzoru pedagogicznego, który obecnie sprawują kuratorzy oświaty, zupełnie nowym jednostkom. Będzie to Krajowy Ośrodek Jakości Edukacji (KOJE) i podległe mu regionalne ośrodki jakości edukacji (ROJE).

Jednostki te przejmą także zadania i pracowników Centralnej Komisji Egzaminacyjnej oraz okręgowych komisji egzaminacyjnych, które zostaną zlikwidowane
. W krajowym ośrodku i w regionalnych ośrodkach - według minister edukacji - pracę znajdzie też większość obecnych pracowników kuratoriów. W regionalnych ośrodkach pracować będą inspektorzy, którzy będą prowadzić nadzór pedagogiczny bezpośrednio nad szkołami.

Do zadań Krajowego Ośrodka Jakości Edukacji należeć będzie m.in. nadzorowanie i koordynowanie nadzoru pedagogicznego na terenie kraju (w wyjątkiem szkół prowadzonych przez poszczególne resorty, np. kultury, rolnictwa, sprawiedliwości), przygotowanie i przeprowadzenie egzaminów zewnętrznych. Na czele krajowego ośrodka stanie naczelny inspektor jakości edukacji. Podlegać będzie mu też Ośrodek Rozwoju Edukacji, który przestanie być placówką doskonalenia nauczycieli o zasięgu ogólnokrajowym, a jego głównym zadaniem będzie podejmowanie działań na rzecz podnoszenia jakości edukacji.

Jak poinformowała Hall, naczelny inspektor jakości edukacji będzie miał rangę podsekretarza stanu i będzie wybierany na to stanowisko w drodze konkursu.

Projekt zakłada, że powstanie siedem regionalnych ośrodków edukacji - w siedmiu miastach, gdzie dotychczas mają siedziby okręgowe komisje egzaminacyjne: w Gdańsku, Jaworze, Krakowie, Łodzi, Łomży, Poznaniu i Wrocławiu. Zadania i obszar podległy do tej pory pod okręgową komisję w Warszawie, czyli województwo mazowieckie, przekazany zostanie do Łomży. Tamtejsza okręgowa komisja obejmuje obecnie dwa województwa: podlaskie i warmińsko-mazurskie.

Pytana, dlaczego rejonowy ośrodek nie powstanie w Warszawie, minister edukacji poinformowała, że biorąc pod uwagę liczbę szkół w trzech województwach - podlaskim, mazowieckim i warmińsko-mazurskim - to i tak temu regionalnemu ośrodkowi podlegać będzie mniej placówek niż innym, np. planowanemu ośrodkowi w Krakowie, gdzie okręgowa komisja egzaminacyjna obejmuje również trzy województwa: małopolskie, podkarpackie i lubelskie.

Hall podkreśliła, że z punktu widzenia pracy inspektorów, liczba regionalnych ośrodków i odległość między szkołami a ośrodkami nie powinna mieć znaczenia. Inspektorzy będą głównie pracować w terenie i reporty przesyłać w formie elektronicznej. Powstanie też około 30 mniejszych jednostek koordynujących pracę inspektorów.

Minister zapewniła też, że część dotychczasowych pracowników kuratorów, która nie przejdzie do regionalnych ośrodków, powinna znaleźć pracę w odpowiednich urzędach wojewódzkich, gdyż nadal pozostaje tam część zadań związanych z edukacją, np. przy realizacji programów rządowych w zakresie oświaty.

Projekt ustawy przewiduje też powstanie Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą.

