Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Projekt: Radosna Szkoła |
dorotaanna | 02-07-2009 16:46:06 [#01] |
---|
Kto z Was składał wniosek do projektu "Radosna Szkoła"?
|
dorotaanna | 02-07-2009 17:35:36 [#02] |
---|
Ponawiam pytanie: czy ktoś składał wniosek do projektu "Radosna Szkoła" ?:) |
jxg | 02-07-2009 17:48:08 [#03] |
---|
ten projekt to jeszcze tylko projekt, więc gdzie takie wnioski już przyjmują? |
dorotaanna | 02-07-2009 18:29:50 [#04] |
---|
To nie jest już projekt, strona MEN. |
Marylka | 02-07-2009 18:34:40 [#05] |
---|
ja składałam do OP, dalej oni mają się tym zająć. OP musi złożyć wniosek chyba do 8 lipca |
dorotaanna | 02-07-2009 18:39:49 [#06] |
---|
Tak, to się zgadza. Najbardziej interesuje mnie wkład własny, jak to wyglądało u Ciebie? I czy miałaś jakiś formularz wniosku. Reprezentuję niepubliczną i nie mam żadnych wytycznych z JST, muszę po prostu sama to zrobić. |
MOTYL | 02-07-2009 19:32:32 [#07] |
---|
Wypuścili to w sezon ogórkowy...kiedy każdy myśli o urlopie...ehhhh:( |
Marylka | 02-07-2009 19:52:28 [#08] |
---|
We wniosku przedstawiłam dane dotyczące mojej szkoły dokładnie wg wymaganych w rozporządzeniu danych. Wniosek składa OP, więc nie znam dalszych szczegółów. |
dorotagm | 03-07-2009 09:34:24 [#09] |
---|
ponieważ jednym z kryteriów jest liczba sześciolatków w szkole, to nie zamierzam zawracać sobie tym głowy, bo sześciolatków u mnie zero |
JUSTYNA B | 03-07-2009 10:16:20 [#10] |
---|
Ja jako organ prowadzący występuje o środki do wojewody do 22 lipca.
Gdzie sa dostepne wnioski bo ja mam przed sobą tylko projekt. |
Krzysztof Pom | 03-07-2009 13:50:18 [#11] |
---|
ma ktoś dostęp do ROZPORZĄDZENIA Rady Ministrów? Piękna twórczość opisowa projektu to nie podstawa do składania wniosków. |
Leszek | 03-07-2009 14:21:02 [#12] |
---|
projekt jest w BIPie MEN
a przepis jesli pójdzie szybko ścieżką publikacji to może w Dz.U. nr 106 lub 107
pozdrawiam |
mirzer | 03-07-2009 15:57:40 [#13] |
---|
ze strony MEN:
"W roku 2009 dyrektorzy szkół, dla wsparcia finansowego udzielanego w tym roku, składają wnioski do organów prowadzących do 20 lipca br., a organy prowadzące publiczne i niepubliczne szkoły składają wnioski do wojewody do 3 sierpnia br.
Po 6 lipca br. na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej zostaną umieszczone formularze wniosków dla dyrektorów szkół oraz organów prowadzących, a także propozycje kart oceny wniosków dla wojewodów." |
Ala | 03-07-2009 16:34:21 [#14] |
---|
a dyrektor w tym czasie ma urlop :-( |
Krzysztof Pom | 03-07-2009 16:47:37 [#15] |
---|
jaki urlop, Alu? awanse przecie, remonty, malowania, wymiana części ogrodzenia, wymiana dachu (oraz szukanie brakujących na ten cel 11000 zł) no i jeszcze wnioski na wsparcie finansowe trzeba będzie składać. Po jakie licho ZEAS skoro i tak dyrektor wszystko robi, nadzoruje, włosy z głowy wyrywa i w wolnych chwilach marzy jak to pięknie nad morzem ludzie mogą wypoczywać (nad jeziorami i w górach takoż)... Ech.... |
Power4 | 03-07-2009 17:07:41 [#16] |
---|
tutaj bardziej się przyda:-) http://www.men.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=578:program-rzdowy-radosna-szkoa-przyjty-przez-rad-ministrow-&catid=100:wane Program rządowy „Radosna szkoła” przyjęty przez Radę Ministrów Dodany: 1 lipca 2009, uaktualniony: 3 lipca 2009
Rada Ministrów przyjęła program rządowy „Radosna szkoła”, który ma zapewnić wsparcie finansowe dla szkół, przeznaczone na zakup pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w szkole i na urządzenie szkolnego placu zabaw.
