Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Sprzątaczki a równoważny system czasu pracy
strony: [ 1 ]
Kora47807-12-2009 21:44:50   [#01]

Kto pyta nie błądzi. Pomóżcie rozwiązać problem. Czy sprzątaczki w szkole (z 5 - dniowym tygodniem pracy) mogą pracować w równoważnym systemie czasu pracy? Czy macie takie sytuacje u siebie?

 

Mam 2 i 3/4 etatu sprzątaczek. Szkoła ma pełną dwuzmianowość. Na więcej etatów nie mam co liczyć. Od kiedy pamiętam (na pewno od ponad 25 lat),  w tej szkole sprzątaczki zawsze miały przydzielone swoje "rejony" (brzmi to głupio) i pracowały naprzemiennie, tzn.

 

Dni

 

L. godz.

 

Cały etat

 

L. godz.

 

Cały etat

 

III  ¾ etatu

 

1

 

10

 

6

 

6

 

2

 

6

 

10

 

6

 

3

 

10

 

6

 

6

 

4

 

6

 

10

 

6

 

5

 

10

 

6

 

6

 

6

 

6

 

10

 

6

 

7

 

10

 

6

 

6

 

8

 

6

 

10

 

6

 

9

 

10

 

6

 

6

 

10

 

6

 

10

 

6

 

Aż tu trzy dni temu dowiaduję się od Pani  prawniczki (radca prawny zatrudniona w KO), że sprzątaczki nie mogą pracować w takim systemie, że ten system może być stosowany tylko w nielicznych przypadkach, a na pewno nie może dotyczyć sprzątaczek.

A najgorsze jest to, że ponoć w razie kontroli PIP  "leżę i kwiczę". Więcej nie zdążyła mi powiedzieć, bo się spieszyła. Ma mi wszystko wyjaśnić w środę. A mnie skręca. Rysuję różne harmonogramy i nic mi nie wychodzi. Nie mam pomysłu na inne, tzn. 8-godzinne rozplanowanie pracy sprzątaczek, tak, żeby mi w szkole wszystko grało. Z "rejonizacji" nie mogę zrezygnować, bo mam jedną sprzątaczkę wyjątkowo pracowitą, a drugiej potrzebny ciągle popychacz. Przy odejściu od przydzielonych rejonów, ta leniwa jeszcze bardziej się rozleniwi, a ta pracowita zapracuje się na śmierć.

 

Wiem, że na Was mogę polegać. Na pewno coś podpowiecie.

 

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]