Hall pytana, ile będzie kosztować wprowadzenie w życie projektowanej ustawy, poinformowała, że zmiany sfinansowane zostaną z funduszy unijnych i już teraz z tych środków pokrywany jest koszt szkoleń inspektorów nowego nadzoru pedagogicznego. "W drugim zaś roku działania ustawy przyniesie ona oszczędności rzędu 20 mln zł" - zaznaczyła. Jednocześnie podkreśliła, że za pomysłem zmian nie stoją względy oszczędnościowe, ale konieczność poprawienia nadzoru i jakości edukacji.(PAP)

Źródło: PAP


Więcej... http://wyborcza.pl/1,91446,8854023,Niebawem_projekt_ustawy_dotyczacy_nadzoru_pedagogicznego.html#ixzz18pprCLxu


annamaria22-12-2010 13:38:25   [#02]
dobrze , że będzie konsultacja, bo jak pracuje 20 lat w tym 10 w doradztwie metodycznym i 2 rok jako dyrektor i przew. zespołu sprawdzającego matury z j.polskiego  nikt mnie serio nie pytał jak poszczególne rozwiązania sprawdzają się w praktyce. Po prostu "masz wykonać i tyle" a pracownik KO , który nie uczy w szkole 20 sprawdzi, czy wszystko "działa". Jeśli jakością i rozwojem edukacji zajmą się biurokraci, z którymi nie ma co zrobić, to pieniądze już są w błocie.Mało tego, uważam, że należy rozważyć łączenie pracy w szkole i w instytucji pracującej nad jakością.
AnJa22-12-2010 14:43:02   [#03]

niezależnie od tego pomysłu uważam, że naszemu systemowi potrzebna jest profesjonalizacja

oraz weryfikacja profesjonalizmu okresowa

kształt i rezultaty konsultacji niestety przewiduję

tzn. prasa popisze takie ciekawe rzeczy jak dzisiaj jeden z dzienników, a w konsultacji (prowadzonej w mediach, na forach i u Pospieszalskiego) padną głosy: nam to niepotrzebne, kasę na głodne dzieci dac trzeba, kolejna pozorna reforma, dlaczegoi nikt nas nie pyta, co o tym myslimy (a myślimy źle)

Adaa22-12-2010 15:18:04   [#04]

we wrzesniu czytalam założenia do projektu ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku ze zmianami w organizacji terenowych organów administracji rządowej (ustawy konsolidacyjnej) :-)

(to jest ścisle powiazane  z organizacja w oswiacie, w zwiazku z likwidacja kuratoriów)

Men zgłosił wtedy uwagę :

Nie jest jasne wg, jakich reguł będą przejmowani pracownicy obsługowi. Wykonywanie niektórych zadań obsługowych pozostaje w ścisłych związkach z pragmatyką zawodową konkretnej służby, inspekcji lub straży


Tak jakby Men rozumie problem tu:-)

.................................

dla ciekawosci zobaczcie jak wyglada konsultacja - to znaczy ilośc podmiotów wypowiadajacych sie

http://pinbsw.pl/images/stories/181zestawienieuwag.pdf

..............................

napisałam troche wiecej i mi zeżarło, teraz nie wiem czy wyraziłam to co chcialam - bo skróciłam totalnie:-)



post został zmieniony: 22-12-2010 15:19:45
Ewka23-12-2010 20:16:58   [#05]

Projekt ustawy o systemie oceniania jakości edukacji.(wersja skierowana do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych)

http://bip.men.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=988%3Aprojekt-ustawy-o-systemie-oceniania-jakoci-edukacji&catid=27%3Aprojekty-aktow-prawnych&Itemid=52

sońka23-12-2010 21:29:42   [#06]

Jeszcze na dobre nie weszły najnowsze zmiany, zwłaszcza w gimnazjach, a oto już zapowiedź kolejnych

nudno zapewne więc w nowym roku nie bedzie

 życzę wszystkim i sobie dużo spokoju i bycia jak najdalej od myśli: "nie nadążam", "nie ogarniam już tego"

beera23-12-2010 21:42:11   [#07]

te zmiany w niewielkim stopniu wymagają działań w szkolach

Akurat tu się wiele nie zmieni

sońka23-12-2010 22:04:49   [#08]
: )))
beera23-12-2010 22:19:31   [#09]
;)
marmar4923-12-2010 22:39:12   [#10]

skoro mamy już ORE

a będziemy mieli (niestety)