Aby zapewnić najmłodszym uczniom właściwy rozwój psychofizyczny, warto zadbać o to, aby szkoła podstawowa dobrze zaspokajała ich potrzeby ruchowe. Temu właśnie ma służyć program „Radosna szkoła”. Jego intencją jest stworzenie w szkołach warunków do aktywności ruchowej, porównywalnych ze standardami wychowania przedszkolnego.
Program zakłada wsparcie finansowe dla organów prowadzących szkoły na zakup - lub zwrot kosztów zakupu - pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w szkole i na urządzenie szkolnego placu zabaw (obejmujące, między innymi, koszt zagospodarowania terenu, koszt bezpiecznej nawierzchni oraz zakup i instalację sprzętu rekreacyjnego).
Realizacja programu rządowego zaplanowana została na lata 2009 – 2014. W harmonogramie realizacji programu zostały określone m.in. terminy składnia wniosków przez dyrektorów szkół i przez organy prowadzące.
W roku 2009 dyrektorzy szkół, dla wsparcia finansowego udzielanego w tym roku, składają wnioski do organów prowadzących do 20 lipca br., a organy prowadzące publiczne i niepubliczne szkoły składają wnioski do wojewody do 3 sierpnia br.
Po 6 lipca br. na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej zostaną umieszczone formularze wniosków dla dyrektorów szkół oraz organów prowadzących, a także propozycje kart oceny wniosków dla wojewodów.
Założenia programu rządowego „Radosna szkoła”
Zasady wsparcia szkół w ramach programu rządowego „Radosna szkoła”
Realizacja programu rządowego (zaplanowana na lata 2009 – 2014)
Projekt programu rządowego "Radosna szkoła" w Biuletynie Informacji Publicznej |
Ala | 03-07-2009 20:15:59 [#17] |
---|
Krzysztof, teoretyczny urlop ;-) |
zgredek | 03-07-2009 23:57:51 [#18] |
---|
Projekt programu rządowego "Radosna Szkoła"
(wersja przyjęta przez Radę Ministrów w dniu 30 czerwca 2009 r.)
Uchwała Rady Ministrów w sprawie Rządowego programu wspierania w latach 2009-2014 organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia - „Radosna szkoła”
Treść uchwały
Uzasadnienie do uchwały
Załącznik do uchwały
Rozporządzenie rady Ministrów w sprawie form i zakresu finansowego wspierania organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia
Treść rozporządzenia
Uzasadnienie do rozporządzenia
Załączniki do rozporządzenia
|
Power4 | 04-07-2009 10:50:50 [#19] |
---|
:-) |
Power4 | 04-07-2009 17:10:41 [#20] |
---|
i naprawdę jest co czytać
duuużo tego ale warto:-)
chciałam sprawdzić czy mogę już zmieniać posty
post został zmieniony: 04-07-2009 17:11:12 |
jaga11 | 07-07-2009 15:28:27 [#21] |
---|
Czy jest już gdzieś wniosek dla dyrektora do projektu "Radosna szkoła" |
Leszek | 07-07-2009 20:14:47 [#22] |
---|
w BIPie MEN pojawiła się wersja z 6 lipca 2009
pozdrawiam
|
małgosia11 | 07-07-2009 20:25:39 [#23] |
---|
jest już wersja z 7 lipca ,
ale wniosku dla dyrektora nie widzę |
Ala | 07-07-2009 21:50:54 [#24] |
---|
jeśli się nie mylę, to wnioski składa OP ;-) |
tusia1 | 07-07-2009 21:51:42 [#25] |
---|
Op do 3 sierpnia, dyrektor do 20 lipca do OP |
Power4 | 07-07-2009 21:51:46 [#26] |
---|
ale dla dyrektorów wzory też miały być:-) |
Ala | 07-07-2009 21:53:35 [#27] |
---|
nie bardzo wiem po co?
dane potrzebne do OP złożyłam, dalej to OP działa |
małgosia11 | 07-07-2009 22:03:09 [#28] |
---|
na stronie MEN jest taka informacja:
Po 6 lipca br. na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej
zostaną umieszczone formularze wniosków dla dyrektorów szkół oraz
organów prowadzących, a także propozycje kart oceny wniosków dla
wojewodów.
