Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Czy mianowanie wygasa?
strony: [ 1 ]
Bieba29-10-2003 00:30:55   [#01]
Pracowałam jako nauczyciel 6 lat, w tym czasie otrzymałam mianowanie, potem byłam przez 3 lata na urlopie wychowawczym, następnie z przyczyn niezależnych ode mnie (zmiana miejsca zamieszkania) musiałam się zwolnić z pracy. Obecnie w sumie po 11 latach przerwy znowu pracuję jako nauczyciel, czy muszę rozpoczynać staż od początku? Czy wcześniej zdobyte mianowanie wygasa? Lubię tę pracę i zrobię wszystko, żeby pracować!
Macia29-10-2003 06:41:57   [#02]

Niestety

zaczynasz od nowa, poniewaz przerwa w zatrudnieniu trwała ponad 5 lat.
Ewa z Rz29-10-2003 07:11:49   [#03]

Niestety... zaczynasz od początku

Ustawa z dnia 18 lutego 2000 r.o zmianie ustawy - Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 19, poz. 239, z późn. zm.) [obowiązuje od 6.04.2000 r.]
Art. 10. ust. 3. Nauczyciele spełniający wymagania kwalifikacyjne, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 1 ustawy wymienionej w art. 1 [Karta Nauczyciela], zatrudnieni na podstawie mianowania przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskują z mocy prawa stopień nauczyciela mianowanego:
1) z dniem ponownego zatrudnienia w przedszkolu, szkole, placówce oraz innej jednostce organizacyjnej wymienionej w art. 1 ust. 1 i w ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy, o której mowa w art. 1
[Karta Nauczyciela], jeżeli przerwa w zatrudnieniu nie przekracza 5 lat,
2) z dniem wejścia w życie ustawy, jeżeli są zatrudnieni w przedszkolu, szkole, placówce oraz innej jednostce organizacyjnej, wymienionej w art. 1 ustawy, o której mowa w art. 1, w wymiarze co najmniej 1/2 obowiązkowego wymiaru zajęć,
3) z dniem wejścia w życie ustawy, jeżeli są zatrudnieni w Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, okręgowych komisjach egzaminacyjnych albo specjalistycznej jednostce nadzoru na stanowiskach wymagających kwalifikacji pedagogicznych.