- Naczelnego Inspektora Jakości Edukacji

- Zastępcę Naczelnego Inspektora Jakości Edukacji

- Krajowy Ośrodek Jakości Edukacji z dyrektorem, zastępcą i sekretariatem

- 7 Regionalnych Ośrodków Jakości Edukacji z dyrektorami, zastępcami i sekretariatami

- niezliczoną ilość Inspektoratów Jakości Edukacji działającymi poza siedzibą regionalnego ośrodka jakości edukacji z dyrektorami, zastępcami i sekretariatami

- Krajowy Ośrodek Rozwoju Edukacji z dyrektorem, zastępcą i sekretariatem

- Regionalne Ośrodki Rozwoju Edukacji z dyrektorem, zastępcą i sekretariatem

- Jednostki obsługi Krajowego Ośrodka Rozwoju Edukacji wraz z ich kierownikami 

- Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą

jak już powstanie

- siedziba Naczelnego Urzędu Jakości Edukacji

- kiedy już znaleziono miejsca pracy dla prawie setki pracowników MEN, CKE, OKE w Warszawie i KOWEZiU

- kiedy OKE zamienią się w ROJE (na myśl przyszły mi osy - ciekawe dlaczego?)

- kiedy (tych co jeszcze nie uciekli z KO) przeniosą do urzędów wojewódzkich

- kiedy pełniący obowiązki staną się dyrektorami i kierownikami

- kiedy zakończą się działania opisane w projekcie ustawy (śmiało można powiedzieć ustawy)

- za nim nie będzie za późno (bo coraz mniej ucznia i nauki w szkole a co raz więcej papierów i niekończących się zmian)

to spokojnie można będzie można zlikwidować MEN i tekę ministra edukacji

całością oświaty może kierować spokojnie np. premier

beera23-12-2010 22:49:45   [#11]

niezliczoną ilość Inspektoratów Jakości Edukacji działającymi poza siedzibą regionalnego ośrodka jakości edukacji z dyrektorami, zastępcami i sekretariat...

 da porządku poprawię:

zliczoną liczbę

;))


====

nie poczuwam się do obrony -ale poczuwam się do informowania

wiesz, jak teraz mamy?

ORE, Koweziu, Szkoły za granica i centrum w Lublinie -

16 KO + siedziby poza miastami wojewódzkimi - jest tego trochę (około 50?) (jest w RCLu obecnej ustawy) wykonujących działania w imieniu wojewody

1 CKE podlegającą pod MEN

  8 OKE podlegających pod MEN


jednym słowem - teraz mamy więcej - i siedzib i ludzi.




post został zmieniony: 23-12-2010 23:08:06
marmar4923-12-2010 23:13:33   [#12]

asiu

od prawie 30 lat wiem, że i ludzi i siedzib jest za dużo

biorąc pod uwagę niewielki spadek etatów (ok. 350) i niewielkie zyski

dodając koszty zmian (tak banalnych jak zmiany adresów i pieczątek i tak poważnych jak tworzenie nowych statutów, dokumentów, stanowisk, że innych nie wymienię)

to czemu ma służyć ta zmiana?

Marek Pleśniar24-12-2010 00:21:38   [#13]

w tych zmianach nie może ( i mam nadzieję nie chodzi) iść o pieniądze

PawełR24-12-2010 00:25:44   [#14]

A kiedyś i tak przyjdzie walec i wyrówna :) nie warto się emocjonować :)

niegdyś wizytatorzy jechali Nyską do szkoły... a jedna wizytator opowiadała mi, że pojechała autobusem, a później od przystanku furmanką :)

jadą Nyską z jednej szkoły do drugiej, a droga była dookoła lasu, nagle chłopak z lasu wyskoczył, więc się zatrzymali, żeby go podwieść... pytają, gdzie tak biegnie... a on mówi, że pani dyrektor go wysłała do sąsiedniej szkoły, aby powiedział, że wizytatorzy jadą :) (przez las było na skróty, a telefony wtedy jeszcze nie działały tak jak teraz )

Uśka25-12-2010 21:52:17   [#15]

Marku, Ty w to wierzysz??!!

