Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
przyjemne z pożytecznym: jakie gry dydaktyczne |
Alicja 55 | 11-10-2003 12:00:32 [#01] |
---|
są stosowane w Waszych świetlicach dla klas 1-3?
Spodobał mi się pomysł domina z tabliczką mnożenia:) |
Grażyna | 11-10-2003 13:10:20 [#02] |
---|
Jest też tabliczka mnożenia na kartach - producentem jest niejaki pan Grabowski z Wrocławia, a pomysł pochodzi od prof. Gruszczyk-Kolczyńskiej. POLECAM |
Alicja 55 | 11-10-2003 14:22:21 [#03] |
---|
a takie... do wykonania we własnym zakresie? |
Grażyna | 11-10-2003 14:50:06 [#04] |
---|
bingo zabawa w bigo-robisz planszę w formie prostokąta z wynikami mnożenia i kartoniki z działaniami. Nastepnie każde dziecko otrzymuje po jednej planszy i losuje tyle kartoników ile jest miejsca na planszy, np. 8, 16 itp. Mówisz działanie, jeśli, któreś z dzieci ma działanie i odpowiadający mu wynik na plaszy, to zakrywa go.Kto pierwszy zakryje 6 (albo wszystkie) okienek, woła BINGO. Można tę grę modyfikować na tysiące sposobów. powodzenia |
Alicja 55 | 11-10-2003 16:16:34 [#05] |
---|
Grażynko:)) bingo, o takie i inne jeszcze pomysły mi chodzi :)) |
Elusia | 11-10-2003 16:31:19 [#06] |
---|
Ja wprawdzie uczę w 4-6, ale w ćwiczeniach z matematyki do kl. 5 jest takie fajne zadanie, które możesz przerobić dla maluchów. Bierzesz kolorowankę i dzielisz ją na prostokąty . Tniesz i kleisz ale w "dziwnym" porządku. Z tyłu piszesz działania. Tak je dobierasz, żeby po "dobrym" ułożeniu można je było pogrupować, np. wyniki z przedziału 0 - 9, 10 - 19, itd ( tzn. np w dolnym rzędzie 0 - 9, w drugim rzędzie 10- 19...) i jeszcze w porządku malejącym czy rosnącym. Chyba zbyt skomplikowanie wytłumaczyłam? Wiesz o co chodzi? Po ułożeniu tych prostokątów w odpwiedniej kolejności (tzn. po pogrupowaniu wyników) i naklejeniu na kartkę dzieciak dostaje nagrodę - kolorowankę. Tak myślę, że dla takich dzieci trzeba podzielić na niewielką ilość. W 5 klasie mieli widokówkę podzieloną na 30 elementów. Poza tym na pewno lubią kolorowanki z wynikami a z działaniami poniżej i poleceniem pokolorowania odpowiednim kolorem. U mnie nawet szóstoklasiści to lubią. Tyle tylko, że tam ułamki i liczby ujemne. |
Alicja 55 | 11-10-2003 17:11:31 [#07] |
---|
elusiu to też niezłe...:)) |
Iwona2 | 11-10-2003 21:55:27 [#08] |
---|
Wszelkiego asortymentu zeszyty (książki) - ćwiczenia: - Ćwiczenia ortograficzne - Przyjazne ćwiczenia z matematyki - Bajki uczą i bawią - Krzyżówki ortograficzne - Ucz się razem z nami (Juka) - Ortograficzne przygody Włóczykija - Sprawdziany błyskawiczne w szkole i w domu - Wesoły świat ortografii (dziewczyny odbijają na ksero) - i jeszcze "Chore dziecko chce się bawić" - opis gier i zabaw - i była taka książka (chyba Biblioteczka metodyczna - czy coś takiego) - "Gry i zabawy dydaktyczne" i wiele innych... Ale to są ćwiczenia (książki) ;-) Poza tym: - Bingo z tabliczką mnożenia (ale to podała Grażyna) - moje dzieciaki uwielbiają - Wesoła Szkoła w każdej wyprawce ma karty z pytaniami (sprawdzają wiadomości z jakiegoś działu) - i oczywiście przewspaniałe PUSY - dzieci je uwielbiają (ale niestety trzeba je kupić - ale myślę, że warto) Iwona |
Alicja 55 | 12-10-2003 10:58:23 [#09] |
---|
dziękuję :))) |
beera | 12-10-2003 11:11:40 [#10] |
---|
PUSY to bomba! Polecam KAŻDEMU za Iwoną w dodatku gdy się ma część "klockową" można samemu robic karty jakie się chce, wiem, bo sama robiłam:-) |
grażka | 12-10-2003 11:44:13 [#12] |
---|
