Forum OSKKO - wątek

TEMAT: klasa integracyjna - czy ma to sens?
strony: [ 1 ]
mazurbarbara12-09-2009 14:38:26   [#01]
Od kilku lat w zespole funkcjonowała u nas  w gimnazjum klasa integracyjna. W roku bieżącym przed odejściem moim z funkcji dyrektora również OP wyraził zgodę na jej funkcjonowanie . W klasie tej jest 5 dzieci niepełnosprawnych. Co się jednak okazało. Wójt nowemu dyrektorowi nakazał zwolnić pracującego od 4 lat nauczyciela wspomagającego ( po oligo, świetny , młody, zaangażowany n-l) a tej klasie przydzielono dodatkowo 8 godz. n-l wspomagającego, które jako godz. ponadwym. otrzymał n-l polonista ( ma ukończoną terapię). Gdzie tu dobro dziecka ? Jak wygląda wykorzystanie dodatkowej subwencji przez OP dla oddziału integracyjnego? Pomimo tego ,że już nie pracuję w tej szkole, czuję się źle wobec dzieci i ich rodziców, bo nie łatwo jest na wsi przekonać szczególnie ludzi dorosłych do integracji. Obiecałam ,że te dzieci otrzymają pomoc, której potrzebują .Jak wyszło widzicie sami. Tak wygląda przekazanie w naszej gminie kontroli i zarządzania OP . Żadne argumenty oprócz oszczędności  OPnie jest w stanie przyjąć. Co wy na to? Czy jest jescze jakaś szansa żeby tym dzieciom pomóc? 8 goz. dodatkowo dla tej klasy podczas, których pracuje w niej 2 n-li to i tak za dużo . Tak twierdzi władza. 4 uczniów posiada upośledzenie w st. lekkim. Pracowałam co prawda tylko przez rok w takiej klasie więc wiem jak jest trudno. A co z dziećmi pozostałymi , nawet bardzo zdolnymi. Zaczynam żałować ,że kiedykolwiek walczyłam o taką klasę, bo teraz widzę ,że poszło to w złym kierunku. Do tej pory n-l wspomagający miał etat, pracował z tymi dziećmi nie tylko podczas lekcji ale i po prowadząc dodatkowe zajęcia.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]