Ja uważam, że jednak o pieniądze.. niestety jak zawsze w oświacie- przy okazji wprowadzania "słusznych zmian" :((

Zgadzam sie z # 10

"to spokojnie można będzie można zlikwidować MEN i tekę ministra edukacji

całością oświaty może kierować spokojnie np. premier"

 

Marek Pleśniar26-12-2010 09:43:03   [#16]

czy w co ja wierzę? Tu kwestie wiary raczej nie grają:-) 

Gdy MEN coś ogłasza, to możemy się wypowiedzieć lub nie.

aa, nie doczytałem - chodzi o moje zdanie że tu nie może chodzić o pieniądze. Tak uważam, to moje zdanie.

Zaś co do losu KO... no cóż:-) Przypominam, że nigdzie na "starym" systemie tak nie wieszano psów jak na tym forum.


post został zmieniony: 26-12-2010 09:44:57
camelot26-12-2010 23:02:59   [#19]
Czy na tym forum działa jakaś cenzura? Napisałem posta dość mocnego ale nie obraźliwego pojawił się i zniknął. Z numeracji postów zniknęły numery 17 i 18.

post został zmieniony: 26-12-2010 23:04:20
malgala26-12-2010 23:19:29   [#20]

"Czy na tym forum działa jakaś cenzura? Napisałem posta dość mocnego ale nie obraźliwego pojawił się i zniknął."

Też go czytałam, a za jakiś czas już go nie było.


Marek Pleśniar26-12-2010 23:20:18   [#21]

forum jest moderowane, w razie potrzeby, jak każde. Otrzymałem informację że powinienem zareagować i zareagowałem. Proszę o zachowanie poziomu dyskusji właściwego temu forum. Wystarczy unikać insynuacji, pomówień i poprzestawać na opiniach. Pozdrawiam Cię i zachęcam do... moderowania się samemu.

Ten wątek ma temat - i niech tak pozostanie. Dlatego proszę także byśmy pozostałą korespondencję na temat Twoich uwag co do prowadzenia forum odbywać na priva (oskko@oskko.edu.pl)

Gaba26-12-2010 23:48:45   [#22]

Myślę tak - potrzeba mi symulacji struktury, w tym symulacji zatrudnienia. 

Potrzeba mi także rozpiski na lata i opisu (symulacji) ruchu ludzi.

Dane z SIO są. 

Na żywioł to reformę puścił Handke po latach bezowocnej dyskusji


To nie jest tak, że prawo (zapisy prawne) i ludzie wszystko wytrzymają. Delikatnym elementem jest człowiek. Ludzie już widzieli i przeżyli wiele. Opór przed zmianą będzie chyba narastał. Ja potrzebuję wizualizacji i konkretnych liczb.

Marek Pleśniar27-12-2010 00:13:31   [#23]

Podzielam Twój pogląd (jak mam nie podzielać poglądu wielu z nas?). Ludzie potrzebują rozmowy. Z drugiej strony ... rozmowa tez niewiele daje gdy nie taka.

Wszyscy są nieco zmęczeni zmianami.Ale... zmiany są potrzebne bo nie jest tak jak być powinno. Ponadto odtąd zmiana jest codziennością. Takie mamy czasy. Ale jak to znieść?

Tylko w dobrej rozmowie szansa. No i  rzecz nie w zmianie ale w jej kierunku

To wszystko jest trudne, dynamika przemian w oświacie nie zawsze wynikała z potrzeb, nader często z politycznych uwarunkowań. Idzie to tak od początku reformy. Jedni ją zaczęli, kolejni ją zahamowali, następni wykręcili w przedziwny kształt

a kolejni próbują łączyć któryś etap z pierwszym


post został zmieniony: 27-12-2010 00:13:59
Marek Pleśniar27-12-2010 00:14:48   [#24]
PS. oczekiwanie symulacji przemian to dobry pomysł. Pozwolę sobie użyć Twojego zdania w tej sprawie w kolejnej rozmowie zespołu
AnJa27-12-2010 07:19:27   [#25]

w ocenie skutków zmian troszkę jest liczb- niezły zarys obrazka się z nich wyłania

oczywiście można pytać o szczegóły

Gaba27-12-2010 07:52:53   [#26]

Czy to jest tak, jak chciałby ktoś by było? - czyste założenia

Czy to jest tak, jak może być? - założenia i... coś więcej.