Alu, a jakie dane złożyłaś do OP?
|
Ala | 07-07-2009 22:08:04 [#29] |
---|
liczbę dzieci w klasach I-III we wrześniu 2008 oraz liczbę zapisanych do I klasy na rok 2009/10 w tym liczbę 6-latków
ale to dawaliśmy do OP jeszcze w czaerwcu czyli dawno temu przed podpisaniem projektu
może teraz trzeba będzie wniosek? |
rmaj | 07-07-2009 22:23:36 [#30] |
---|
Z BIP-u MEN
Załącznik do uchwały
X. ZASADY UDZIELANIA WSPARCIA FINANSOWEGO
1. Wniosek dyrektora szkoły do organu prowadzącego określający potrzeby szkoły w zakresie zakupu albo zwrotu kosztów zakupu pomocy dydaktycznych i utworzenia lub modernizacji albo zwrotu kosztów utworzenia lub modernizacji szkolnego placu zabaw powinien zawierać następujące dane dotyczące szkoły: 1) nazwę i adres; 2) liczbę uczniów w klasach I-III, według danych na dzień 30 września 2008 r., a w przypadku szkół, które powstały po dniu 30 września 2008 r. – według danych na dzień 30 września w pierwszym roku funkcjonowania szkoły; 3) liczbę dzieci sześcioletnich w klasach pierwszych: w roku 2009 – według oszacowania dyrektora szkoły, a w odniesieniu do wsparcia finansowego przyznawanego w latach 2010-2014 – odpowiednio według danych na dzień 30 września roku poprzedzającego rok przyznania wsparcia finansowego; 4) informację, czy szkoła jest szkołą położoną na obszarze wiejskim; 5) zwięzły opis dotyczący aktualnego wyposażenia szkoły w pomoce dydaktyczne do miejsca zabaw odpowiednie do realizowania podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, w szczególności w zakresie pracy z dzieckiem sześcioletnim; 6) zwięzły opis dotyczący aktualnego stanu dysponowania szkolnym placem zabaw odpowiednim do realizowania podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, w szczególności w zakresie pracy z dzieckiem sześcioletnim, określający zagospodarowanie terenu szkolnego placu zabaw, rodzaj sprzętu rekreacyjnego, jaki jest zainstalowany na szkolnym placu zabaw, oraz sposób zapewnienia warunków bezpiecznego korzystania ze szkolnego placu zabaw; 7) zwięzły opis i harmonogram planowanych działań dotyczących wyposażenia szkoły w pomoce dydaktyczne do miejsca zabaw i potrzeb w zakresie utworzenia lub modernizacji szkolnego placu zabaw w kolejnych latach, w szczególności działań związanych z obniżeniem wieku rozpoczynania spełniania obowiązku szkolnego do sześciu lat; 8) kalkulację kosztów zakupu pomocy dydaktycznych lub kosztów utworzenia lub modernizacji szkolnego placu zabaw, a w przypadku wniosku o udzielenie wsparcia finansowego polegającego na zwrocie kosztów – informację o poniesionych kosztach; 9) wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego na zakup albo zwrot kosztów zakupu pomocy dydaktycznych, wraz z informacją, czy w odniesieniu do danej szkoły wniosek składany jest ponownie; 10) wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego na utworzenie lub modernizację albo zwrot kosztów utworzenia lub modernizacji szkolnego placu zabaw, wraz z informacją, czy w odniesieniu do danej szkoły wniosek składany jest ponownie; 11) opis przygotowania sali w szkole z przeznaczeniem na miejsce zabaw lub opis terenu, na którym będzie utworzony szkolny plac zabaw, a w przypadku wniosku o udzielenie wsparcia finansowego na modernizację szkolnego placu zabaw – opis terenu szkolnego placu zabaw. 2. Dyrektorzy szkół składają wnioski w terminach określonych w harmonogramie realizacji programu rządowego.