Zestaw PUS (Pomyśl Ułóż Sprawdź) składa się z kasety z klockami - 12 ponumerowanych z jednej strony płaskich kwadratów; po drugiej stronie na każdym jest fragment dużego kolorowego wzoru. W kasecie jest na wieczku 12 przegródek bez numerów i 12 ponumerowanych na spodzie. Do tego spora ilość książeczek z zadaniami do rozwiązania - oglada się je i klocek z numerem zadania układa w przegródce z numerem rozwiązania. Po rozłożeniu wszystkich kloców kasetę się zamyka, odwraca "do góry dnem" i otwiera. Powstały kolorowy wzór porównuje się z jego obrazkiem pod zadaniami - jeśli dobrze, można bawić sie dalej - jeśli źle - samemu poprawić. Super zabawa, próbują nawet nasze trzylatki. Sama też robiłam karty do zadań. Pierwszy raz zerknełam sie podczas spotkania z nieżyjącą już Wiesławą Śliwerską, prekursorką klas autorskich. Tam większość działań dzieci opierała się na zaplanowanej samokontroli. |
grażka | 12-10-2003 11:45:27 [#13] |
---|
:-))) Zetknęłam się i zerknęłam! |
Alicja 55 | 13-10-2003 11:15:02 [#14] |
---|
zerkam... drukuję i przygotowuję... :))) |
Grażyna | 14-12-2003 15:18:05 [#15] |
---|
wracając do starego wątku... Pałeczki Napiera - polecam, zapomniałam o nich, ale przy porządkach świątecznych odkurzyłam stare notatki :)) Umieściłam je w wymianie plików, a pod nimi spróbowałam nieudolnie wyjaśnić jak z nich korzystać, gdybyście mieli wątpliwości-pytajcie |
Alicja 55 | 14-12-2003 19:03:01 [#16] |
---|
Grażynko Pobrałam plik z opisem :))) dziękuję.
Gdyby przy okazji porządków świątecznych komuś jeszcze wpadło coś ciekawego w ręce, to proszę do mnie :))
Dzisiaj na zajęciach, pani dr psychologii powiedziała, że dziecko jest w stanie skupić swoją uwagę na czymś przez okres ok. 20 min. Wiem to teraz z autopsji:)))
Co więc z pozostałymi ok. 160 minutami/ 1 dziecko? :))))
Nie wspomnę już o dzieciach z nadpobudliwością ruchową :(((
Korzystam z okazji i życzę wszystkim radosnych świąt, szampańskiego Sylwestra i wiele szczęścia ( w każdej dziedzinie) w 2004 roku..
Niestety moja przeglądarka nie chce nic wklejać:((( |
Grażyna | 14-12-2003 21:25:19 [#17] |
---|
Dzięki Alicjo, powodzenia! I wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego Nowego Roku 2004, oby był lepszy od poprzedniego :)) |
Grażyna | 14-12-2003 21:27:26 [#18] |
---|
a bawiłaś się w maszyny liczące? Jeśli nie, to opiszę zasadę działania i podeślę, polecam jeszcze tangramy i lusterzanki. |
Alkot1 | 14-12-2003 23:50:50 [#19] |
---|
Uczę w szkole języka polskiego, zrobiłam sobie parę ciekawych pomocy. Skąd wiem, że ciekawe, bo dzieci chcą z nimi pracować.
1. Karty z wyrażeniami frazeologicznymi / do gry w Piotrusia/
2. Karty z przysłowiami na jednej karcie rysunek na drugiej przysłowie.
3. Tzw - memory /pamięć/ ortograficzną na różne trudności ortograficzne.Robi się dwie karty tej samej wielkości/ jedna może mieć ilustracje, druga - napisany wyraz z trudnością ortograficzną/ Zasada gry jest prosta odwracamy karty i każdy uczestnik odkrywa dwie karty, musi znaleźć dwie takie same. Jak znajdzie, to otrzymuje punkt. Jeśli nie znajdzie wówczas odkłada karty w to samo miejsce.
4. Domino i tu można wymyslać różne wersje np. kolejnośc wydarzeń w lekturze, bohaterowie i ich opis/ charakterystyka/
5. Gry na podstawie lektury np. Wybierz się z Anią na spacer do Diany/ "Ania z Zielonego...".Która z bogiń najpiękniejsza?- mitologia.
6. Karty tematyczne - obrazki wycinam ze starych gazet i przyklejam na kolorowe kartoniki. Dzieci losują kilkanaście kart z różnymi obrazkami i mogą np. tworzyć opowiadanie z bohaterami, których wylosowały, układać zdania, możemy rozmawiać o uczuciach itp.
Możliwości jest wiele. Oczywiście zajmuje mi to wiele czasu. O niektóre rzeczy można poprosić dzieci, chetnie pomagają robić gry, którymi później mogą się bawić. Pozdrawiam |
Alicja 55 | 15-12-2003 18:13:10 [#20] |
---|
Dzięki dziewczyny:)) Interesuje mnie dosłownie wszystko, bo dotychczasowe moje doświadczenia były związane z młodzieżą i jej przygotowaniem do zawodu, więc cierpię na brak wiedzy w tym temacie.
Oczywiście uzupełniam ją na kursie, ale tam narazie sama teoria..... | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|