- skąd dane? Przy tego typu operacjach nie chodzi o pewność, że 10 ludzi pójdzie tu, czy tu, ale jednak chodzi o pewien dość dokładnie wyliczalny zbiór?


Jaka to grupa wiekowa? Ilu ludzi będzie chciało przejśc do nowych miejsc? Ilu może pójść na emerytury, odejść zupełnie?


Czy w związku ze zmianami dostaną wypowiedzenia?

Ilu nowych pracowników - prawie już, jak rozumiem, przygotowywanych będzie ?


AnJa27-12-2010 08:40:17   [#27]

Gabuś- Ty zz jakieś zakładasz? Bo przyznaję, że mnie, jako pracownika systemu, takie detale nie ruszają wcale.

Owszem, miałbym kilka pytań konkrertnych- o ludzi właśnie, ale raczej o charakterze merytorycznym, nie socjalnym. Podobnym do tego ostatniego, przez Ciebie zadanego.

gosia 627-12-2010 08:54:39   [#28]
A co się stanie z wojewódzkimi placówkami doskonalenia nauczycieli???
AnJa27-12-2010 09:01:39   [#29]

o ile kojarzę projekt tej ustawy- nie dotyczy ona doskonalenia

obejmuje jednak dotychczasowe placówki centralne - wyglada, że zmianie ulegnie profil ich działania

 

beera27-12-2010 11:35:10   [#30]

 Wydaje mi się, ze warto nie zaczynać każdej dyskusji od pieca i przypomnieć sobie stanowiska OSKKO formułowane w sprawie nadzoru odkąd Stowarzyszenie nauczyło się mówić.

Zachęcam tez dyskutantów do zapoznania się ze strategią rozwoju edukacji na lata 2007-2013, rekomendacjami Instytutu Spraw Publicznych w tej sprawie, rekomendacjami Banku Światowego itp.

Tu nizej jedno z naszych stanowisk (a przypominam sobie artykuł w Polityce po konferencji w Toruniu

Czy nadzór pedagogiczny dobrze służy szkole? Rekomendacje OSKKO dla systemu oświaty.
Joanna Berdzik. koordynator projektu, Prezes OSKKO.



prezentacja - PowerPoint do pobrania
AnJa27-12-2010 12:13:07   [#31]

dla mnie istotna jest widoczna tutaj kontynuacja wyodrębniania, z politycznej jak wszystko oświaty, pewnego jej segmentu: jakości

zaczeło się od egzaminów zewnętrznych, teraz jest szansa na cały nadzór, w tym właczenie tego, co wiemy z egzaminów w system nadzoru - bo jak dotychczas to raczej OKE sobie a KO sobie rzepki skrobały

wiec MEN zostanie do kreowania polityki oświatowej - ale to się w sytemie dzieje bedzie podlegało obserwowaniu  przez autonomiczną , mam też nadzieję, że z czasem silną, instytucję- bardziej niż ministerstwa odporną na zawirowania i kadencyjności

beera27-12-2010 12:14:51   [#32]
Jeszcze w uzupełnieniu postu 11 umieściłam w plikach informację o instytucjach zajmujących się jakością polskiej edukacji - struktura stanu obecnego i docelowego
Gaba27-12-2010 12:30:39   [#33]

dobrze myslisz, Andrzej, dobrze myslisz - to moje prywatne  zetzety, bo nikt się nie upomni o dyrektorów. Muszę myśleć o sobie - bo moja osoba jest mi najbliższa.

