Forum OSKKO - wątek

TEMAT: wyniki nauczania, klasyfikacja uczniów
strony: [ 1 ]
Dorota1lo07-11-2003 08:47:27   [#01]

Witam serdecznie

Interesuje mnie, jak w szkołach ponadgimnazjalnych jest opracowywana analiza statystyczna wyników nauczania. Chodzi mi o klasyfikację semestralną, końcoworoczną. Czy porównuje się wyniki z wynikami z poprzedniego semestru, roku szkolnego? Czy stosuje się np. skalę staninową dla porównania wyników nauczania ucznia i jego postępów w nauce. Czy porównuje się wyniki wszystkich klas, czy klas na poszczególnych poziomach nauczania? Chciałabym wykorzystywać taką analizę do uzyskiwania rzetelnej informacji o wynikach nauczania uczniów.

Z góry dziękuję tym osobom, ktorę będą chciały podzielić się ze mną swoimi doświadczeniami w tym zakresie.

Pozdrawiam

Dorota

Ewa z Rz08-11-2003 05:42:13   [#02]

ja co prawda szkoła podstawowa, ale...

Npiszę jak to robię... (ale bardzo krótko)

Owszem badam, porównuję ale nie wyniki nauczania wyrażone w stopniach szkolnych, a efekty nauczania wykazane w badaniu kompetencji i to dokonywanym zarówno zewnętrznie jak i wewnętrznie.

Porównujemy wyniki poszczególnych uczniów na przestrzeni czasu - każdy uczeń ma swoją "indywidualną kartę wyników". Pod koniec etapu edukacyjnego każdy uczeń ma wykazaną dynamikę uczenia się, a to samo zestawienie dla całego rocznika jest podstawą do refleksji i wniosków na rp. Cżęstotliwośc tych zestawień jest raz na semestr lub raz na rok, czy raz na 3 lata - w zależności od charakteru materiału i podsumowań.

Wyniki klasyfikacji porównuję z badaniem kompetencji (zwłaszcza zewnętrznym) i wyciągam stąd wnioski co do jakości oceniania poszczególnych n-li. I to nie robię tego literalnie, a raczej sprawdzam jakie są tendencje

Ponadto doskonalimy stale umiejętność prowadzenia badań wewnętrznych - nasze narzędzia, tak jak i narzędzia zewnętrzne, równiez podlegaja analizie. Nie mozna wnioskować o wynikach badania bez dogłębnego przeanalizowania narzędzia.

Natomiast stosowanie normalizacji  na zbyt małej populacji nie jest zasadne - jest tu zbyt duży błąd statystyczny, by można było wyciągnąć w ten sposób jakiekolwiek wnioski - zostaje analiza szczegółowa.

Adaa08-11-2003 17:02:28   [#03]

skoro ewo

wykazujesz dynamikę uczenia się pod koniec danego etapu edukacyjnego ,to powiedz mi, bo jestem ciekawa, co jest punktem odniesienia dla tych porównań...skoro wykazujesz dynamikę:-)
Ewa z Rz09-11-2003 00:20:43   [#04]

?

Jak to co? Wcześniejsze badanie w tym samym kierunku danego ucznia... To chyba oczywiste

Adaa09-11-2003 11:56:52   [#05]

no tak

to oczywiste, ze uczeń kl III czyta znacznie lepiej niz bądąc w klasie I;-) i własciwie praktycznie kazdy robi postępy czyli jakaś dynamika jest, ale mnie interesuje jak ją mierzysz ,żeby dane były obiektywne i coś sobą reprezentowały.

Piszesz...wcześniejsze badania w tym samym kierunku... rozumiem,ok...czy jednak porównujesz je jeszcze z czymś, czy tylko w obrębie danego rocznika?

a może wrzuć w wymianę plików taką indywidualną  "kartę wyników" z ewentualnym komentarzem, to mi ułatwi zrozumienie

jesli oczywiście możesz:-)

Ewa z Rz10-11-2003 06:35:55   [#06]

oczywiście mogę :-))

Ale muszę troche "odrobić" zaległości jakie mi się ostatnio napiętrzyły - 4 tygodnie wyrwane z życia na przygotowanie ogromnej imprezy...

I jakby tego było nie dość - mam w środę zapowiedzianą kontrolę z organu... Wspaniale dobrany termin, lepiej już nie można było.

Muszę to dostosować do wstawienia - opracować i usunąć dane - jak to zrobię to puszczę.

Ale dla jasności napiszę, że chodzi o porównanie wyników poszczególnych uczniów w stosunku do standardów jakie obowiązują ucznia w danym momencie: czyli np uczeń x na progu klasy pierwszej ma takie to a takie kompetencje i mają się one do określonych standardów dla niego tak i tak.

Jak kończy klasę 3 to jego wyniki dla tego samego zakresu mają się do standardów na koniec etapu lepiej, gorzej lub tak samo jak 3 lata temu - i to jest ta dynamika

Adaa10-11-2003 11:01:51   [#07]

aha

to poczekam:-)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]