|
Ala | 07-07-2009 22:29:06 [#31] |
---|
mój OP wiele z tych informacji już posiada, ale chyba trzeba bedzie coś dopisać ;-) |
Power4 | 07-07-2009 22:29:16 [#32] |
---|
no właśnie:-) |
Power4 | 07-07-2009 22:31:49 [#33] |
---|
kto tkwi na posterunku,
ten do tej pory czeka na wnioski
lub dopisze jeśli składał wcześniej, a czegoś we wniosku nie ujął, bo nie wiedział o jakimś wymaganiu:-) |
Power4 | 08-07-2009 16:31:30 [#36] |
---|
dzięki Ala już sprawdzam i czytam:-)
|
Zenon75 | 08-07-2009 21:29:38 [#37] |
---|
Czy dobrze rozumiem, że jeśli nie mam sal w których mogę wydzielić miejsce na zabawę , to nie mam raczej szans w tym roku na pozytywne rozpatrzenie wniosku ?
Moim zdaniem warunkiem pozytywnego rozpatrznia jest posiadanie (w chwili składania wniosku) sali, w której będzie można umieścić i wykorzystać te pomoce |
Power4 | 08-07-2009 21:41:59 [#38] |
---|
i tak i nie
wydaje mi się:-)
sala to pojęcie względne:-)))
sala lekcyjna klasy pierwszej też może być, świetlicy i inne różności według własnych koncepcji mym zdaniem
|
jaga11 | 08-07-2009 21:46:28 [#39] |
---|
Czy macie dużo szesciolatków w klasach pierwszych w roku 2009/2010 |
Zenon75 | 08-07-2009 21:50:34 [#40] |
---|
do tego mam 1 sześciolatka w kalsie pierwszej, trochę też boję się, że oferty pomocy dydaktycznych mogą być w wakacje trochę naciągane i mogę kupić lub zamówić coś co będzie mało wartościowe |
bogna4 | 08-07-2009 21:51:54 [#41] |
---|
Właściwie co to znaczy wydzielone miejsce na zabawę. Moim zdaniem mam takie w każdej sali klas I-III( duże pomieszczenia dzieci mało), ale czy są jakieś szczegółowe wymagania?
Jeśli OP nie ma pieniedzy na wkład własny, a o ile dobrze zrozumiałam dotyczy on głównie przygotowania miejsca pod plac zabaw, to chyba bezpieczniej jest pisać wniosek o wyposażenie miejsca do zabawy?
Jak radzicie sobie z pkt 7 i 8 załącznika do uchwały? Harmonogram na kolejne lata? A kalkulacja? Dwa dni temu w OP nie widzieli i nie słyszeli jeszcze nic o programie, ale marudny dyrektor (czyli ja) i lekko drgnęło. Muszę jednak liczyć na siebie..i na Forum:-))) Może macie pomysł jak to zrobić? |
Zenon75 | 08-07-2009 21:56:43 [#42] |
---|
właśnie mam odwrotnie - sale max. obciążone- kolejnej ławki już raczej nie dostawię, a do tej zabawy 1-2 m2 nie wystarczą
Muszę OP zmobilizować do rozbudowy |
buwa | 09-07-2009 15:31:03 [#43] |
---|
10 lipca na stronach MEN będą nowe wnioski. |
Power4 | 09-07-2009 17:01:08 [#44] |
---|
jak to nowe -nie żartuj:((((( |
Power4 | 09-07-2009 17:03:41 [#45] |
---|
kalkulacja- weź różne katalogi do tego przeznaczone i to wiele wyjaśni, podane są telefony do kontaktu:-)
Tyle mogę pomóc:-)
a teraz lecę do MEN w rubrykę wnioski:-)))))
|
Power4 | 09-07-2009 17:05:41 [#46] |
---|
no cóż:-(((
do 10.07 trzeba czekać i zrobić od nowa pewnie:-(
|
magden | 09-07-2009 17:17:02 [#47] |
---|
chyba się cieszę, że ja z tych, co to wszystko robią na ostatnią chwilę...
|
Power4 | 09-07-2009 17:25:57 [#48] |
---|
ja nie lubię robić na ostatnią chwilę:-))
ale czasem....
|
hamster66 | 10-07-2009 09:35:47 [#49] |
---|
Czy jest już wniosek do OP? |
Power4 | 10-07-2009 11:23:37 [#50] |
---|
nie sprawdzam -dziś się w końcu urlopuję:-)))
mam tylko dyżur telefoniczny:-))))
limit już wyczerpali:-)))))
sprawdzę po południu albo lepiej w poniedziałek:)))))))
|
|