Forum OSKKO - wątek

TEMAT: jak się liczy zmianowość
strony: [ 1 ]
Gaba09-11-2003 08:37:13   [#01]
prosze mi podpowiedzieć, bo mam jakies tylko intuicje, ale być może jest gdzieś jakis regulamin czy inny przelicznik behapowski... albo jeszcze inne licho
Lucyna N09-11-2003 10:14:44   [#02]

gaba

Ja też tak "na intuicję". Nie znam przepisów w tej kwestii.

Czy to nie wynik dzielenia liczby oddziałów przez liczbę sal?

Np. przy 23 oddz. i 16 salach:

23 : 16 = 1,4

A Ty jak myślisz?

AnJa09-11-2003 10:36:44   [#03]

Kiedyś tajkie coś było - i liczyło sie jak podaje Lucyna (przynajmniej u mnie) Teraz, przy podziałach na grupy, to raczej sensu nie ma.
Sanepid przed miesiącem liczył jakoś tak: liczba godzin tygodniowo dzielona na liczbę sal i liczbę dni nauki  i porównywał do jakiejs normy( nie wiem, czy nie te nieszczęsne 6 dziennie) - tyle, że nie wiedział po co to robi(tzn. w papierach oficjalnych tego nie pisał, a i co do wzoru był otwarty na dyskusję)

Coś mi się z k. lat 80 kojar5zy - było chyba jakieś rozporządzenie, czy zarządzenie MOiW, ale to wymagałoby pogrzebania w szkole.

Po co Ci potrzebne? Znów jakaś ksiązeczka?

Lucyna N09-11-2003 11:06:10   [#04]

AnJa

Przeliczyłam tak na szybko z danymi ze swojej szkoły:

789 godz. zajęć obow./tydzień (uwzgl. grupy i liczbę oddz.)

789:5 dni=158 godz.

158 :16 sal = 9,9 godz. na 1 salę

jeżeli przyjąć, że przy jednej zmianie ma być 7 godz. (piszesz 6) mamy:

9,9: 7= 1,4 zmiany

"Wychodzi" podobnie :-)

Uśka09-11-2003 13:23:08   [#05]
U nas liczymy tak jak podaje Lucyna N.
AnJa09-11-2003 15:37:19   [#06]

Proszę:-)))

Napiszcie, po co ta zmianowość Wam potrzebna?
Bo jak gdzieś znowu ją liczą, to pewnie i u nas zaczną.
HenrykB09-11-2003 15:37:58   [#07]

Z rozp. o organizacji roku szkolnego:

 

§ 4.

1. W zależności od warunków pracy szkoły, zajęcia dydaktyczno-wychowawcze mogą być realizowane przez pięć lub sześć dni w tygodniu, z uwzględnieniem ust. 2 i 3.

2. Szkoły podstawowe, w których współczynnik zmianowości, oznaczający stosunek liczby oddziałów do liczby pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, wynosi co najmniej 2, mogą prowadzić zajęcia przez pięć lub sześć dni w tygodniu przez cały rok szkolny albo stosować - w zależności od pory roku - przemienny system organizacji tygodnia pracy. Decyzje w tych sprawach podejmują dyrektorzy szkół po zasięgnięciu opinii rady szkoły i rady pedagogicznej.

HenrykB09-11-2003 15:39:40   [#08]

A tak przy okazji przypomnienie, choć będzie potrzebne dopiero w czerwcu:

3. Dyrektorzy szkół niewymienionych w ust. 2 decydują o organizacji tygodnia pracy we własnym zakresie, po zasięgnięciu opinii rady szkoły i rady pedagogicznej, natomiast w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe, organizujących praktyczną naukę zawodu na podstawie umowy z innymi podmiotami - także w porozumieniu z tymi podmiotami. Dyrektorzy szkół powiadamiają, przed rozpoczęciem ferii letnich, organ prowadzący szkołę, uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów) o organizacji tygodnia pracy.

Gaba09-11-2003 16:11:54   [#09]
AnJa, ja mam takie pytanie w arkuszu diagnostycznym - powpisywałam na czuja 1,5, a jak obliczyłam to mam 1,38 (mam więc intuicję).

Moja znajoma cały czas wpisuje tak obiczoną frekwencję - stosuje tzw. oszacowanie, ostatecznie do szkoły jako nauczycielka chodzi 33 lata... to się zna. :)
AnJa09-11-2003 16:25:41   [#10]

Dzięki, to od paru ładnych lat mnie nie dotyczy, mam nadzieję, że tak zostanie.

Za zadanie pytania, po co komu takie dane w arkuszu diagnostycznym gimnazjum, pewnie przeczytam, pytanie, czy  na pewno chcę  dostać w dziób? ;-))))

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]