Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Pokrywanie kosztów przejazdu do szkoły przez gminę
strony: [ 1 ]
HenrykB04-11-2003 23:55:57   [#01]

Podzielcie się doświadczeniami, jak organizujecie Wy albo organ zwrot kosztów dojazdu dzieci niepełnosprawnych do szkoły w innej miejscowowści?

Mam kilkanaścia takich przypadków i bujam się z tym już miesiąc.

Czy zwracacie tylko przejazd dziecia z opiekunem środkami PKS czy może też dodatkowo MPK w mieście?

Na jakich zasadach sprawdzacie fakt pobytu dziecka w szkole?

Na podstawie jakich dokumentów dokonujecie wypłaty rodzicom i czy te wypłaty są obciążone np. podatkiem (lub czymś innym).

Czy gmina ma obowiązek finansować przejazd samochodem czy może wybrać zwrot kosztów?

Przepisy (ustawy) znam. Nie mam praktyki i doświadczenia.

gosienka05-11-2003 00:24:31   [#02]

Mogę pisać jak to wygląda od strony szkoły specjalnej . Gdy "weszły" bilety z ulgą 78% obawialiśmy się , że wielu rodziców nie poradzi sobie z formalnościami zwrotu pieniędzy z gminy i postanowiliśmy ten problem załatwić . Wszystkie gminy dostały pisma o przysługującej uldze i konieczności opłaty za przewóz . Uczniom kupowaliśmy bilety miesięczne / a ile było ustalania z jakim przewoźnikiem , o której godzinie to historia / i obarczaliśmy gminy notami . Dzieci mieszkające w Internacie dawały nam bilety z piątku i poniedziałku a my oddawaliśmy im co tydzień pieniądze , aby miały na następny dojazd . Tak samo z rodzicami dowożącymi dzieci .Gminom było wygodnie gdyż dostawały od nas tylko jedną notę .