odsyłam do... http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=1422 gdzie m.in. znajduje się cytowana poniżej wypowiedź Asi Proponuję po prostu popatzreć na podstawę programową: Kiedy mówimy o kształceniu zintegrowanym - należy przez to rozumieć system nauczania w klasach I - III szkoły podstawowej. NZ to nie jest nic nowego. To tylko SPOSÓB, SYSTEM nauczania. Bardzo łatwo w nim wyodrębnić różnorodne zajęcia. Nie ma ich na planie- ale są chyba w np. planie dyd. nauczycieli-bo oni ( jak sądze) wiedzą, czego będą uczyć, jakie zajęcia będą odbywały się w najbliższym dniu, tygodniu, a nawet miesiącu! Nauczyciel (nauczyciele) układa zajęcia w taki sposób, aby zachować ciągłość nauczania i doskonalenia podstawowych umiejętności. Wskazane jest takie organizowanie procesu dydaktyczno - wychowawczego, aby w każdym dniu wystąpiły zajęcia ruchowe, których łączny tygodniowy wymiar wynosi co najmniej 3 godziny. 3 GODZINY!!! Zważywszy więc, że nauczyciel pracuje 18 godzin- a to oznacza- przypominam 18x 60 minut ( a nie 18x 45 minut) 3x60 minut, czyli 180 minut, co daje dziennie, minimum,36 minut zajęć ruchowych dla dzieci. Co czytamy w podstawie na temat celów nauczania: 53) gry i zabawy ruchowe, ćwiczenia terenowe, wędrówki piesze, 54) umiejętności ruchowe oraz ćwiczenia fizyczne korygujące postawę ciała, 55) przestrzeganie reguł w grach i zabawach ruchowych. Jak to zrobic nie wychodząc z ciasnej ( a nawet mniej ciasnej )klasy, to ja naprawdę nie wiem. Rozumiem, że post Iwony dotyczy wyjątkowych ( bardzo) sytuacji. Jako wyjątkowo wyjątkową historię- jestem w stanie uznać takie sytuacje za uzasadnione. Normie zaś stanowczo się sprzeciwiam. I nie dziwię się dyrekcji, że zaznaczyla te godziny w planie- ona głupia, chciała Wam stworzyć lepsze warunki pracy. Uregulować pewnie drażliwą sprawę korzystania z sali. Nauczanie zintegrowane to nie państwo w państwie. To ( moim zdaniem) jeden z ważniejszych etapów edukacji dzieci. Na tym etapie wszystko jest ważne. Zajęcia ruchowe- także. One dają szansę nie tylko na rozwój ruchowy. Podczas nich w klasie jako grupie dzieje się masę istotnych dla jednostkowego i spolecznego rozwoju rzeczy. Podczas zajęć ruchowych możliwa jest zabawa w matematykę ( podskocz tyle razy ile jest 24:3) i j. polski ( dobiegnij do leżącego w rogu sali wyrazu i sprwadź, czy jest prawidłowo napisany), nie mówiąc już o środowisku. No i podczas zajęć ruchowych i TYLKO podczas nich jest możliwa gra w minigry, cwiczenia korygujace postawę i inne. |