Mam stawać w szranki o stołek i posadę dyrektora mojej szkoły z superekspertem, bo parę tysięcy luzaków pozostanie niezagospodarowanych, to może od razu dam sobie siana i pojadę do Nowej Zelandii. co?

 

PS. Nie mówimy o tym, że te osoby uwolnione powrócą nie tylko na stanowiska w samych gminach, a w gminach na stanowiska dyrektorów szkół.

AnJa27-12-2010 12:42:49   [#34]

jasne, że moja chata z kraja

ale założenie, ze ktoś, kto wraca po kilku latach w nadzorze wygryzie praktykującego dyrektora jest zasadne tylko wtedy, gdy kiepściuchny ten dyrektor

i to niezależnie- czy merytorycznie, czy poprzez umocowanie w środowisku, w tym władzach jst

nie wiem  dlaczego uważasz, że takiego cieniasa zechcą w NZ?

beera27-12-2010 12:56:59   [#35]

Mam stawać w szranki o stołek i posadę dyrektora mojej szkoły z superekspertem, bo parę tysięcy luzaków pozostanie niezagospodarowanych

Ty Gaba poczytaj jednak OCR, bo budujesz chyba mity jakies tu:)

Adaa27-12-2010 13:03:23   [#36]
z załozeń wynika, ze tych "luzaków" bedzie około 349 i beda to głownie etaty obsługowe (obsługa analityczna, ekonomiczna, administracyjna)
Gaba27-12-2010 13:42:26   [#37]

1. Zakładamy, że wszyscy zostaną zagospodarowani - a niektórzy pewnie wcale nie wejdą w te zmiany. Nie będą chciec, bo im się podobac nie będą, np. 350 osób "technicznych" - to pewnie i teraz się nazbiera po tych urzędach różniastych.

2. Organy prowadzące są różne, dobre i dziwnne oraz dziwaczne. Jednym imponuje to, innym tamto, jeszcze innym fakt, że ktoś ma wójta w rodzinie, a jeszcze inni na widok sutanny mdleją. Łaska pańska na pstrym koniu jeździ.

3. Akurat poczuwam się do bycia nieszczególnym dyrkiem (jestem przygotowana tzn. czuję się przygotowana do innych zadań), a z braku laku zasiadam na tym stołeczku przy tym biureczku. Sama ustapię lepszym. A to będą dobrzy ludzie - jestem przekonana.

Adaa27-12-2010 13:45:30   [#38]
Gaba- zastartujemy w konkursie na dyrektora lokalnego  CRE;-)
Gaba27-12-2010 13:48:15   [#39]
Z Tobą nie mam szans... CRE... - a co to niby miało by być?
Adaa27-12-2010 13:51:09   [#40]

że niby ja mam wójta w rodzinie a na widok sutanny mdleje?;-))

CRE- Centrum Rozwoju Edukacji

Gaba27-12-2010 13:58:15   [#41]

a to ma być Centrum centralne czy wojewódzkie? (hihihi) W centralnych centrach licza sie umiejętności i wiedza - fachowowść.

Do takich i ja nie należę, co to mają księdza czy lokalnego wójta w rodzinie.

Generalnie chciałam zwrócić uwagę na ruch ludzi w różne strony - to dobrze, że na dyrektorskie stołki może przyjśc grupa ludzi z zarządzania. Generalnie - to jeszcze trzeba pamiętać, ze nie wiadomo, jak się ludzie zachowają.

PS. Nie psujmy wątku.

Gaba27-12-2010 14:18:29   [#42]

W jaki sposób motywowane jest powstanie Centrum Rozwoju Edukacji Polonijnej?

W jakim celum powołuje się taki byt? Dlaczego nie mozna tego włączyć do Centralnego Ośrodka ze stanowiskiem wicedyrektora?

Innymi słowy - dla mnie jest to twór zbyteczny i dublowanie struktur.

AnJa27-12-2010 14:25:44   [#43]

zdaje sie, że ma się mocno model tego kształcenia zmienić

oczywiście wicedyrektor ze wszystkim da sobie radę;-)

Gaba27-12-2010 14:31:30   [#44]

Jasne. Wiem - choc nie znam szczegółów. Ale to nie jest powód. Jeżeli szukac oszczędności - to szukać. Jeżeli udrażniac system, to udrazniać, część nauczycieli winna swobodnie przesuwac się z systemu wew. do zew. - i odwrotnie. Konsultanci one-line mogliby równie dobrze pracować w Centralnym Ośrodku. Glottodydaktyka jest jedna, chyba.

PS. :-)))

fredi27-12-2010 14:36:40   [#45]

Jak rozumiem nadzór jest dobry, tylko zmienią się instytucje ?

ale po co, jak nadzór jest dobry ?

Gaba27-12-2010 14:41:01   [#46]

Asia, dzięki za rysunek - jakos mi obrazki przemawiają bardziej, co schemat to schemat.

(i jeszcze jakby kto sprytny był, toby sie na te obrazki przydał naniesiony ruch ludzi wraz z kierunkami przemieszczeń - filmik animowany nie musi być... ale liczby tak).

Mam tez pytanie - o zaplecze - siedziby, czy te wszystkie instytuacje mają własne lokum/biura?

Kto dziś wynajmuje (jeżeli tak - to pewnie za sakramenckie pieniądze).

Czasem może byc tak, że wynajem kosztuje... np. nasze kuratorium siedzi w budynku, za który musi płacić, a u p. wojewody nie będzie musiał wydział płacić.

Dla mnie to jest argument, wprawdzie drugoplanowany ale zawsze, jeżeli chodzi o lokalizację np.

Gdzie się miałoby podziac Cetrum Rozwoju Edukacji Polonijnej - a siedzibę ma czy miec będzie?

 

AnJa27-12-2010 14:51:01   [#47]

Gaba- w skutkach zmian odpowiedzi ogólne na Twoje pytania są, jak ze szczegółowymi nie wiem,

problemy własnościowe na szczęscie w większości miast wojewódzkich są znacznie prostsze niż w CK, nie zawsze też najem jest droższyniż remont i utrzymanie

ja nie potrafiłbym dzisiaj już odpowiedzieć na pytanie, czy nadzór jest dobry - wiem, że organizacyjnie to prowizorka (choćby to, że wizytatorzy od kontroli i ewaluacji działają tylko w imieniu państewa, ale realizują politykę regionalna też- jeśli kurator taką prowadzi)

prowizorki zazwyczaj były trwałe- może tym razem będzie inaczej?

beera27-12-2010 15:01:20   [#48]

Gdzie się miałoby podziac Cetrum Rozwoju Edukacji Polonijnej - a siedzibę ma czy miec będzie?

To Centrum jest przekształcone z Zespołu szkół dla dzieci czasowo przebywających za granicą.

Rozszerza się tez jego zadania, bo dzieci przebywających za granicą jest bardzo dużo - pojawia się problem ich edukacji tam, udrożnienia ścieżek powrotu, oraz organizacji nadzoru nad tymi placówkami, które działają w naszym systemie.

tutaj masz bardzo dużo informacji na ten temat:

http://www.polska-szkola.pl/

( nie zdawałam sobie kiedyś sprawy jak to jest obszerny i wielowątkowy problem:)


Gaba27-12-2010 16:07:47   [#49]

Asiu, to jest bez wątpienia wielowątkowy problem (i dość chyba udziwniony prawno-administracyjnie)

- więc odpowiem tak: skoro centrum obsługi ekonomicznej tych szkół ma być łącznie z pracą koncepcyjno-programową, to mnie nic do tego, by zadawać dalej pytania Taka formuła też może być i oczywiście wtedy nie podłącza się pod to, co mają ROJE i inne podobne struktury oferować.

Jasne. 

beera27-12-2010 17:58:19   [#50]

rzeczywiście zwrócilaś uwagę na wyodrębnienie tego z tworzonej struktury.

Malo się znam na tej problematyce - fachowcy twierdzą, ze to ma sens

strony: [ 1 ][ 2 ]